Muziekfestivals en concerten

Plaats reactie
Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Muziekfestivals en concerten

Bericht door Sandy » 18 apr 2019, 16:38

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met, en verhalen over muziekfestivals en concerten. Ben jij een fervent festivalbezoeker? Ga je graag naar concerten? Welk festival is absoluut voor herhaling vatbaar, en welke vond je rampzalig? Welk festival of concert staat nog op je bucketlist?

Let's talk some music! :yay

MusEnSus
Actief forumlid

Re: Muziekfestivals en concerten

Bericht door MusEnSus » 18 apr 2019, 20:37

Ik hou niet zo van grote drukte, dus concerten en festivals zijn over het algemeen niet aan mij besteed. Ik ga wel al een aantal jaren naar Reggae Geel. Ik vind de muziek verschrikkelijk (oeps...), maar de sfeer is er geweldig. :-p Ik ga er elk jaar drankbonnen verkopen of security doen voor een aantal shiften en dan krijg ik gratis tickets en toegang tot camping en vip ruimte.
Die sfeer op de camping is gewoon geweldig. Iedereen praat met iedereen, supergezellig.

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 20 apr 2019, 12:10

afgelopen weekend naar Yamato geweest, die moet je écht een keer gezien hebben :D Zo gaaf met japanse drums enzo, heerlijk. Vorig jaar ook geweest en blijf er van houden!

25&26 mei hebben we Pesse Muziekweekend, daar gaan we ook steevest het hele weekend heen. Goed, voor werk als pers, maar toch... :P We zijn vrijwilligers dus ondanks het werk mogen we op kosten van de vereniging gerust een beetje mee feesten tussendoor, haha.

Verder eigenlijk momenteel even geen idee waar we nog naartoe gaan. Tussendoor nog een keer naar Di-rect en nog een paar theaterconcerten wel. Maar moet nog even een keer de kaartjes bekijken die we nog hebben liggen :p Ben een beetje het overzicht kwijt, haha. Met zo'n 2 a 3 per maand kom je al gauw ergens op een concert of theateroptreden die je kunt recenseren zegmaar. Heerlijke bijbaan!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 20 apr 2019, 17:10

Ik heb begin dit jaar ergens besloten dat ik dit jaar het muzikale gedeelte van mijn bucketlist eindelijk ga invullen: ik ga wat vaker naar concerten toe. Daar kwam het vroeger niet zo vaak van. Ik heb voor nu op het programma staan:

- 20 mei, Newton Faulkner (met een vriendin samen)
- 29 en 30 juni, Rock Werchter (met een vriend samen)
- 14 november, Heilung (alleen)
- 27 november, Wardruna (alleen)

Ik kijk echt heel erg uit naar al deze concerten. Ik heb dit jaar mijn allereerste festival weekend, en dat vlak voor mijn verjaardag. We gaan er echt een gezellig feestweekendje van maken, met Muse als afsluiter. Geweldig!

@ Juuth, wat een leuke bijbaan inderdaad! Goed van genieten, heerlijk!

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 20 apr 2019, 21:23

Naar Werchter begot!! ;-) Neem zeker oordopjes mee en een hele goede slaapzak voor de kou 's nachts.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 24 apr 2019, 20:02

Hahaha nou we hebben een Airbnb op 6km afstand geboekt, ik zie mezelf niet zo in een tentje op een luchtbedje op de grond, met die gammele rug van mij ;-)

Ondertussen ben ik al begonnen met het opzoeken van de bands die ik nog niet of niet goed ken. Zo kan ik mezelf alvast een beetje inleven......voorpret...haha =D

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 28 apr 2019, 10:53

Wij zijn in 2016 en 2018 naar Fortarock in Nijmegen geweest. Dat is een metalfestival.
Er hangt echt een top sfeer! Ik vind de Metalscene echt heel chill! :cool

Verder zijn we naar meerdere concerten van Volbeat geweest en zelf ben ik nog naar Nightwish geweest. Jeroen had toen helaas een knieblessure dus kon niet mee. En de volgende keren dat Nightwish in NL was konden we ook al niet gaan. Echt balen!

Daarnaast ben ik ook meermaals met mijn vader naar concerten van Toto geweest (classic rock). Ook echt heel gaaf!

Verder staan er nog ontzettend veel bands op mijn wishlist om live te zien, als ik dat op een lijstje moet zetten, ben ik morgen nog bezig :loll

Aan festivals zou ik nog graag eens naar Graspop Metal Meeting en Wacken Open Air willen.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 20 jul 2019, 12:06

Eindelijk heb ik mijn eerste echte festival meegemaakt, en wat vond ik het leuk!
Eind juni ben ik met mijn beste vriend naar Rock Werchter geweest, in België. Het was erg heet maar de voorzieningen daar waren er goed op voorbereid: overal gratis water, nevelsproeiers en -kanonnen en er waren schaduwplekken gemaakt. Ondanks de hitte was het best goed te doen. We hebben genoten van de muziek (voor mij was veel nieuw, heb er een paar nieuwe favorieten bij), de sfeer, het eten,.....alles eigenlijk.

We sliepen in een airB&B vlakbij en ook dat was echt top verzorgd. Die eigenaar heeft ons en een ander stel overnachters de eerste nacht na het festival zelfs opgehaald, echt super!

Wat mij betreft echt voor herhaling vatbaar... :liefde

De komende maanden heb ik even niks op de agenda staan, daarna heb ik optredens van Wardruna en Heilung, in November. Nog eventjes geduld....

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 29 jul 2019, 20:37

Ik heb mijn officiële werkschema en tickets voor reggae geel aankomend weekend binnen. Vrijdagochtend de tent bijeenpakken en we kunnen weer de camping op daar. Potdekke wel voor het derde jaar op rij dat ik tot 3u15 's nachts moet werken daar en vervolgens de volgende dag snel alles bijeen moet pakken om de dochters op kamp op te gaan halen. Ik ga dat volgend jaar toch eens beter moeten zien te regelen.

Jennn
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Jennn » 09 aug 2019, 13:36

Nog meer mensen die kaartjes hebben kunnen scoren voor Rammstein volgend jaar?

Plaats reactie