Wat ben je aan het doen/heb je gedaan vandaag??

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Re: Wat ben je aan het doen/heb je gedaan vandaag??

Bericht door Sandy » 17 apr 2019, 10:27

Jouw dag klinkt een beetje als wat ik in december heb, álles tegelijkertijd. Succes nog even daar!

Gisteren begon ik de dag sportief in de sportschool. Tegen de tijd dat ik klaar was met mijn ronde werd ik gebeld: of ik tijd had voor een bakkie. Maar natuurlijk! Dat bakkie werd uiteindelijk een rondje Praxis, Pokemon GO spelen, een visje halen bij de visboer en vooruit, ook gelijk weer in de achtertuin verder met zijn tweeën, haha. Mijn bezoek heeft alvast een aantal klimop struiken verwijderd. Ik heb de moestuin voorzien van een net, tegen de katten. De klimopvrije border heb ik gevuld met heel erg veel soorten bloemenzaad en ik heb een tweetal passiebloemen in de tuin geplant. Ik vind het nu al weer een verbetering :P

In de avond nog een rondje Pokemon GO gedaan en daarna moe maar voldaan op de bank gestort.

Vanochtend werd ik, uiteraard, met kneiterveel spierpijn wakker, hahaha. :emo Heb een tweetal zwemabonnementen opgehaald en meteen ook wat boodschappen gedaan. Vanmiddag komen mijn neefjes gezellig lunchen en spelen dus ik ga zo de kamer van Ruben gereedmaken voor de jongens en daarna ga ik lekker even bijtanken. Vanavond op het prigramma: niks! ;-)

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 20 apr 2019, 17:04

Vandaag heerlijk genoten van een zonnige vrije dag. Ik heb eerst een poos in en aan het zwembad gelegen, mijn zwembadabonnement ging vandaag in en ik heb daar gelijk dankbaar gebruik van gemaakt :D Vanmiddag nog een poosje in de tuin aangerommeld: ik heb wortels en broccoli in de moestuin geplant en in het kweekkasje heb ik een nieuwe lichting tomatenzaad geplaatst. Hopelijk gaan deze wel mooi aanslaan. Tussendoor nog een poosje in de tuin liggen bakken, hopelijk krijg ik mijn bruine tint snel weer terug, ik ben nu echt spierwit, hahaha.
Zo rustig wat eten en ik denk dat ik vanavond eens ga kijken of Netflix nog een leuke Paasfilm voor mij in de aanbieding heeft.

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 21 apr 2019, 21:18

Wij hadden donderdag weer les bij de gilde en vrijdag had ik oog en voet onderzoek ivm diabetes.
Zaterdag brunch, gefietst en gewandeld en buiten gezeten in de avond.
Vanmiddag ben ik met demi wezen wandelen naar mam en daar ben ik met Bram buiten geweest en hebben we volop gekletst vanavond gefietst met de fietskar zodat demi mee kon.
We hebben afgelopen week 36km gefietst en gewandeld.
Daarnaast elke dag een huishouden draaien en dieren verzorgen..
Nu op de bank geploft, misschien zo eens kijken of er een film op komt.

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 22 apr 2019, 09:18

Ik heb de afgelopen dagen erg genoten van zonnige speeltuinen en kinderboerderijen, barbecues en eitjes zoeken. Morgen begint de school van de kinderen weer. En ik heb gelijk afgelopen nacht wakker gelegen van de gigantische to-do lijst die afgewerkt moet worden deze twee weken. Huis moet in orde zijn, tuin moet er netjes bijliggen, heb op twee verschillende momenten logees. Ik heb vergaderingen 's avonds en een lekkerbekkentocht die ik mee organiseer waar alles voor in orde moet raken. Volgende zaterdag werk ik op de familiedag van Pagadderke, waarvoor ik vrijdag een hele dag moet voorbereiden. Woensdag nog een workshop... Wat betekent dat ik alleen morgen en donderdag overdag een aantal uren heb voor het huishouden, boodschappen voor een week en al het voorbereidend werk voor Ava haar verjaardagsfeest. Stressssss! Ik zal er maar eens invliegen zeker.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 22 apr 2019, 12:59

De afgelopen dagen weer vanalles uitgevreten hier. Zo ging ik zaterdag naar het zwembad: het was de eerste dag waarop mijn zwemabonnement geldig was en met het mooie weer heb ik er gelijk dankbaar gebruik van gemaakt.

