Het kletstopic

karinD
Moderator

Re: Het kletstopic

Bericht door karinD » 24 aug 2019, 13:30

Ik ben er weer! Terug van vakantie. We zaten op een camping in Drenthe. Het was heerlijk maar natuurlijk veel te kort.

Do what you love and love what you do

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 09 sep 2019, 16:46

Ik ben er ook weer,..
Vandaag is het "gewone" leven weer begonnen :D
Nu nog druk met de post bij werken,. En langzaam aan weer het knutselen oppakken, loop met een aantal dingen wat achter,. maar ach het heet niet voor niets snailmail ;)

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 12 sep 2019, 10:33

Welkom terug, vakantiegangers! Leuk jullie hier weer te zien <3

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 01 okt 2019, 13:26

Zo, ruim een maand later kom ik ook weer eens langs. Het ging even helemaal niet lekker met me en ik heb de eerste paar weken heel veel moeten werken door personeelstekort, maar het gaat weer een stuk beter met me dus ik ben weer van de partij.
Ik ga ook eindelijk weer mijn post oppakken, denk niet dat ik vandaag al aan een brief schrijven toekom maar ik denk dat ik komend weekend in elk geval wel 2 brieven kan doen. Dan wil ik daarna mijn creakast eindelijk gaan inrichten zoals ik dat in mijn hoofd heb zitten en hoop ik daarna na heel lange tijd eindelijk weer kaarten te kunnen gaan maken. Ik heb er weer helemaal zin in, in elk geval, en dat is lang niet zo geweest.

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne » 04 okt 2019, 17:51

Weet er iemand waar je betaalbare kookpotten/pannen kan vinden, liefst in een set? Ik ben nu meer en meer aan het koken maar ik heb maar 1 reuze kookpot, een sauspan, 2 kleine kommetjes en 2 pannen waaronder 1 een slechte. Het is gewoon handig om meer potten te hebben van normale grote, zodat het gemakkelijker gaat om te koken.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 04 okt 2019, 17:55

Elyne schreef:
04 okt 2019, 17:51
Weet er iemand waar je betaalbare kookpotten/pannen kan vinden, liefst in een set? Ik ben nu meer en meer aan het koken maar ik heb maar 1 reuze kookpot, een sauspan, 2 kleine kommetjes en 2 pannen waaronder 1 een slechte. Het is gewoon handig om meer potten te hebben van normale grote, zodat het gemakkelijker gaat om te koken.
Ik zou bij Ikea proberen. Misschien heeft Action ook wel pannensets. Hema, ook wel.

Weet niet of je een specifieke warmtebron hebt. Ik weet bijvoorbeeld dat je met inductie goed op moet letten welke pan je koopt.

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne » 04 okt 2019, 17:58

Kirsten schreef:
04 okt 2019, 17:55
Elyne schreef:
04 okt 2019, 17:51
Ik zou bij Ikea proberen. Misschien heeft Action ook wel pannensets. Hema, ook wel.

Weet niet of je een specifieke warmtebron hebt. Ik weet bijvoorbeeld dat je met inductie goed op moet letten welke pan je koopt.

Dank je voor de tips! Ik heb een elektrisch fornuis dus normaal gezien zou het wel moeten lukken :)

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 04 okt 2019, 21:40

@Karin, fijn dat het weer beter gaat. Alles op zijn tijd hoor. ;)

@Elyne, zoals Kirsten al zei, ik zou ook bij Ikea en Action kijken. Succes!

