Zelf zeep maken

Plaats reactie
Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Zelf zeep maken

Bericht door Freya » 04 sep 2019, 15:15

E

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die wel eens zelf hun zeep (of gerelateerde producten) maken. Hoe maak jij je zeep? Waar haal je de materialen? Heb je nog handige tips of wil je foto's van je resultaten delen? Laat dan vooral van je horen <3

Zelf maak ik af en toe zeepjes. Hiervoor maak ik gebruik van vrij simpele ingrediënten, die ik eigenlijk altijd bij SoapQueen bestel. Ik begon met een basispakket, maar deze heb ik inmiddels uitgebreid met wat extra mallen, kleurtjes en geurtjes. Ook gebruik ik bonbon mallen van de Lidl. Die zijn van siliconen en vind ik erg prettig in gebruik, ghehe :D

IMG_20160628_124751.jpg

karinD
Moderator

Re: Zelf zeep maken

Bericht door karinD » 01 okt 2019, 13:45

Ik heb het nog nooit gedaan maar het lijkt me erg leuk. Lekker in bad met je eigen gemaakte zeep :-P

Do what you love and love what you do

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya » 01 okt 2019, 15:57

Ik vind het ook heel erg leuk om te doen. Ook met kids is het leuk om te doen: die gezichtjes als hun handgemaakte zeepje na een x tijd uit de mal mag, priceless! Helemaal trots zijn ze dan op hun kleurige glitterbommetjes :P

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya » 02 jan 2020, 22:13

Gietzeep update!
Ik heb rond de kerst de tijd genomen om wat te experimenteren met fotozeep. Hiervoor gebruikte ik mijn favoriete foto van 2019 <3 Na een enkele pogingen was ik tevreden met het resultaat:

gietzeep.jpg
(in verband met privacy gezicht onherkenbaar gemaakt in photoshop)

Ik deed eerst een laagje doorzichte gietzeep in de mal. Daar heb ik de foto bovenop gelegd, deze heb ik met een pincet op de juiste positie geparkeerd. Daarna de eerste laag grotendeels (maar nog niet volledig) laten uitharden, en vervolgens een tweede laag er bovenop: lichtgroen gekleurde zeep met appelgeur.

In eerste instantie wilden de twee lagen niet goed aan elkaar vasthechten. Dat heb ik opgelost door het malletje, op het moment dat de zeep al goed aan het uitharden is, nog even terug in de magnetron te plaatsen. 20 seconden op 180 watt waardoor de twee zeepdelen net een beetje terug zacht worden, en mooier in elkaar vasthechten. Dit bleek goed te werken.

Bij Aliexpress heb ik enkele nieuwe zeepmallen besteld, zodat ik binnenkort nog meer kan gaan experimenteren <3

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 03 jan 2020, 12:40

Dat ziet er leuk uit!

Do what you love and love what you do

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya » 08 jan 2020, 11:32

Thanks <3