In de avond belde mijn vader mij op: hij had zin om samen met mijn moeder 'even op en neer te rijden' naar Arnhem, voor een wandeling op de Posbank. Of ik mee wilde. Maar natuurlijk! We genoten van het fraaie uitzicht: de Veluwe is echt schitterend bij zonsondergang, wow! We sloten de spontane wandeling af met een hapje en een biertje. Top! Zie onderstaande slideshow voor enkele kiekjes:

Gisteren hebben Ruben en ik een fijne eerste Paasdag gehad. Ik had buiten paaseieren voor hem verstopt en hij had de grootste lol in het zoeken er van. Daarna hadden we een brunch bij mijn ouders en ook daar waren paaseieren verstopt, haha. In de middag gingen we bij mijn opa op bezoek en we sloten de avond af met soep en pizza.

Vanmorgen besloot ik spontaan om de laatste 11 klimop struiken uit de border te slopen. Na een goede 30 minuten waren ze er allemaal uit, maar wat een werk joh! Binnenkort kan ik dus eindelijk mijn geliefde kamperfoelie en andere mooie klimplanten gaan aanschaffen.

Nu heb ik even een paar uurtjes voor mijzelf: Ruben is mijn zijn papa op pad en zie ik morgenochtend weer terug. Vanavond ga ik bij een vriend gezellig steengrillen en ik denk dat we de dag gaan afsluiten met een filmpje op de bank. Beiden filmgek en we hebben nog genoeg wat we willen kijken, haha.

Fijne 2e paasdag allemaal!

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 26 apr 2019, 16:34

Na een hoop vergaderingen en geregel van de afgelopen dagen, begint voor de komende schoolactiviteiten alles in zijn plooien te vallen.
Nu zit ik even een uurtje met Kobe te overbruggen op café terwijl de meisjes op de tekenacademie zijn. Zo direct ga ik hen halen en begeleid ik de kinderen van school bij de loopwedstrijd in het dorp.
Morgen is het familiedag van Pagadderke en daar mag ik glittertatoos gaan zetten. De stencils heb ik daarstraks uitgeplot. Even mentale rust want ik ben ongeveer bij met de to do lijst voor dit weekend. ;-)

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 29 apr 2019, 18:40

Er zitten weer te weinig uren in een dag. Vandaag aan de bak gegaan voor Ava haar verjaardag. Morgen het gebak frosten. Ondertussen ben ik wat aan het opruimen en de laatste was aan het wegwerken. Ik kreeg bericht dat mijn schoonouders morgenmiddag al te logeren komen, dus moet vanavond de yurt schoonmaken en het beddengoed wassen. Altijd leuk, die extra werkjes waar je geen tijd voor hebt :-p
Ik ben nu heel blij dat ik vorige week al decoratie gemaakt had en opgehangen, want heb er daadwerkelijk geen tijd meer voor.
Ik wou vanavond eens kijken of ik zo een ballonnen wanddecoratie kon maken, maar heb nog teveel klusjes staan. Ik vrees dat ik dat tot het volgende feestje ga moeten houden.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 30 apr 2019, 17:26

De afgelopen tijd weer lekker druk geweest met vanalles en nog wat. Heerlijk, maar ik merkte wel dat ik weer té veel begon te doen. Gevolg: slecht slapen en meer pijn dan normaal. Op Koningsdag lag ik dan ook met migraine op bed...En dus had ik vandaag een echte lamballendag in de planning staan. Uitslapen, tot 12u in mijn pyjama rondlopen en in de middag sliep ik nog wat bij. Was echt hélemaal vertrokken en bijna niet wakker te krijgen.... pfff hahaha! Gelukkig voel ik me nu weer een heel stuk fitter dan vanmorgen.