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 14 okt 2019, 09:08

Gistermiddag haden we een verjaardag van een tante van mijn man. En we waren ook uitgenodigd om te blijven eten. Daar heb ik een bloedhekel aan vanwege mijn eetstoornis waar ze niks van wil weten. Maar zo eens in de zoveel tijd kom je er nu eenmaal niet onder uit dus vooruit dan maar. Bleek dat niet alleen wij, maar ook alle visite bleef eten. Dat vind ik dus helemaal doodeng, eten wat de pot schaft waar vreemden bij zijn.
Het bleek allemaal niet te eten. Het voorafje kwam ik nog wel onderuit en kon ik mijn buik vol eten met stokbrood. Maar het hoofdgerecht werd opgeschept en was dus echt niet te eten. Dat vond mijn man ook, maar die krijgt het dan nog wel voor elkaar om zijn bord leeg te eten. Ik dus niet.
Kwam ze daarna poeslief vragen of ik even wilde helpen afruimen. Kreeg ik in de keuken tochop mijn kop omdat ik mijn bord niet leeg gegeten had! Ik ben toch geen kleuter meer! Oh ja, en ik kreeg voor straf ook geen toetje. Nou ja, daar gaan we dus nooit meer eten.
Tuurlijk, niemand hoeft rekening te houden met mij met eten, maar om nou boos op me te worden, waar slaat dat op? Ik doe het niet met opzet en als ik nog 1 hap binnen had weten te krijgen zonder naar de wc te moeten racen, had ik dat wel gedaan. Mij ziet ze voorlopig niet meer en gezellig blijven eten kan ze voortaan wel vergeten.

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne » 14 okt 2019, 16:35

Wat erg Karin, niemand zou anderen moeten dwingen iets te eten wat ze niet lusten, en dan helmaal erg als ze kwaad worden op iets waar jij niets aan kan doen.

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 15 okt 2019, 09:37

Bah, ik ben zo ziek als een hond. Ik heb me net ziekgemeld op werk (ben onderweg omgekeerd en naar huis gereden) dus nu snel die werkkleding uit en terug mijn bed in.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 15 okt 2019, 15:39

karinD schreef:
14 okt 2019, 09:08
Gistermiddag haden we een verjaardag van een tante van mijn man. En we waren ook uitgenodigd om te blijven eten. Daar heb ik een bloedhekel aan vanwege mijn eetstoornis waar ze niks van wil weten. Maar zo eens in de zoveel tijd kom je er nu eenmaal niet onder uit dus vooruit dan maar. Bleek dat niet alleen wij, maar ook alle visite bleef eten. Dat vind ik dus helemaal doodeng, eten wat de pot schaft waar vreemden bij zijn.
Het bleek allemaal niet te eten. Het voorafje kwam ik nog wel onderuit en kon ik mijn buik vol eten met stokbrood. Maar het hoofdgerecht werd opgeschept en was dus echt niet te eten. Dat vond mijn man ook, maar die krijgt het dan nog wel voor elkaar om zijn bord leeg te eten. Ik dus niet.
Kwam ze daarna poeslief vragen of ik even wilde helpen afruimen. Kreeg ik in de keuken tochop mijn kop omdat ik mijn bord niet leeg gegeten had! Ik ben toch geen kleuter meer! Oh ja, en ik kreeg voor straf ook geen toetje. Nou ja, daar gaan we dus nooit meer eten.
Tuurlijk, niemand hoeft rekening te houden met mij met eten, maar om nou boos op me te worden, waar slaat dat op? Ik doe het niet met opzet en als ik nog 1 hap binnen had weten te krijgen zonder naar de wc te moeten racen, had ik dat wel gedaan. Mij ziet ze voorlopig niet meer en gezellig blijven eten kan ze voortaan wel vergeten.
Wat een vrouw zeg! Je bent idd geen kleuter meer, dus ze hoeft je ook niet zo te behandelen!

Heel naar ook dat ze geen begrip heeft voor je situatie!

Ik snap heel goed dat je er voorlopig niet meer heen gaat.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 15 okt 2019, 15:39

karinD schreef:
15 okt 2019, 09:37
Bah, ik ben zo ziek als een hond. Ik heb me net ziekgemeld op werk (ben onderweg omgekeerd en naar huis gereden) dus nu snel die werkkleding uit en terug mijn bed in.
Beterschap

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 15 okt 2019, 15:52

Dank je.

