Minibieb.
In het pittoreske dorp waar ik woon hebben we momenteel 3 voortuinen die zijn voorzien van zo'n schattig houten huisje. En als het aan mij ligt ga ik straks de vierde dorpsbewoner met een minibieb worden. Ik wil al langere tijd een huisje in mijn voortuin, maar mijn toenmalige partner zag dat niet zo zitten, 'al dat volk in de tuin.' Nu ik tegenwoordig heel erg vrijgezellig door het leven ga hoef ik geen rekening meer te houden met de wensen van een partner en dus ben ik me al een tijdje stiekem aan het verdiepen in het wereldje van de minibiebjes.
Inrichten.
Wat voor huisje wil ik? Welke materialen heb ik nodig? En wat ga ik er precies inzetten? In gedachten heb ik een prachtig witgeschilderd houten huisje met op de ene plank een stapel (kinder)boeken en op de andere plank plantenstekjes of theetjes om weg te geven. Tja, wat zal ik zeggen? Ik deel nou eenmaal graag, vind het leuk om mensen met iets kleins blij te kunnen maken. Naast de plantenstekjes ligt een schrift met pen, zodat bezoekers daarin een boodschap voor mij of voor elkaar kunnen achterlaten. Lijkt me enig.
Eén van de minibiebjes in mijn dorp.
Fantaseren.
Het enige punt.....ik ben een ramp met houtbewerking. Ik kan niet zagen, heb het ruimtelijke inzicht van een deurknop en geld voor materialen heb ik momenteel ook niet: ik ben werkeloos en bij de Voedselbank hebben ze helaas nooit houten planken te vergeven

Heb jij ook een minibieb bij jou in de buurt?
De bovenste foto komt van Pixabay.com
De onderste foto heb ik zelf gemaakt