Hoera, herfst!

Plaats reactie
Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Hoera, herfst!

Bericht door Sandy » 07 sep 2019, 09:40

Nou ja, bijna dan. Officieel is het nu nog zomer maar je merkt buiten in de natuur al dat de herfst op de loer ligt. Het leek me dan ook wel leuk om een topic op te starten met Herfst als thema. Bijkletsen over de herfst, herfstactiviteiten met elkaar delen, tips uitwisselen tegen de welbekende herfstdip.....maar ook leuke knutsels, recepten of leestips (want niks lekkerder dan op een grauwe herfstdag met een fijn boek op de bank ploffen!), alles mag in dit topic worden gedeeld. Laat de herfst maar komen..!

heart-1776746_960_720.jpg
Foto via Pixabay

Neptunus
Blogger & Recensent

Re: Hoera, herfst!

Bericht door Neptunus » 08 sep 2019, 12:31

Ik ben dol op de herfst.
Lekker op de bank met een dekentje en een kop warme chocolademelk.
Of een fijne herfst wandeling maken.
De herfst is mijn favoriete seizoen en je merkt dat ik dat ook vaak terug laat komen in mijn gedichten.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 12 sep 2019, 10:31

Heerlijk is dat he? Nu het weer een stuk vroeger donker is heb ik 'savonds ook weer regelmatig kaarsjes aan, dat maakt het meteen zo lekker knus als ik ga Netflixen. De thee is inmiddels ook niet meer aan te slepen, haha! We schijnen deze week nog wel een hele mooie nazomer te krijgen (25 graden, veel zon!) dus dat wordt weer even omschakelen. ;-)

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 12 sep 2019, 11:21

Ja ik vind dat knusse ook weer heerlijk,..
Nu indd weer even omschakelen, ook wel lekker hoor die zon, dus even goed van genieten 😉

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 01 okt 2019, 10:46

Het is inmiddels écht volop herfst, met het huidige regenachtige weer. En dat betekent meer tijd binnenshuis doorbrengen...Het leek me daarom wel eens leuk om 10 dingen te bedenken, die ik de gedurende deze herfst wil gaan doen. Hieronder heb ik ze, niet in een specifieke volgorde, voor je op een rijtje gezet. Lees je mee?

1. nieuwe herfst-recepten leren.
In 2012 ben ik begonnen met het ontdekken en uitproberen van nieuwe recepten. Zo heb ik mezelf geleerd om pompoensoep te maken, en kan ik aardig overweg met stoofperen en stoofvlees. Ook kan ik inmiddels de kakelverse erwtensoep volgens recept van mijn oma prima zelf maken. Dit jaar wil ik dat weer gaan doen: nieuwe recepten ontdekken, dingen uitproberen in de keuken.

2. vaker op pad met Ruben.
Ik ga graag op pad met Ruben, maar door de pijn in mijn lijf lukt dat niet altijd. Ik vind het leuk om samen te fietsen. We hebben de omgeving hier inmiddels al aardig goed leren kennen. Maar ook wandelen is iets wat we graag doen samen: we leggen aardig wat kilometertjes af met PokemonGO. Hopelijk lukt het me om weer eens wat vaker met hem naar buiten te gaan.

3. nieuwe DIY projecten gaan doen.
De afgelopen...2? jaar heb ik niet zoveel gefreubeld als ik zou willen. Aangezien ik nu toch veel thuis zit lijkt het me wel leuk om wat DIY projecten te gaan doen. Ik heb nog een tweetal diamond paintings liggen en ik wil een vogelhuisje of insectenhotel gaan bouwen.

4. Cocoonen.
Het moge duidelijk zijn: ik wil meer chillmomentjes voor mezelf! Lekker in een slobberpyjama boeken lezen of films kijken met een grote bak thee en een warm kleed. Ik heb steeds meer behoefte aan wat momentjes voor mezelf. Even helemaal ontspannen. Wat is jouw favoriete manier van cocoonen?

5. Het huis versieren.
In ons oude huis deed ik het regelmatig: de hele boel versieren. Met de Kerst, met Pasen en met Halloween had ik de hele woonkamer altijd vrolijk versierd met vanalles en nog wat. Ik vind sfeer in huis erg belangrijk, en nu mis ik dat soms nog een beetje. Eens kijken dus of ik de woonkamer binnenkort van een sfeervol Herfst Thema kan voorzien...

6. Vaker een boek lezen.
Momenteel lees ik eigenlijk alleen maar ‘savonds laat, om in slaap te kunnen komen. Gevolg: ik lees hooguit 20-50 pagina’s per maand. Daarom heb ik bijna een jaar nodig gehad om de hele reeks van ‘Het Lied van IJs en Vuur’ (Game of Thrones) te kunnen lezen. Af en toe eens een rustmomentje nemen en een uurtje in een goed boek of Flow magazine duiken lijkt me helemaal geen slecht plan.

7. Meer socializen.
Ik ben echt een sociaal mens, en heb veel behoefte aan socializen. Nu dat we weer in Brabant wonen, dichter bij mijn familie, heb ik al weer een heleboel meer contacten dan voorheen. Maar…dat smaakt natuurlijk naar meer! Een high tea hier, een beetje winkelen daar of gewoon thuis op de bank een filmpje kijken en bijkletsen. Mij maakt het allemaal niet zo veel uit, als het maar gezellig is. Ik ga daarom proberen om wat vaker af te spreken met mijn vriendinnen, vrienden en familie.

8. Meer bloggen.
Zoals je wel gezien hebt, heb ik de afgelopen maanden wat blogartikelen op het forum gepubliceerd. Tot nu toe waren dit grotendeels archief artikelen, maar ik wil ook weer wat vaker nieuw werk gaan publiceren....wordt vervolgd ;-)

9. Aan mijn gezondheid werken.
Een heel belangrijke! Ik verloor al mooi 50 kilo overgewicht, maar ik ben er nog niet. De pijn is een lastig iets om mee om te gaan en daarom zit ik nu 2 a 3 dagen per week in een revalidatiecentrum. Eind december ben ik klaar, hopelijk lukt het me dan om minder streng voor mezelf te zijn en beter om te gaan met mijn brakke lijf...

10. Vaker het huis uit.
Ik zit helaas best veel thuis. Nu vermaak ik me hier op zich best goed, maar ik wil weer wat vaker het huis uit. Zo heb ik al 2 concerten in de planning staan voor november en wil ik graag weer eens een keer gaan winkelen. Verder wil ik weer eens wat geocaches gaan zoeken en bij mooi weer staat een bos- of natuurwandeling ook hoog op de wishlist...

Tot zover mijn herfst bucketlist/10 dingen lijstje. Enne, wat voor plannen heb jij allemaal voor de aankomende herfst?

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 01 okt 2019, 14:06

Ik ben ook gek op de herfst. Het is voor mij hét seizoen om lekker naar buiten te gaan en foto's te maken. Helaas wil het dit jaar niet erg lukken, ik zit met een enorme (herfst?)dip en krijg niks uit mijn handen. Maar ik geniet wel van de avonden onder mijn dekentje met een kopje thee en een boek of tvserie.

Do what you love and love what you do

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 05 okt 2019, 22:18

Meer fröbelen vind ik een goede, het enige wat ik nog wel eens doe is mijn bullet journal bij werken.
Ik lees een uurtje per dag kijk een film de rest is huishouden en tijd voor de dieren.
Beetje me time best lekker...alleen kan ik me er niet echt toe zetten momenteel.

Plaats reactie