Vlindertje
Moderator

Bericht door Vlindertje » 15 okt 2019, 16:18

Beterschap Karin!

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Albus Perkamentus

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 15 okt 2019, 20:55

Beterschap lieverd doe maar rustig aan.
En wat een nare reactie van die tante, ik ken het wel maar dan in de zin dat je gebak weigert op verjaardagen of geen alcohol drinkt.
En mijn zus is vegetarisch en die heeft ook al heel wat commentaar gehad.

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 17 okt 2019, 08:58

Nou ja zeg, wat een reactie van die tante! Groot gelijk dat je daar even niet meer naar toe gaat.
Ik heb echt een hekel aan mensen met hun commentaren :(

Beterschap hopelijk knap je snel weer op.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 17 okt 2019, 16:00

Jeetjemina Karin, wat een verhaal zeg van die tante! Inderdaad net alsof je een klein kind bent! Oehhh met zulke mensen zou ik echt heel snel klaar zijn, bah :(

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 18 okt 2019, 15:52

Mijn moeder belde op: Ruben en ik mogen eind november een weekendje mee naar Center Parcs. Wow! We gaan met mijn familie naar de Kempervennen. Heerlijk, wat een luxe! Nog even gauw een weekendje genieten voordat de december hectiek losbarst, haha. Ik heb het Ruben nog niet verteld. Hij komt net terug van een midweek Center Parcs, als hij nu hoort dat ie in November wéér mag heb ik een stuiterkind xxl, ben ik bang :p

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne » 18 okt 2019, 18:32

Sandy wat leuk! Ik zou het zo lang mogelijk als je kan geheim houden als ik jou was.

Ik ben eindelijk weer eens gaan wandelen langs de vaart. Ik wou kijken of er nog noten hingen aan de bomen maar ze waren allemaal al weg, de kastanje bomen hingen nog vol maar helaas lust ik ze niet. Ik heb ook veel paddestoelen gezien, met al die regen groeien ze goed. Morgen ga ik als het goed is naar een poezencafé met een kennis. Ik ben wel benieuwd naar al die katten :)

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 20 okt 2019, 11:01

Sandy, wat leuk!

Elyne, een kattencafè. Gezellig!

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 23 okt 2019, 20:12

Aiaiaiaiaiaiai, buikgriep in huis. Begonnen met Kobe, opgevolgd door Ava en na het weekend gevolgd door respectievelijk mijn schoonmoeder, ik, mijn man en mijn schoonvader. Last man standing: Ella. Hoe lang duurt zou het nog duren?

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 24 okt 2019, 07:35

Oh bah! Beterschap voor jullie. Ik heb hem vorige week gehad en blijkbaar heb ik collega's aangestoken want de ene na de ander gaat ziek naar huis.

Ik ben op het moment snip verkouden. Koortsig, hoofdpijn en ik durf niet te ver weg van de tissuedoos en de keelsnoepjes. Wat een ellende. En nog een leuk vooruitzicht: mijn tetanusprik is bijna vrlopen dus die moet vernieuwd. En ik ben allrgisch voor injecties. Krijg ik heel hoge koorts van. Dus heb ik over 2 weken maar een lang weekend (4 dagen) vrij gevraagt op werk zodat ik me niet ziek hoef te melden.

Vlindertje
Moderator

Bericht door Vlindertje » 25 okt 2019, 13:27

Was al een tijdje op zoek naar mn camera, een Nikon D3100.
Heeft een schoonmaakhulp deze weer gevonden, ik superblij :D
Kan ik weer gaan oefenen op mn camera met 1 hand, dat belooft nog wat . :)

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Albus Perkamentus

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 28 okt 2019, 05:30

Goedemorgen lieve dames, er is de afgelopen weken een hoop gebeurd en mijn oma ligt op sterven.
Ik voel me momenteel een beetje geradbraakt omdat ik slecht slaap.
Ik schiet midden in de nacht wakker loop te spoken en ach jullie kennen dat vast wel.
Je ligt te luisteren of dat je telefoon niet over gaat met het nieuws dat ze overleden is.
Je bent continue allert.

