Review: Pixum panorama fotoboek

geplaatst in: Digitale hobby's | 0

Een tijdje geleden ben ik benaderd door Pixum, met de vraag of ik één van hun artikelen wilde testen. Geen probleem, ik vind het altijd leuk om dingen uit te proberen en te reviewen. Ik koos voor een fotoboek, welke ik zelf kon samenstellen met behulp van een bewerkingsprogramma. Het is uiteindelijk een Bowie-boek geworden.

Ik koos voor een panorama fotoboek in A4 formaat: ongeveer 28 bij 21 centimeter. De waarde van dit album is €29,99 en je krijgt dan een fotoboek met 26 pagina’s stevig, glanzend fotopapier en een hardcover. Je kunt tegen een meerprijs ook extra pagina’s nemen. Het fotoboek kun je zelf heel gemakkelijk inrichten, met een programma dat je kunt downloaden. Het wijst zich eigenlijk vanzelf. En mocht je er niet helemaal aan uit komen, dan is er ook een handige hulp-functie aanwezig. Het uploaden gaat snel en ik vind het programma wel prettig om mee te werken.

Het fotoboek wat ik heb laten maken, bevat allemaal foto’s van onze hond Bowie. Vanaf zijn geboorte, tot een paar weken terug: de eerste zes maanden van zijn leven heb ik laten afdrukken. Het album begint met een foto van moederhond Laika, die net bevallen is van Bowie en zijn zes andere broertjes en zusjes. Het album eindigt met een mooie en stoere halfwas pup die door het bos wandelt. Als extraatje heb ik enkele blooper foto’s, Instagram foto’s en de gegevens van Bowie op de laatste pagina’s gezet. Omdat ik een die-hard fan van kleurtjes ben, krijgen de pagina’s allemaal een gekleurde achtergrond: rood, oranje, geel, groen, blauw en paars. De cover krijgt een paarse achtergrond kleur: mijn lievelingskleur.

Wanneer ik bezig ben met een laatste controle (zit alles op de juiste plek? hebben alle foto’s een dun zwart kadertje en schaduwrandje gekregen?) krijg ik het nieuws dat de oma van mijn man is overleden. Ik vergeet de controle af te maken en klik een uur later alsnog op verzenden, terwijl ik er met mijn hoofd niet zo goed bij ben. Niet zo handig van me, want ik heb hierdoor een paar kleine ‘schoonheidsfoutjes’ in het album zitten…whoops. Tip: controleer je fotoboek héél goed voor je de opdracht verzendt…check check dubbelcheck :wink

Op naar het album! Het fotoboek is bezorgd in een stevige kartonnen envelop. Ik had hem 4 dagen na het bestellen al in huis. De pagina’s zijn stevig van kwaliteit, en de foto’s zelf zien er keurig uit. Zowel de kleine als de grote foto’s. En zelfs de Instagram foto’s zien er netjes uit, iets wat ik niet verwacht had: ik vind Instagram foto’s erg leuk maar ze zijn vaak een beetje pixelig. Wanneer je de Instagram foto’s niet te groot in je fotoboek plaatst, is de kwaliteit echt prima.  Tip: Een fotoboek met al je mooiste Instagram foto’s bij elkaar is erg leuk om te hebben ♥

Conclusie: ik ben heel tevreden over mijn vrolijke Bowie-boek. Een mooi album vol mooie herinneringen, iets waar ik nog met veel plezier in ga terugkijken.