Review: Oppas- en crècheboek – Hee kleintje

geplaatst in: Boeken, Kids | 7

Enige tijd geleden mocht ik dit leuke Oppas- en crècheboek (om in te vullen) ontvangen van BBNC Uitgevers: supertof natuurlijk. Nu leek het mij ontzettend leuk om dit boek te gaan reviewen. Waarom? Heel simpel eigenlijk, ik ben gastouder en ik word dit jaar ook nog eens opnieuw mama, en dan is het uitermate leuk om van 2 verschillende invalshoeken dit boek te gaan bekijken. Lees je mee?

Wat zegt BBNC Uitgevers over dit boek.

Dit ‘Oppas- en crècheboek’ is een superhandig ding. Je staat nooit meer voor een verrassing: je weet precies wat je kindje overdag op de crèche of bij de oppas heeft gedaan, gegeten, gedronken en hoelang hij of zij heeft geslapen. Je bent dus niet meer verbaasd als je kindje ‘s avonds chagrijnig is omdat-ie maar drie minuten slaap heeft gehad of zijn pannenkoek meteen weer uitspuugt omdat-ie ‘s middags zijn of haar buikje al vol heeft gegeten. Er is ook volop ruimte om de leuke dingen op te schrijven en in te plakken. Zo vormt dit boek ook een leuk aandenken aan de jongste jaren van je kindje. Met onder meer: * Ruimte voor belangrijke persoonlijke informatie. * Belangrijke telefoonnummers. * Een weekrooster. * Belangrijke oppasadresjes. * Dagelijks ruimte voor overdracht van thuis naar oppas en andersom. * Leeslintje. * Opbergvakje.

Wat kun je in dit boek kwijt:

• Persoonlijke en belangrijke gegevens die je opvang direct bij de hand heeft als dat nodig is.
  • Gegevens van je opvang (als nieuwbakken papa of mama vergeet je soms wel eens iets).
  • Ruimte voor foto’s
  • Een dag per bladzijde hoe de dag is gegaan, het boekje is lekker dik dus je kunt veel opvangdagen in dit boekje kwijt.

Als mama to be:

vind ik dit echt een superleuk boekje voor als je kindje naar de opvang gaat. Natuurlijk zijn er tegenwoordig ook verschillende apps, meestal van de opvangorganisatie, maar zo’n echte boekversie is gewoon een superleuk naslagwerk voor later.  Als aanstaande mama heb je zoveel dingen om aan te denken. Als je straks na je verlof weer moet gaan werken: welke vorm van opvang? Kies je voor familie, een gastouder of misschien wel een kinderdagverblijf? Alles kan maar met dit boekje heb je straks gewoon een leuk verslag van je kindje hoe het is gegaan in de dagen dat je mooiste en kostbaarste wonder niet bij je is.

Als Gastouder:

De belangrijkste gegevens die je nodig hebt voor het geval dat je ze nodig hebt: telefoonnummer van de ouders, huisarts. En ook kun je kort maar krachtig de belangrijkste dingen van de opvangdag kwijt: welke spullen had het kindje mee van thuis? Wat hebben we vandaag gedaan? Slaaptijden, eten en drinken, een berichtje van papa en mama wat voor die dag belangrijk is en het humeur van het kindje die dag. Maar ook is er plaats voor bijzonderheden, en plaats waar ik als gastouder op moet letten of een kort bericht voor de ouders.

Kortom dit boekje is voor beide partijen leuk maar ook simpel en zeker ook erg handig om in te vullen. Natuurlijk ook onwijs leuk om later nog eens lekker in terug te lezen.

Een kleine tip als je iemand kent die zwanger is en je zoekt nog een kraamcadeau en je hebt geen idee wat en je weet dat haar kindje later naar een vorm van opvang zal gaan: koop dan dit boekje, en geef het cadeau!

ISBN: 9789045320601
Formaat: 207x169x18 mm
Gewicht: 485 gram