1 hand challenge

Plaats reactie
Vlindertje
Moderator

1 hand challenge

Bericht door Vlindertje » 14 apr 2019, 12:18

Even een korte uitleg:
Door een herseninfarct aan de linkerzijde van mijn hersens is er een beperking ontstaan aan de rechterzijde van mijn lichaam.
Waardoor ik dus dingen doe met links, bijv brood smeren :), of een tshirt aan doen.

Aan jullie de uitdaging om ook eens dingen met 1 hand te doen.
Eens kijken of jullie dat kunnen :)

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Albus Perkamentus

karinD
Moderator

Re: 1 hand challenge

Bericht door karinD » 14 apr 2019, 12:22

Dit vind ik een leuke uitdaging. Ik ga zeker een paar dingen proberen. Met rechts, mijn schrijfhand, gaat het me wel aardig af denk ik met bepaalde dingen, omdat mijn linkerhand het soms af laat weten. Maar bijvoorbeeld koken, ik denk dat ik dan heeeel erg ga knoeien en dat ik dan heel hoge pannen nodig ga hebben.

Do what you love and love what you do

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 14 apr 2019, 12:24

Een bijzondere challenge! Ik zit nu nog steeds (foei) in mijn pyjama en moet zo gaan douchen en aankleden. Ik zal eens een verslag gaan maken van hoe dit gaat verlopen! Ik ben hypermobiel en motorisch ook niet de sterkste, dus ik denk dat ik de challenge niet ga redden.... :bonk

Vlindertje
Moderator

Bericht door Vlindertje » 14 apr 2019, 12:58

De challenge voor deze 2 weken is om te koken met 1 hand, met gebruik van rechts als je bijv de pan moet tegenhouden.

Ben benieuwd :)

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Albus Perkamentus

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 15 apr 2019, 13:06

Ik heb gister geprobeerd om mezelf met 1 hand aan te kleden. Dat was niet wat je noemt een groot succes. Te weinig kracht in mijn hand om bijvoorbeeld de knoop/rits dicht te doen, dat was al een beetje hannessen. Over mijn bh zullen we het maar niet hebben.......Daar heb ik met twee handen soms al moeite mee, haha.

Koken: of eigenlijk, bakken: ik had gister verse pannenkoeken en dat ging eigenlijk vrij aardig. Het opentikken van het ei was een beetje.....viezig. :doh En champignons pellen en snijden is me niet gelukt. Maar voor de rest ging het eigenlijk vrij aardig.

Vlindertje
Moderator

Bericht door Vlindertje » 15 apr 2019, 15:42

Je kan bijv de champignons ook op een handdoek leggen en ze zo pellen, als je teminste de onderkant er af halen bedoeld :)
Snijden kan je ook doen op een snijbord met de ruwe onderkant, zo is er wat meer grip op de champignons, waardoor je ze kan snijden, en het ei is een goeie, want ik heb zelf nog niet een ei opengebroken, wel eens gepeld.

Albus Perkamentus

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 18 apr 2019, 13:01

Ik kan het niet. Letterlijk niks. Zelfs mijn smartphone aanzetten met één hand is al een hele aanpassing.
Ik krijg de pannen niet getild of afgegoten, laat staan dat ik nog groenten zou moeten snijden. Mijn broeken zijn te strak om opgetrokken te krijgen en ik zou er een uur over doen om mijn hemdjes geknoopt te krijgen. Ik zou letterlijk niet weten hoe ik hieraan zou moeten beginnen. Wat een handicap zeg :-(

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 18 apr 2019, 19:09

Ik heb nog niks geprobeert. Behalve het schoonmaken van het aquarium en dat doe ik eigenlijk altijd zo goed als met 1 hand, alleen het schoonzuigen van de bodem lukt zonder aanpassing niet.
Morgen ga ik eindelijk weer koken, we eten vanwege mijn werk al de hele week uit de vriezer. Ik ga het proberen met 1 hand.

Vlindertje
Moderator

Bericht door Vlindertje » 21 apr 2019, 13:40

Gister voor de eerste x een ei open gebroken, en dat ging verrassend goed.
De 2e en 3e x ging het iets minder goed, maar hee ik kan een ei breken met 1 hand.

En jullie???

Albus Perkamentus

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 22 apr 2019, 07:56

Ik heb gister de kip voor de gourmet met 1 hand gesneden, marinade gemaakt en gemarineerd en van een deel schnitzels gemaakt. Ging verrassend goed.

Vlindertje
Moderator

Bericht door Vlindertje » 22 apr 2019, 12:08

Netjes Karin!!

Oke, de 2 weken zijn voorbij, en nu weer een nieuwe challenge.
Ik typ met 1 hand, en ik beweeg de muis ook met links.
Eens kijken of jullie de muis ook kunnen bewegen met links en ook het typen met 1 hand.

Ook deze challenge duurt 2 weken :)

Albus Perkamentus

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 22 apr 2019, 16:06

Fjoew. Dat is niet niks. Typen gaat nog half. Maar zoooooo traag. Ik heb veel moeite met alle combinaties (hoofdletters, shortkeys, ...).
Met de muis vind ik het nog lastiger. Met veel geduld kan ik dingen wel aanklikken, maar er gedetailleerd mee werken, kan ik er niet mee (werken in illustrator en het programma van de snijplotter). Laat staan combinaties die je met muis en toetsen tegelijk doet... Hoe zou dat moeten zelfs?

Vlindertje
Moderator

Bericht door Vlindertje » 23 apr 2019, 14:58

De combinatie met muis en toetsen tegelijk kan ik weer niet, dus dat doe ik dan ook niet.
Qua typen: ja het is langzaam, maar dat maakt niet zo veel uit vind ik.
En met de muis zelf: het is even oefenen, maar als het lukt dan is het goed te doen.
Heb zelf de muis zo ingesteld dat ik met mn linkerwijsvinger dingen kan aanklikken en met mijn linkermiddelvinger dan bijv kopieren van de teksten.
En het is notabene een rechtshandige muis :P

Albus Perkamentus

Vlindertje
Moderator

Bericht door Vlindertje » 25 okt 2019, 15:56

Tijdje geleden dat ik weer wat heb gepost hier, en nu komt er weer een nieuwe challenge.
Deze x gaan jullie proberen om foto's te maken met een camera met 1 hand.
Zelf geprobeerd vandaag en het is te doen :)

Albus Perkamentus

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 27 okt 2019, 14:02

Met wat voor soort camera? Ik heb een spiegelreflex en dat is heel erg lastig, maar ik ga het wel proberen.

Vlindertje
Moderator

Bericht door Vlindertje » 29 okt 2019, 19:06

Zelf heb ik een Nikon D3100 :) maar het mag wat mij betreft ook met je mobiel.

Albus Perkamentus

Plaats reactie