Wat heb je vandaag gegeten?

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Re: Wat heb je vandaag gegeten?

Bericht door MusEnSus »

karinD schreef: 03 jan 2020, 12:37 Mijn man heeft gister nasi gemaakt. Die is weer erg lekker. Hij maakt altijd voor 4 prsonen dus hebben we vandaag ook nog.
Heb je toevallig een receptje van die nasi? Ik ben geen krak in dat soort gerechten (totaal geen ervaring mee dus zou niet kunnen zeggen of een recept lekker zou worden of niet), maar ik moet tegen volgende week zaterdag nasi en bami maken voor 100 man...

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Nee, ik niet. Hij maakt het altijd en ik kijk nooit mee. Maar ik weet wel wat hij gebruikt. Snelkookrijst, 2 grote uien, 600 gram kipfilet, een zakje nasikruiden van Conimex en maggie.

Wat ook erglekker en snel klaar is, is Roerbakmie. Geen nasi of bami maar wel lekker en een heel stuk sneller. Voor 4 personen gebruik je een pak roerbakmie van 300 gram en een doosje roerbakmie kruiden. Beiden zijn van Honig. Verkopen ze dat bij jullie? Daar doe je 500 gram nasigroente en 600 gram kipfilet doorheen en het is binnen een half uur klaar.

Do what you love and love what you do

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

karinD schreef: 07 jan 2020, 17:58 Nee, ik niet. Hij maakt het altijd en ik kijk nooit mee. Maar ik weet wel wat hij gebruikt. Snelkookrijst, 2 grote uien, 600 gram kipfilet, een zakje nasikruiden van Conimex en maggie.

Wat ook erglekker en snel klaar is, is Roerbakmie. Geen nasi of bami maar wel lekker en een heel stuk sneller. Voor 4 personen gebruik je een pak roerbakmie van 300 gram en een doosje roerbakmie kruiden. Beiden zijn van Honig. Verkopen ze dat bij jullie? Daar doe je 500 gram nasigroente en 600 gram kipfilet doorheen en het is binnen een half uur klaar.
Dank je!
Ik ben vandaag in de aziatische supermarkt met de eigenaar aan de praat geraakt. Die kon me veel tips geven over hoe ze dat in restaurants klaarmaken. Die zakjes kruiden waar je het over hebt, hebben ze wel in de Albert Hein (moet ik vee voor rijden), maar niet in de gewone supermarkten. Ik heb voor school al wat mee uit de aziatische winkel, maar ga voor mezelf volgende keer wel eens mijn ogen open houden in de AH.

Wij hadden vandaag een allegaartje van eten. Ik kan natuurlijk niet na anderhalf uur rondlopen in zo een grote aziatische winkel met mijn boodschappenlijst voor school, niet vanalles voor mezelf meepakken.

Het eten werd bijgevolg beef wonton soep met roerbakrijst met groenten (heb heerlijke gebroken jasmijnrijst mee in bulk).
Het dessert waren gestoomde puddingbroodjes (Geen idee hoe ik het beter kan omschrijven). Ik ben nog op zoek naar een lekker "chinees dessert" voor het schoolfeest, maar daar staan ze nu niet echt voor bekend natuurlijk ;-) Enfin, het gestoomde brood was bizar, maar eetbaar. De verschillende soorten koekjes en snoepjes die ik mee had genomen om te proberen, waren bizar én vies :-p Dat was de mening van de kinderen althans (de mijne stiekem ook). Heel zielig voor hen, want dat ziet er zo leuk uit!
Ik heb de kinderen ook nog crunchy zeewier snackjes laten proeven. Die lustten ze ook niet.
Voor hen was het geen topdag qua eten vandaag hahahaha.

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje »

Vanavond ga ik kip kerrie maken met bloemkoolrijst.

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Wat een goed idee om bij een Aziatische winkel na te vragen.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Vandaag heb ik de keukenkasten en berging uitgewassen en gereorganiseerd. Ideaal om tegelijkertijd alle overschotjes achter in de kasten wat weg te werken. Ik heb een notenbrood en chocoladebrioche gebakken en een kaastaart met speculaasbodem.
Vanavond hebben we groentenrestjessoep gegeten. Als hoofdgerecht hadden we gebakken gnocchi met kibbeling (gekocht) en gewokte champignons/spinazie. De kinderen en.logeetjes hebben er gek genoeg superveel van gegeten. Ik had niet verwacht dat ze dat lekker gingen vinden.
Ik heb tijdens het wachten tot alles klaar was, ook alvast voor morgen een ovenschotel klaargemaakt. Een vegi shepard's pie. Ik ben benieuwd of die lekker gaat zijn.
Ik heb nu nog een restje linzen over en wil daar nog een vegetarische paté van maken als de kinderen op bed liggen.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Vandaag ga ik de keuken in om eten voor dinsdag tm vrijdag te koken. Dat gaat dan de vriezer in. Omdat ik daarna wel echt helemaal klaar ben met eten koken maakt mijn man voor vanavond shoarma klaar.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Vandaag wordt het macaroni.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Gister had ik voor mezelf aardappels, witte bonen in tomatensaus en een varkenshaasje klaargemaakt. Vandaag is het lazy wednesday, ik knal over een half uurtje een pizza in de oven voor ons tweetjes =D

