Gezonde trend: de Poké Bowl

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Gezonde trend: de Poké Bowl

Bericht door Sandy » 08 aug 2019, 11:14

De laatste tijd zie ik de naam steeds vaker langskomen: Poké Bowl. Een vrolijke naam die overigens niks met Pokémon te maken heeft. Ik spotte ze op Pinterest en op Youtube, maar wat is nou eigenlijk een Poké Bowl?

poke-bowl.jpg

Wat is een Poké Bowl?
De Poké Bowl is iets wat steeds populairder aan het worden is, en ik snap ook wel waarom. Poké is een van oorsprong Hawaïaans gerecht in een kom: het ziet er uit als een smakelijke, oogstrelende mix tussen sushi en salade. Er zit dan ook voornamelijk vis (bijvoorbeeld zalm of tonijn) en diverse soorten groenten in. Ook kun je de salade meer zoals een echt sushi gerecht aankleden met bijvoorbeeld witte rijst, zeewier of andere lekkere toppings. De salades worden afgewerkt met sojasaus en sesamzaadjes. Het resultaat: een schitterende en vooral ook smakelijke en gezonde salade.

Hoe maak je een Poké Bowl?
Om een Poké Bowl te kunnen maken heb je een aantal ingrediënten nodig. Het grote voordeel: je kunt zelf kiezen hoe je hem inricht en in welke hoeveelheden je de ingrediënten in je salade doet. Onderstaand lijstje is dan ook meer een richtlijn. P.S. werk bij voorkeur met een goed scherp mes ;-)

- Witte rijst of sushi rijst
- Verse, rauwe vis. Zalm of tonijn heeft de voorkeur
- Vulling. Denk aan schijfjes of blokjes komkommer, avocado, sla, kikkererwten, zeewier, geraspte worteltjes etc.
- Toppings. Denk aan geroosterde sesamzaadjes, sojasaus, gesneden bosuitjes etc.

pokebowl.jpg

Uit eten.
Poké Bowl is tegenwoordig op steeds meer plekken verkrijgbaar. Met name in de grote(re) steden is de Poké Bowl goed te vinden. Heb jij wel eens een Poké Bowl gegeten? In welk restaurant en...hoe is de Poké Bowl je bevallen? Neem onderstaand puntenlijstje over, plaats je mini recensie in een comment en laat anderen zo weten waar je echt lekkere Poké Bowl kunt eten. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!

Naam restaurant/afhaal:
Adres + plaats:
Mijn cijfer:
Opmerking:

Pictures used in this article are © Jessica Gavin and used with personal permisson.
Foto’s in dit artikel zijn gemaakt door © Jessica Gavin en gebruikt met persoonlijke toestemming.

Plaats reactie