Straks nog een uurtje naar de sportschool, Pokémon vangen buiten en dan een lamballen-filmavondje om de dag af te sluiten.

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 30 apr 2019, 23:10

Hier ook veel lichamelijke pijn.
Vandaag wel naar het water geweest met demi, thuis het huishouden nog gedaan en dieren verzorgd en de slakken kregen een douche en verse groenten.
Verder deed ik vandaag tussendoor wat dutjes ivm hoofdpijn en pijn van de fibromyalgie.

Afgelopen dagen veel gewandeld en gefietst middag sjoelen dagje shoppen bij mam op de koffie

Morgen moet ik wachten op een pakketje.
Komt de huishoudelijke hulp en doe ik maar even een dagje rustig aan.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 02 mei 2019, 17:16

Vandaag een lekker druk dagje. Vanmorgen ben ik eerst naar het gemeentehuis geweest om e.e.a in te leveren. Daarna met Ruben op pad: we gingen naar de Hema, vonden een drietal geocaches en brachten een bezoekje aan de Bieb. Hij wilde wat WistJeDat boeken lenen. Tussendoor een lunch gegeten en Pokémon gevangen. Al met al hebben we toch een hele wandeling gemaakt in de regen.

Bij thuiskomst bleek er ook nog eens recensiepost op de mat te liggen dus dat was mooi thuiskomen ;-) Daarna een poosje met mijn neus in een boek gezeten en nu werk ik de mailbox en het forum bij.

Vanavond nog een keer een Pokémonwandeling en ik denk dat ik mijn portie beweging voor vandaag ook echt wel weer gehad heb, haha!

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 03 mei 2019, 10:01

Ik hang ergens tussen ontzettend genieten van alle leuke gebeurtenissen en ontzettend veel stress en vermoeidheid van al het geregel.
Ava heeft een prachtige verjaardag gehad. Het is heel tof geweest. Dat is al één feestje wat ik kan afstrepen.
Straks is onze jaarlijkse lekkerbekkenwandeling met eetstandjes tussendoor. Ze geven slecht weer, dus heb toch naar even een partytentje gescoord voor mijn standje. Hopen dat ik geen problemen krijg met de wind die mijn gasbrander uitwaait zo. Dus ik ga nu al mijn materiaal inladen en even het huis op orde zetten en dan terug richting de school. Ik vind het allerspannendste nog dat mijn man plots zei dat hij deze namiddag dat tentje wel voor mij zou komen opzetten op locatie zodat ik op tijd ter plekke alles kan opwarmen tegen dat de eerste wandelaars daar zijn. Alleen ben ik bang dat hij te laat gaat komen omdat er weer wat op zijn werk is. Nu hang ik volledig van hem af met mijn planning :-p

Vlindertje
Moderator

Bericht door Vlindertje » 03 mei 2019, 15:07

Ben een beetje brakkig van het shoppen. ben naar Middenwaard geweest daarstraks, nieuwe schoenen gekocht samen met nog wat andere dingetjes.
Nu ontspannen, straks weer naar begeleiding en dan weer gaan koken, kip tandoori schaft de pot (mjaaaammie), en dan weer ontspannen.
Voor de rest lekker niks doen, waarschijnlijk even in een boek gaan lezen :)

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Albus Perkamentus

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 04 mei 2019, 10:36

Ik heb geen fijne dag vandaag. Hoofdpijn. Maar we moeten zo even naar de bouwmarkt. Verder wil ik mijn bullet journal bijwerken en lezen.