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 28 okt 2019, 07:44

Oh :-( Veel sterkte. Dit zijn inderdaad zware tijden. Ik hoop dat je veel steun en warmte vindt bij je familie en vrienden.

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 28 okt 2019, 12:21

Dank je Lien.
Momenteel ook hevige hoofdpijnen erbij.
En merk dat ik achter loop met van alles,zowel thuis als werk.
En dan nog de reactie op je huishouden dat het wel stoffig is nou vind je het heel gek?!

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 28 okt 2019, 13:40

Veel sterkte Joella!

Gisteren heb ik de hele dag gestrekt gelegen. En als ik niet op de bank lag hing ik wel met mijn hoofd boven de pot. Ik kon ook niks eten of drinken! Uiteindelijk heb ik een soepstengel op en een paar slokjes cola...

Schijnt dat mijn baarmoeder nu hoger komt te liggen waardoor andere organen in de verdrukking komen en dus ook mijn maag. Nog 26 weken tot de uitgerekende datum! (hopelijk heb ik geen zittenblijver)

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 28 okt 2019, 14:22

Heel erg veel sterkte met alles, Joella! Digiknuffel voor jou!

@ Kirsten, beterschap! Hopelijk voel je je snel weer wat beter en neemt het spugen snel weer af..

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 29 okt 2019, 13:13

Wat leuk Sandy! Dat is nog eens een leuk vooruitzicht. :D

Sterkte Joëlle.

Beterschap Kirsten, hopelijk voel je je snel weer beter.

En beterschap voor iedereen die het nodig heeft.

Hier in huis ook zieke, Marcel is al vanaf woensdag ziek thuis en ik voel me ook brak,.. :( Je hoort het veel momenteel. Het weer werkt wat dat betreft ook niet lekker mee,..

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 30 okt 2019, 13:34

Beterschap en knuffeltjes voor iedereen die het nodig heeft <3

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 30 okt 2019, 14:22

Dank jullie wel, oma is gisteren overleden.
Ze heeft rust nu.

Gisteren is ook moos weer aan zijn tanden geholpen waarvoor hij dan ook onder narcose moet.
Dat vind ik altijd heftig.
Toch is hij nu beter en sneller hersteld van de narcose dan de vorige keer.
Gisteravond mocht hij terug bij zijn maatje Milan en wat was Milan blij.
Van blijdschap popcornde hij vrolijk door de kooi.
Moos eet ook alweer zelfstandig.
Vorige keer ben ik een week met dwangvoeding bezig geweest.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 30 okt 2019, 14:30

Gecondoleerd met je oma, Joella! Veel sterkte toegewenst.

Ik heb net noodgedwongen een nieuwe winterjas moeten bestellen. Ik krijg mijn huidige niet meer dicht. Mijn buik zit nu al in de weg! 😂

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 30 okt 2019, 16:30

Heel erg veel sterkte, Joella <3

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 05 nov 2019, 11:02

Heel veel sterkte Joella.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 06 nov 2019, 09:54

Vanmorgen ontving ik het nieuws dat Priscilla, een collega blogger, vrij onverwachts is overleden. Priscilla en ik volgden elkaar al een paar jaar online en we waren ook vriendjes in Pokémon GO. Priscilla had de ziekte van Crohn waarvoor zij een aantal zware operaties heeft moeten ondergaan. De laatste operatie was een week of 5 terug. Vermoedelijk heeft een longembolie haar op 28 oktober het leven gekost. Priscilla laat een partner en 2 jonge kinderen achter. Ik ben hier echt even helemaal stil van, vind het echt afschuwelijk....

