Postcrossing

Plaats reactie
Admin
Site Admin
Contacteer:

Postcrossing

Bericht door Admin » 20 mar 2019, 14:15

In 2010 heb ik een postcrossing account aangemaakt. Eerst eentje voor mezelf, later een tweede account voor Ruben. De eerste jaren heb ik heel erg veel aan Postcrossing gedaan, in 2017 is deze hobby een beetje stilgevallen. Tot vorige week: ik heb weer eens wat adressen opgevraagd en heb namens Ruben 3 kaarten en vanuit mijn eigen account 2 kaarten verstuurd. De postkriebels zijn weer terug, haha!
Ben benieuwd wie van jullie ook aan Postcrossing doen. Deel je verhalen, je verzonden of ontvangen kaarten in dit topic.

pc4.jpg
pc4.jpg (69.42 KiB) 1834 keer bekeken

Wat is Postcrossing?
Postcrossing is een systeem waarbij je heerlijk ouderwets postkaarten verstuurt en ontvangt, van en naar random personen over de hele wereld. Je kunt hieraan meedoen door je aan te melden op postcrossing.com. Je krijgt dan een eigen account en vervolgens kun je om adressen gaan vragen. Dit zullen adressen van over de hele wereld zijn. Naar wie je een kaart gaat sturen en van wie je een kaart terugkrijgt is elke keer weer een verrassing! Doordat je net zoveel kaarten terugkrijgt als dat je er verstuurt, blijft het hele spelletje netjes verlopen en raak je vanzelf gemotiveerd om meer kaarten te gaan versturen. Want tenslotte: als jij er 10 verstuurt krijg je er ook 10 terug, en dat werkt best verslavend!

pc7.jpg
pc7.jpg (47.89 KiB) 1834 keer bekeken

Postcrossers overzicht.
Sandy https://www.postcrossing.com/user/SandyLeone
Ruben https://www.postcrossing.com/user/Ruubje

pc10.jpg
pc10.jpg (56.73 KiB) 1834 keer bekeken

Jennn
Actief forumlid
Contacteer:

Re: Postcrossing

Bericht door Jennn » 22 mar 2019, 21:30

Ik doe ook aan postcrossing, de ene keer iets actiever dan de andere keer. In het begin idd ook heel actief, toen heeft het een tijd stilgelegen. De laatste keer dat ik weer heel actief ben geweest is afgelopen zomer en najaar, en intussen heb ik weer een paar kaarten verstuurd.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 22 mar 2019, 21:38

Op het begin was ik ook echt bloedfanatiek, ik kan me de stapels kaarten nog herinneren, soms 15 tegelijk met de post mee. Ik krijg al weer kramp aan mijn schrijfhand als ik daar aan terug denk, whaha :P

Jennn
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Jennn » 22 mar 2019, 21:44

Ik in het begin ook, tegenwoordig heb ik er meestal 3 tot 5 tegelijk op reis. Het wordt ook steeds duurder helaas :(

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 23 mar 2019, 10:40

Ik was in het begin ook veel fanatieker nu vraag ik af en toe nog eens een poaar adressen op. Vind het nog steeds erg leuk om te doen.

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 22 apr 2019, 16:01

Update: ik had laatst wat adressen aangevraagd maar blijkbaar had Postcrossing mijn adreswijziging niet goed opgeslagen. De kaarten zijn dus naar het oude adres verstuurd :( Goddank is er ééntje bij de voormalige buurman afgegeven, die heeft de kaart bij mij in de bus gedaan (ik ben 130 meter verhuisd...). Ruben heeft dus één kaart ontvangen, zij het met een kleine omweg. De andere 4 kan ik als verloren beschouwen, zonde!

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 25 apr 2019, 12:53

Och das zeker jammer zeg :(

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 04 nov 2019, 08:08

Ik ben nu sinds 2 weken aan het postcrossen. Maar alleen binnen Nederland. Leuk om te doen.

Do what you love and love what you do

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 05 nov 2019, 11:05

Leuk! :) Ik wist helemaal niet dat je ook alleen binnen Nederland kon kiezen,. haha grappig, weer wat geleerd ;) (Ook nog nooit opgelet trouwens ;) )

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 09 nov 2019, 09:49

Nee, ik ben geen lid van de grote postcrossing site. Dit is een groep op faceboek waar je zelf kiest welke kaartjes je krijgt. Iemand plaatst een foto van een kaartje en als jij die hebben wilt reageer je daarop. Dan plaats je zelf een nieuwe foto en zo voorts. Er lopen 3 verschillende tikkertjes, eentje voor merkkaarten, een voor seizoenskaarten en een voor kaarten waarbij je een theevraag beantwoord en een zakje meestuurt.

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 12 nov 2019, 19:16

Oow zo,.. ja daar doe ik ook aan mee, op een andere fb groep ;)

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 23 nov 2019, 00:39

Ik heb ook in zulke groepen gezeten wat erg leuk is.
Wie weet pak ik het weer eens op.

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 24 nov 2019, 10:21

Ik heb echt helemaal de smaak te pakken. Ik doe nu ook met een aantal mensen een swap om de kaarten die voor mezelf gekocht zijn beschreven te krijgen. Dat is lekker goedkoop nu met de kerstzegels, 6 of 7 kaartjes in een vlop met 1 zegel.

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 26 nov 2019, 21:02

Ja dat is nu indd heel leuk,.. ben momenteel ook flink aan het "tikken".. zo leuk.. en indd 6 a 7 kaarten in een vlop 😉

Plaats reactie