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Ik had gisteren voor 4 personen risotto gemaakt. Met prei, champignons en tilapia-vis en parmezaanse kaas. Met die kleine eters in huis, die zich dan ook nog eens niet lekker voelen, konden we daar vandaag nog eens van eten. En nu is er nog zoveel over dat we er morgen nog eens met vijf van kunnen eten... Da's goedkoop zo :-p ik kom met mijn boodschappen voor een week, twee weken toe.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Peter heeft de risotto mee naar zijn werk. Dan kunnen we vanavond nog eens wat anders eten! Jeej!
Heb alvast een verse prei/pastinaak lasagne klaarstaan, groentensoep (van al het loof en de kontjes:-p), en een bieslookbrood en chocoladebrioche in de oven.
Ik heb zin om een reine de Saba te bakken, maar de vorige cake is nog niet op. :-/

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik krijg vanavond visite, jeej (ik hou van gezellig samen eten met andere volwassenen)! Voor Ruben ga ik denk ik zijn lievelingssoep maken, de volwassenen gaan bami met liflafjes er bij eten <3

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Wij eten Turkse Pides, alleen is het me niet helemaal gelukt om de "bootjesvorm" te krijgen... Oeps

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik heb nog verse erwtensoep van gister over. Die eet ik met een stukje leftover Pidetosti, want ook wij hadden Turkse Pide gisteravond ;-)

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Bij mij was het meer ontploft pizzadeeg met gehakt, ui en paprika erboven op 🤷🏼‍♀️. Volgende keer ga ik het met flammkuchendeeg proberen 😅

Vanavond staan er Mexicaanse wraps op het menu 😊 (ik ben dol op wraps!)

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Gezien het nationale pannenkoekendag is...

Pannenkoeken 😁🥞

Mason
Moderator

Bericht door Mason »

Kirsten schreef: 20 mar 2020, 18:03 Gezien het nationale pannenkoekendag is...

Pannenkoeken 😁🥞
Toevallig! Zo dachten wij ook! Heerlijke pannenkoeken gehad! :D

Groetjes,

Mason

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Hier in België is de traditionele pannenkoekendag "vette dinsdag" = de dag voor "as-woensdag" oftewel de dag voor de vasten ingaan.
Hier was het vandaag kabeljauw met knolselderpuree en gestoofde prei met nog restjes van gisteren (ovenschotel met courgette-bootjes gevuld met ricotta/paprika/linzen/champignons en zelfgemaakte kerstomaten chutney).
Bizar bizar.... Alle potten, blikken en vriezers zijn geplunderd in de supermarkten, maar vers koken kan nog probleemloos:-p
Lang leve de weekmenu die in corona-tijden nog stand houdt :-p

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik ga vanavond aardappeltjes met erwtjes en een cordon bleu eten. Voor Ruben heb ik zijn favoriete soep en broodjes kaas erbij. Morgen wil ik pannenkoeken gaan bakken <3 Door de reacties hierboven heb ik daar nu ook trek in, haha

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ik ga straks een patatje bakken, alvast voor mijn man zijn verjaardag morgen.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

karinD schreef: 22 mar 2020, 17:33 Ik ga straks een patatje bakken, alvast voor mijn man zijn verjaardag morgen.
Gezellig!
Jasper is morgen ook jarig.... :D

Mason
Moderator

Bericht door Mason »

Wij eten vandaag een heerlijke 'Toad in the hole'. Dat hadden we alweer een tijdje niet gegeten, dus dat wordt het vandaag.

Groetjes,

Mason

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ik had gister roerbakschotel klaargemaakt. Dat maak ik altijd gelijk voor 2 dagen, dus hoef ik vandaag niet te koken.
Komt gister mijn man thuis, zegt ie, eigenlijk heb wel wel trek in shoarma, dat vind ik toch lekkerder op mijn verjaardag.
Er lag nog een zak in de vriezer, dus gister aten we shoarma. Hoef ik niet alleen vandaag, maar ook morgen niet te koken

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Gisteren had ik voor mezelf aardappeltjes met braadworst en een mix van worteltjes en maïs gemaakt. Vandaag aten we Soep met broodjes. Morgen eet ik weer alleen dus dan kan ik mooi weer een duik in de vriezer maken, er ligt nog zoveel...