Lieve Priscilla, rust zacht..
animated-candle-gif-34.gif
animated-candle-gif-34.gif (64.04 KiB) 3171 keer bekeken

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 07 nov 2019, 21:55

Jezes wat verschrikkelijk. Sterkte Sandy.

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 08 nov 2019, 18:10

Om 15 uur met manlief gebeld en afgesproken dat we vanavond, om het weekend in te zetten, met de kinderen een hapje zouden gaan eten bij een binnenspeeltuin. Ik zit netjes daar met de kinderen te wachten. Bel ik, of ik voor hem alvast wat moet bestellen voor de keuken straks sluit, zegt hij doodleuk dat hij nog 2 uur weg is en we maar alvast moeten eten. Hij ziet ons thuis wel.
:spank
Yep. Dat is de laatste keer geweest voor een lange tijd dat ik nog rekening met hem hou in onze planning.

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 09 nov 2019, 09:52

Jeetje wat heftig, Sandy!

Lien, erg fijn altijd als zo iets gebeurt. Inderdaad, geen rekening meer mee houden.

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 09 nov 2019, 19:36

Ik heb gister mijn tetanusprik gehaald maar ik ben allergisch voor injecties dus ben ik nu ziek :hand Dat wist ik van te voren dus ik had een lang weekend vrij gevraagt.
Vannacht had ik, heel fijn, last van koortsdromen die blijkbaar geïnspireerd waren door de politieserie die ik gisteravond gezien had. Dus even geen actie voor mij. Voor de zekerheid ook maar even geen fantasy, je weet maar nooit ;-)
Dus vandaag alleen maar feelgood. Mijn eerste romantische kerstfilm zit er al weer op voor dit jaar :silly

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 20 nov 2019, 10:39

Onze slakkeneitjes zijn aan het uitkomen ♡

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 21 nov 2019, 21:15

Oeh, spannend! <3

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 23 nov 2019, 00:37

Ik kom ook weer even kletsen, wat een drukke dagen zo.
Huishoudelijke taken waarvan de helft blijft liggen door werk en studie en de zorg voor de dieren en dan staat de drukke maand december alweer voor de deur.
Vandaag weer wat sinterklaas inkopen gedaan.
Om half 4 weer thuis toen was ik gesloopt want jeetje wat was het druk in de winkels.
Morgenmiddag gaan we met mijn schoonzus kijken voor een cadeau voor mijn schoonouders omdat ze 6 december 45 jaar getrouwd zijn en we dan uit eten gaan.
Zondag hebben we high tea met oude huisgenoten.

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 24 nov 2019, 10:11

Ik heb gister maar weer eens gewerkt. Ik heb het gevoel dat ik momenteel niet veel anders doe. Alle parttimers moeten nog steeds extra werken omdat er al een hele tijd 3 vacatures open staan. Niet fijn, mijn huishouden versloft en ik loop zeer regelmatig met koppijn rond omdat ik het gewoon niet trek. Straks de weken met kerst en oud en nieuw ben ik ook weer vol aan de bak, full time, dus ook tweede kerstdag. Terwijl mijn man lekker 2 weken vakantie heeft. Nu maar hopen dat het in het nieuwe jaar weer wat rustiger wordt.

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 24 nov 2019, 20:26

Oh Karin! Veel succes! Ik wens je een extra portie energie toe. Dit tempo nog 5 weken moeten volhouden.... En moeten werken wanneer je geliefden thuis zijn... Dat hakt er in... Ik hoop dat je een manier vindt om er voor jou het beste uit te halen.

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 25 nov 2019, 10:32

Dank je.

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 26 nov 2019, 20:57

@Karin, Ow bah, I now the feeling.. Ook ik stuur je wat extra energie.

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 27 nov 2019, 19:20

Dank je wel. Die heb ik hard nodig.

Plaats reactie