Food preppen

Plaats reactie
karinD
Moderator

Food preppen

Bericht door karinD » 01 apr 2019, 16:26

Sinds ik laat uit werk ben, ben ik begonnen met food preppen. Oftewel: vooruit koken en invriezen.
Zo hoef ik na werk niet meer te koken en eet ik toch vers.
Heel veel verschillende gerechten heb ik nog niet, ik heb er pas 3. Maar daar komen er vast wel meer bij in de loop van de tijd.
Zijn er hier meer mensen die dit doen?

Do what you love and love what you do

Annelieke
Nieuw forumlid

Re: Food preppen

Bericht door Annelieke » 02 apr 2019, 21:51

Ik heb het een poosje gedaan, maar op de 1 of andere manier gaaf er altijd meer in de vriezer dan er weer uit

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 02 apr 2019, 22:07

Haha, dan gaat er iets niet goed :loll

Do what you love and love what you do

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 02 apr 2019, 22:35

Ik heb hetzelfde als Annelieke voor. Ik sta in de zomer/herfst erg vaak verse seizoensgroenten te blancheren omdat die anders staan te verpieteren op het veld. Maar alles wat mijn vriezer ingaat, ziet nooit meer het daglicht.... (Luxeprobleempje als je kennissen met zelfpluktuinen/moestuinen/buurderijen hebt)
Ik heb de afgelopen jaren regelmatig voorgehad dat de deur van de vriezer een keertje op een kier bleef staan en alles dichtvroor (kleuters.... zucht), of dat mijn man de stekker uittrok omdat hij dat stopcontact nodig had voor iets en hem vervolgens weer vergat in te steken...... (mannen..... zucht).
En dan is het redden wat er te redden valt. Afgelopen winter heb ik dus de inhoud van 1 volledige vriezer moeten weggooien omdat die klaarblijkelijk al 2 weken niet ingestoken was (de stank toen ik de kelder binnenkwam, kan je je niet voorstellen!)
Ik zit nu zelfs te twijfelen of ik mijn vriezer (als ik hem hopelijk tegen het einde van de week leeg heb gegeten en ontdooid), weer in zou steken. Ergens is het belachelijk om dat ding een gans jaar te laten draaien voor hier en daar een restje soep en overschotjes gemalen kaas....
Nu, ik weck wel regelmatig. Zeker in de herfst neem ik bijvoorbeeld gretig alle tomaten aan die ik kan krijgen. Saus-basissen en chutneys (de overvloed aan appelen/peren in de herfst zijn een goede basis!) heb ik daardoor ook staan. Gefermenteerde witte kool (zuurkool) in de winter. Alles wat anders weggegooid wordt omdat er op dat moment een overvloed van is, probeer ik een beetje te redden. Dat telt ook een beetje als foodpreppen zeker.
Die potten zijn voor mij makkelijk, want met 1 pot,kan je zo een maaltijd bereiden zonder dat ik op het laatste moment nog een eeuwigheid sta te ontdooien. En die potten staan in mijn weg, dus die probeer ik zo gauw mogelijk leeg te krijgen :-p

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 03 apr 2019, 09:11

En ook ik heb hetzelfde probleem, haha! Ik kook vaak wel voor 2 dagen omdat de meeste porties, ook voor 1 persoon, vaak nog net te groot zijn voor mij. Maar invriezen doe ik eigenlijk nauwelijks meer, het blijft dan uiteindelijk toch liggen :shy

Plaats reactie