Blog: Bullet Journal Inspiratie

Plaats reactie
Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Blog: Bullet Journal Inspiratie

Bericht door Sandy » 26 aug 2019, 11:16

Steeds vaker zie ik ze voorbij komen. Bij bloggers, op Instagram, op Facebook en ook op Youtube: steeds meer mensen hebben een eigen Bullet Journal in huis. En dat is heel begrijpelijk want het inrichten van een Bullet Journal werkt lichtelijk verslavend. In dit artikel vertel ik je alles over de inmiddels enorm populaire Bullet Journal.

mijn-bullet-journal (1).jpg

Wat is een Bullet Journal?
Een Bullet Journal, ook wel Bujo genoemd, is een notitieboekje. In dit notitieboekje kun je heel gemakkelijk al jouw lijstjes bijhouden. Denk aan to-do lijstjes, afspraken, tabellen maar bijvoorbeeld ook je dieetschema. Een lijst van films die je nog wilt zien, een lijst met blogartikelen die je nog wilt schrijven, een bucketlist, een verjaardagskalender, een complete jaaragenda of boekenlijst: het kan allemaal. De lijstjes worden altijd vrolijk versierd met bijvoorbeeld tekeningen, washi tape, stickers of aquarelpotlood.

Een Bullet Journal uitkiezen.
Een Bullet Journal is doorgaans voorzien van heel lichte, voorgedrukte puntjes. Deze kun je goed gebruiken om bijvoorbeeld schema’s of blokken uit te tekenen. Maar uiteraard kun je ook gewoon een simpel A5 notitieboekje kopen. Deze zijn meestal blanco of voorzien van lijntjespapier. Bepaal voor jezelf wat jij het fijnst vindt. Zelf vind ik Bujo’s met puntjes het fijnst om in te werken. Ik gebruik hiervoor de Bujo's van Mijn Bullet Journal van MUS Creatief. Deze hebben mooi papier van goede kwaliteit en....deze Bujo's zijn lekker dik, waardoor je er lang mee doet. Verder vind ik het erg handig dat er heel veel keuze is. Er zijn verschillende mooie soorten Bujo's verkrijgbaar. En daarnaast heb je ook een assortiment met bijvoorbeeld stencils, washi tapes en stickers.

bujo passion 2 create.jpg

Materialen.
Afhankelijk van hoe creatief je bent en hoe bont je het wil gaan maken, zijn er diverse materialen waarmee je in je Bullet Journal gaat werken. Naast een pen, potlood en lineaal (als je van strakke lijnen houdt) zijn er nog meer materialen erg leuk om te gebruiken. Enkele van de materialen op een rijtje:

- markeerstiften
- gekleurde balpennen
- kleurpotloden of aquarelpotloden
- stickers
- rolletjes (washi) tape
- gelpennen of glittergelpennen
- fineliners
- stempels
- brushpennen
- foto’s of afbeeldingen uit bijvoorbeeld magazines
- lintjes
- lijm
- gekleurd papier

bujo stickers.jpg
Enkele van de vele stickers uit het stickerboek.

Zelf gebruik ik voornamelijk de stickers uit het Mijn Bullet Journal Stickers deel II boek. Dat zijn meer dan 2000 stickers verdeeld over 120 pagina's. Dit boek bevat niet alleen leuke stickers, maar ook handige stickers om bijvoorbeeld dagen of maanden mee te labelen. Ik kreeg een recensie-exemplaar en ben er helemaal los mee gegaan, haha. Echt een aanrader dus!

Inspiratie.
Op Pinterest kun je duizenden voorbeelden vinden van wat je zoal met je Bullet Journal kunt doen. Ik zal een aantal van mijn favorieten op een rijtje zetten:

Tot slot nog een leuke, huishoudelijke mededeling: de Bujo's van Mijn Bullet Journal zijn momenteel lekker in de aanbieding en kosten nu slechts €10,- per stuk. Deze actie loopt tot en met 30 september 2019. Je kunt je Bujo met dikke korting hier shoppen. Enjoy!

Dit artikel bevat recensie-exemplaren.
Vond je mijn blogartikel leuk? Een <3 of comment is meer dan welkom!

karinD
Moderator

Re: Blog: Bullet Journal Inspiratie

Bericht door karinD » 01 okt 2019, 13:41

Wat een heerlijk blogartikel.
Ik hou sinds vorig jaar een bullet journal bij. Vorig jaar werd het een enorme puinhoop doordat ik van alles uitprobeerde en heel veel daarvan niet bij me paste. Dit jaar doe ik er niets meer mee wat betreft dagboek of agenda en heb dus alleen nog maar lijstjes. Denk hierbij aan welke boeken ik las, welke films en series ik keek, wanneer ik de cavia's heb gewogen en nagels geknipt, mijn eigen weeglijst, dat soort lijstjes.
Ik gebruik niet heel veel spullen ervoor, eigenlijk gebruik ik alleen fineliners (Stabilo), potlood en kleurpotloden, lineaal en een gum (heel vaak! ;-) ).

Do what you love and love what you do

Plaats reactie