Review: Droomreis, Maria Trolle

Enige tijd geleden mocht ik het boek Droomreis al ontvangen om te reviewen. Echter heb ik een heel drukke periode gehad: werkweken van 6 dagen, ik kreeg slecht nieuws te verwerken en… ik vond een nieuwe liefde in mijn leven. Dus na enige vertraging is dit stuk dan toch afgekomen. Lees je mee?

Wat zegt BBNC uitgevers / MUS Creatief over dit boek:

Dit prachtige kleurboek stroomt over van liefde voor de kracht van de natuur. Volg Vivi, een meisje dat woont in een boomhut, op haar droomreis door het bos vol met de kleurrijkste dieren, bloemen, planten, vogels en fantasiefiguren. Ga mee op avontuur en laat je geest tot rust komen door de krachtigste kleuren te kiezen voor de weelderige natuur in Droomreis.
De auteur:
Maria Trolle is grafisch ontwerper en illustrator. Ze woont in Tyreso, net buiten Stockholm. Haar passie voor tuinieren loopt als een rode draad door haar werk; ze laat zich dagelijks inspireren door planten, bloemen en dieren – het liefst uit haar eigen tuin. Eerder verscheen van haar hand Botanische tuin, de Nederlandse vertaling van de wereldwijde bestseller Blomstermandala.

Mijn indruk:

Dit is het eerste kleurboek van Maria Trolle wat voor mijn neus ligt, en dan denk ik echt.. jammer dat ik het druk heb de laatste tijd want ik wil alle platen gewoon inkleuren. Het zijn gewoon super leuke platen om heerlijk bij weg te dromen. Tijdens het kleuren komen de platen ook echt helemaal tot leven. In het boek zitten ook een aantal platen met een zwarte achtergrond. En ik denk dat dat alles te maken heeft met het feit dat het kleurplaten zijn die alles met de natuur te maken hebben doordat je heel veel verschillende kleuren gebruikt. De platen zijn enkelvoudig bedrukt en van mooi, dik papier.

Kleurplaat 1
Ingekleurd met Stabilo pen 68 en glitter/ gelpennen. De stabilo stiften drukken niet door: altijd een pluspunt als je met meer dan alleen potlood in je kleurboek wilt werken. Het papier neemt de stift mooi op, en de felle kleuren springen je tegemoet door de zwarte achtergrond.

Kleurplaat 2
Ingekleurd met Faber Castell Polychromos. Wat kleuren deze potloden toch heerlijk in dit boek met het dikke papier.

Kleurplaat 3
Ingekleurd met Bruynzeel kleurpotloden uit het Keverblik. Ook met deze potloden kun je heerlijk kleuren in dit kleurboek kijk maar naar het resultaat.

Hopelijk was deze review nuttig voor wie nog twijfelde om dit mooie kleurboek aan te schaffen, dit kleurboek is ook erg mooi om te zien door de harde kaft en staat prachtig in je (kleur)boekenkast of op je boekenplank. Als je het aan mij zou vragen hoort dit boek echt thuis in je kleurboeken collectie! Meer boeken van Maria Trolle: Schemertijd en Botanische tuin kregen beiden een review op dit blog.

ISBN: 9789045321875
Formaat: 259 x 217 x 20 mm.
Gewicht: 770 gram