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Wij hadden vandaag een soort pasta-carbonara met gegrilde romanasla-harten.
Hoewel er nog voldoende in de supermarkt ligt, zijn er wel aardig wat schappen leeg. Er is heel weinig (en vooral bizarre) keus in verse groenten/fruit/vlees. Dus mijn voorafgemaakte weekmenu gaat deze keer niet lukken. 3/4de van de ingrediënten was er niet, dus we gaan freestylen in de keuken deze week met hetgene wat wel vers beschikbaar was :-p
Morgen wordt gelukkig voor de kinderen "normaal" met wortelpuree en vegetarische balletjes. Vanaf woensdag gaat het berg-af gaan met gewaagde combinaties 🤣

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ik eet vanavond roerbakmie.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Vandaag heeft mijn man een giga lamsbout op de roker gelegd. Ik ben eens benieuwd of die vandaag nog klaar raakt ;-)
Ik ben hartelijke bladerdeeg-wafeltjes aan het maken met mijn gietijzeren wafelijzer.
De perfecte dag voor buiten-koken :-)

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Vandaag eet ik weer mijn vreemde lievelingsgerecht: stamppot rauwe andijvie met rookworst en pepersaus.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Pannenkoeken! 😋

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Als voorafje zelfgebakken kaaswafeltjes en hoofdgerecht pasta met groene asperges en pancetta.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Vanavond kip uit de braadzak met zoete aardappelpuree en friet voor de liefhebbers

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Gisteren gezellig van de bakplaat gegeten en vandaag......nog een keertje. Ik heb nog zóveel over! :blush

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Oh, lekker. Wij hebben zondag geplaatgrillt. Gister wilde ik pannekoeken bakken maar ik had er de fut niet voor. Dus werd het gewoon pizza uit de diepvries.
Vanavond maak ik spinazieschotel.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik had vandaag een groentenwok a la Voedselbank. Ik had nogal wat groentjes gehad en heb een en ander kleingesneden en gewokt: winterpeen, prei, courgette, champignon en maïskorrels. De wortels en prei lichtjes voorgekookt. Het werd een smakelijk resultaat, met een stukje vlees erbij :-)

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Manlief zei vanmiddag dat hij spontaan trek had in shoarma. Dat had ik toevallig nog in de vriezer liggen, dus we hebben net een paar pita's op :D

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik dacht vanavond lekker lui een pizza te kunnen eten die vrijdagavond in de koelkast is blijven liggen.
Maar hij mislukte (ik heb dat vaak bij de Casa di Mama pizza) en uiteindelijk werd het dus een broodje kaas, haha.

CreaSyl
Nieuw forumlid

Bericht door CreaSyl »

Veel in bed gelegen vandaag en ook geen zin om te koken. Dus had vanmiddag als lunch 2 bolletjes met knakworst en vanavond 2 bolletjes met grillworst en kruidenroomkaas.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Manlief is vrij vandaag en hij gaat Chicken tonight maken. Lekker, kan ik uit werk vandaan zo aanschuiven!

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Dat is fijn, Karin!

Ik heb leendochter hier tot de avond en ik heb besloten dat we vanavond frietjes + Netflix-avond gaan houden ;-)

CreaSyl
Nieuw forumlid

Bericht door CreaSyl »

Ideaal Karin, zo kunnen aanschuiven!
Lekker Sandy, hopelijk hebben jullie een leuke avond gehad!

Ik heb een zigeunerschnitzel en Vlaamse groenten/aardappelschotel gegeten.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Lekker, Sandy, frietjes en netflix beloven een leuk avondje.

Vandaag moet ik weer werken dus heb ik maar een bak macaroni uit de vriezer gehaald voor vanavond.

CreaSyl
Nieuw forumlid

Bericht door CreaSyl »

Ik had chicken tonight ajam pangang met extra rode paprika

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik heb laatst bij de Voedselbank een aantal pakjes Macaroni/spaghetti basismix gekregen, en daar heb ik er gister eens eentje van geprobeerd. Ik maakte een mix van twee soorten pasta (want leuk), wokte stukjes paprika, champignons, maïskorrels en wokgarnalen en voegde de mix toe. En het was verrassend lekker, ik herkende de smaak meteen van vroeger. Als kind aten wij macaroni met eenzelfde soort basismix :D

AHI_43545239353733323939_2_LowRes_JPG.jpg
AHI_43545239353733323939_2_LowRes_JPG.jpg (28.71 KiB) 7043 keer bekeken

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne »

Ik heb een tijdje terug voor het eerst vegetarische kipnuggets gemaakt van seitan! Ze waren super lekker, gemakkelijk om te maken (al kan het wel een tijdje duren) en die ga ik zeker opnieuw maken :yay

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Klinkt lekker, Elyne.

Ik maak vanavond macaroni voor 2 dagen.

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne »

Ik heb gisteren een pastasalade met meloen,spinazie en avocado gemaakt.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik heb gister gebakken aardappelblokjes met een groentenwokschotel en gepaneerde kiphaasjes klaargemaakt. Voor vanavond twijfel ik tussen macaroni en broodjes knakworst met salade er bij. Ruben mag straks kiezen ;-)

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ik had vanavond spinazieschotel met kipblokjes en vlindermacaroni.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik maakte met wat groentekliekjes, gemarineerde kipfiletblokjes, knoflook, Ajam Paniki woksaus en rijst een soort oosterse stoofschotel. Dat vulde ik aan met gebakken uitjes en Seroendeng. Het was een experimentje en nog verrassend lekker ook!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ik had bami voor vanavond gekocht, maar mijn man had toch liever een broodje bal. Dus de bami schuift een dagje op.

Plaats reactie