Boekrecensie: Galgje – deel 2

geplaatst in: Boeken | 2

Van BNCC uitgevers/MUS creatief mocht ik het leuke boekje Galgje ontvangen, hiervoor mijn hartelijke dank!

Als kind speelde ik heel graag het spel Galgje met mijn vriendinnen. Spel tussen ons in en met kleine kartonnen kaartjes  een woord boven in zetten. En dan  moest de ander letters gaan noemen en bij een foute keuze dan een slag draaien. As je pech had en tien keer fout had geraden en dus het woord niet wist dan was het complete galgje in beeld en had  je verloren. Een spel wat een ieder wel kent denk ik!

Wat zegt BBNC Uitgevers over Galgje:

Iedereen heeft dit spelletje weleens gespeeld: Galgje! Speel je dit frustrerende spelletje liever in je eentje, of kun je geen vrijwilligers meer vinden, speel dan nu tegen de sterkste tegenstander ooit: dit boek. Voor ieder woord krijg je 11 pogingen om letters te raden. Heb je daar niet genoeg aan, dan hang je! Voor iedere letter die je kiest, kras je het vakje open en zie je onder de kraslaag of het woord die letter bevat en – zo ja – op welke plaats. We hebben de lastigste galgje-woorden vast voor je uitgezocht, succes!

Nu is dit leuke spel in een boekvorm te vinden: een klein boekje wat makkelijk in je jaszak past of in iedere tas. En kun je dit spel spelen wanneer je wil en waar je maar wil: zit je in de trein of wachtkamer van de tandarts: je hebt hiermee altijd een spelletje bij de hand en het is nog spannend ook. Het enige wat je erbij nodig hebt is een pen en een muntstukje.

Hoe werkt het boek Galgje.

Op ieder bladzij staat een spelletje.. boven aan met lichte stippellijnen het galgje en daaronder staat het alfabet  met de krasvakjes…Daaronder  staan stippellijntjes met onder ieder lijntje nummer 1 tot en met….  Net naar gelang het woord is wat gezocht moet worden. zit bijvoorbeeld de letter a 2 keer in het spel dan staat er op welk nummer de letter hoort. En schrijf  je de letters op de streepjes. Heb je het fout? Dan trek je een stippellijntje van het galgje  en zo ontstaat van lieverlee het woord of het gehele galgje als je het niet geraden hebt.

Bevindingen.

Mijn zoon van 7 jaar vind het ook ontzettend leuk om te spelen, het is leuk maar ook nog eens leerzaam voor jonge kinderen. Het boekje is dus echt geschikt voor alle leeftijden! Een nadeel is dat het een beetje rommel geeft, want de kraslaag moet je met een munstuk open krassen dus ja enige rommel heb je er wat van maar ach dat mag de pret niet drukken. Ik vind het een erg leuk boek!

ISBN: 9789045322827
Formaat: 150 mm x 101 mm x 10 mm
Gewicht: 142 gram