Mijn diy-bruidsjurk!

Plaats reactie
Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Mijn diy-bruidsjurk!

Bericht door Juuth » 17 apr 2019, 21:50

Ja, je leest het goed :P Ik ben een paar maanden geleden begonnen met mijn eigen bruidsjurk ontwerpen en maken! Zonder patroon, want ik ben echt een ramp met naaimachines en alles opmeten enzo :P Dus alles wordt met de hand gedaan en dat duurt ontzettend lang. Maar dat maakt ook dat het heel secuur in elkaar gezet kan worden.

Het korset is een oude, te lange korset met stalen balijnen en heb ik zelf op maat gemaakt. Best een werk om al die balijnen handmatig op maat te zagen, haha. Maar hij is perfect passend nu! De rok is van een oude jurk en fungeert als onderrok. De mannequin is speciaal gemaakt voor deze jurk en ik gemaakt door mezelf in te wikkelen met ducttape, haha. Super leuk om te maken en vooral omdat je je partner daar echt wel even voor nodig hebt!
Afbeelding

Daarna de flap in de achterzijde van het korset gemaakt, want ook deze was niet op maat en was ook wat verkleurd. Dus zelf met voering een nieuwe gemaakt.
Afbeelding

DE voering ook op het korset gezet om te kijken hoe het lijkt en gelijk de rest van de top af gemaakt! Dit moet allemaal nog genaaid worden, maar de basis ziet er in elk geval alvast leuk uit! :D
Afbeelding

Afbeelding

Voor de rok heb ik maarliefst 2x6 meter liggen en ik denk dat er nog wel wat bij mag komen, haha. Maar eerst de voering van de top verder af maken voor ik met de rok bezig ga!

Jootje
Moderator

Re: Mijn diy-bruidsjurk!

Bericht door Jootje » 18 apr 2019, 08:06

Wauw wat gaaf zeg,.. daar gaan heel wat uurtjes in zitten. Maar hoe tof! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 18 apr 2019, 08:58

Ongelooflijk!!! En dat met de hand! Wow.

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 18 apr 2019, 12:09

Thanks! :D We zijn inmiddels al 5 jaar verloofd, dus haast zit er niet bij, haha. We kregen altijd de vraag wanneer we gingen trouwen, maar we hebben nooit echt een datum gepland omdat het van beide kanten meer om de verantwoording gaat dan het hele gebeuren er omheen. En ik kon maar geen leuke jurk vinden (heel kieskeurig en absoluut geen witte jurk), dus ben ik zelf maar begonnen. Dus nu ben ik hem zelf aan het maken en we hebben nu dan eindelijk de afspraak gemaakt dat we gaan trouwen wanneer mijn jurk af is, haha. Dat kan dus nog wel even duren, haha.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 18 apr 2019, 16:41

Oh my wat knap, en dat zo eventjes met de hand! Ben heel erg nieuwsgierig naar het eindresultaat..! :eek :liefde

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 18 apr 2019, 19:10

Wauw! Wat ongelofelijk knap!

Do what you love and love what you do

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 25 apr 2019, 12:17

Thanks!

Ik ga vandaag de kamer opruimen waar hij nu staat, dus ik hoop dat ik binnenkort eens wat tijd heb om er weer mee bezig te gaan, haha.

Mason
Moderator

Bericht door Mason » 26 apr 2019, 10:19

Wat leuk dat je zelf een trouwjurk maakt! Dat zal een extra leuke jurk zijn om te dragen straks! :D

Groetjes,

Mason

Plaats reactie