Spijkers en draad kunst

Plaats reactie
Elyne
Actief forumlid

Spijkers en draad kunst

Bericht door Elyne »

Dit vind ik heel luk om te doen en is redelijk simpel, ik ben van plan om er nog een paar te maken als ik uitgevogeld heb hoe ik de tekening op het hout kan krijgen zonder printer (want ik heb namelijk geen printer en kan niet tekenen)

Het is redelijk eenvoudig, je zoekt eerst uit welke tekening je om wil zetten, daarna schilder je het hout in een kleur die je mooi vindt. Zoekt verschillende kleuren draad die je mooi vind. Je zet de tekening op het hout en op alle punten sla je een spijker zodat het de vorm krijgt van je tekening. Daarna wikkel je je draad rond de spijkers in de vormen die jezelf bepaalt.
Overigens als je op Pinterest zoekt op draadfiguren met spijkers/spijkers en draad kunst/stringart kan je een heleboel voorbeelden vinden!

spijkers en draad.jpeg

Ik heb voor deze 50's auto gekozen omdat ik deze stijl wel heel mooi vind. Dit was mijn eerste probeersel, de volgende keer zou ik waarschijnlijk de banden volledig bedekken en een paar oppervlakken van de auto ook. Jammer genoeg hadden ze niet zoveel van deze kleuren over.

karinD
Moderator

Re: Spijkers en draad kunst

Bericht door karinD »

Dat is leuk om te doen! Ik maakte er vroeger altijd mandala's van als kind. Dat wil zeggen: mijn vader sloeg een heleboel spijkertjes in een plankje en ik ging met de wol aan de slag.

Do what you love and love what you do

Jennn
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Jennn »

Ik heb dat vroeger wel eens gedaan, leuk dat dat weer helemaal terugkomt, ik zie het ook weer veel in de crea groepen op Facebook

Inge's Galerie
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Inge's Galerie »

Een hele leuke techniek is dit. Ooit heb ik dit wel eens gedaan met een Scouting opkomst. Leuk!!
Elyne schreef: 02 okt 2019, 14:52 ik ben van plan om er nog een paar te maken als ik uitgevogeld heb hoe ik de tekening op het hout kan krijgen zonder printer (want ik heb namelijk geen printer en kan niet tekenen)
Ik zet wel eens een tekening in het scherm van mijn laptop (zo groot als je dit wilt hebben) en leg er heel voorzichtig een vel printpapier op. Met een zacht potlood teken ik dan over. Wil je het op het hout zetten dan kun je de achterkant van de tekening bekrassen met dik potlood of houtskool. Leg dit op je hout en je kunt zo doordrukken.

Geld maakt niet gelukkig maar je kunt er wel chocolade van kopen....wat zo'n beetje hetzelfde is.

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne »

Inge's Galerie schreef: 09 apr 2020, 13:05 Een hele leuke techniek is dit. Ooit heb ik dit wel eens gedaan met een Scouting opkomst. Leuk!!
Elyne schreef: 02 okt 2019, 14:52 ik ben van plan om er nog een paar te maken als ik uitgevogeld heb hoe ik de tekening op het hout kan krijgen zonder printer (want ik heb namelijk geen printer en kan niet tekenen)
Ik zet wel eens een tekening in het scherm van mijn laptop (zo groot als je dit wilt hebben) en leg er heel voorzichtig een vel printpapier op. Met een zacht potlood teken ik dan over. Wil je het op het hout zetten dan kun je de achterkant van de tekening bekrassen met dik potlood of houtskool. Leg dit op je hout en je kunt zo doordrukken.
Goeie tip, dank je wel!

Plaats reactie