Do what you love and love what you do

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 04 mei 2019, 11:32

Vanavond naar een superleuke verjaardagsfuif van vrienden en tot dan de garage oprommelen. Wat tripjes heen-en-weer naar het containerpark en de kringwinkel. En ik heb mijn kleerkast uitgemest en de badkamerkast. Nu zou ik eigenlijk de kleerkast van de kinderen moeten doen, maar dat is zoveel rommel. Dat zie ik precies niet zitten :-p

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 06 mei 2019, 09:41

Zo, de meivakantie zit er weer op! Het afgelopen weekend bestond voornamelijk uit het huishouden, pokémonwandelingetjes en bijtanken. Het weer was (en is) echt ruk, waardoor ik veel last van de fibromyalgie heb. Ik heb het dus lekker op het gemakje gedaan allemaal ;-)

Vanmorgen weer vroeg uit de veren, school is weer begonnen. Vandaag is het voornamelijk de administratie en het huishouden bijwerken, vreselijk saai dus. Gelukkig heb ik ook wat tijd voor het forum en mijn hobby's. Oh en natuurlijk mijn boek, ik moet nog zeker 200 pagina's lezen dus hop hop, gas erop!

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 06 mei 2019, 11:13

Mijn logees zijn net weer naar huis vertrokken en de kinderen zijn naar school. Ik ben de drank van de lekkerbekkentocht alweer naar de brouwer gaan brengen. Nu plots het hele huis is leeggelopen heb ik zo een momentje dat ik niet goed weet wat ik moet gaan doen. Ik ben afgelopen zaterdag ontzettend productief bezig geweest. Dat voelt zo fijn! Alle kleerklasten en badkamerkasten zijn uitgemest. Ik zit me af te vragen of ik nu aan al onze werk-kasten zou beginnen, of dat het toch wijselijker is om verder slingers en decoratie te plotten voor Ava haar lentefeest op dit extra dagje tijd. Of zal ik in de tuin/bij de dieren aan de slag?
Ik word al moe als ik begin te bedenken wat er allemaal van werk wel niet te doen is. :-p Bijna zo moe da tik al geen zin meer heb om ook maar iets te beginnen :-p Best een gek gevoel, zo plots een viertal onverwachte uren tijd hebben waarop niks ingepland staat. Ik loop er helemaal van verloren.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 07 mei 2019, 17:00

Vandaag onverwachts toch best een drukke dag gehad. In huis, maar ook buiten heb ik veel gedaan. Veel gewandeld buiten en in de tuin aangerommeld. Verder ook een nieuwe bril gereserveerd met mijn spaarplan. Over 10 dagen kan ik hem ophalen... <3 Nu even rustig bijtanken voordat ik aan het eten ga beginnen. Vanavond denk ik maar even rustig met een boek op de bank... ;-)

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 08 mei 2019, 22:34

Wat een bizarre week is het. Ik weet dat ik het me allemaal niet zou moeten aantrekken, maar het hakt er toch in. Eén van de radiopresentatoren waar ik dagelijks naar luister is onverwacht gestorven en bijgevolg zit ik al de derde dag onverwacht te snikken achter het stuur tijdens zijn "uren." De zinloze moord op Julie van Espen, de jonge vrouw die elk van ons had kunnen zijn. En net op het moment dat ik vanmorgen terugreed nadat ik de kinderen op school had afgezet, het nieuws van bommeldingen op scholen in Aarschot, Diest en Westerlo. Oosterlo hoefde gelukkig niet geëvacueerd worden, maar veel broers en zussen en bevriende stagaires en leerkrachten met hun klasjes wel. Achteraf is er gelukkig niks gevonden, maar jee... Het zet je wel aan het denken. Iedere keer het nieuws refreshen..
Ik pikte 's middags een vriendinnetje op van de kinderen na school, die net helemaal over haar toeren met de schoolbus thuis kwam omdat ze geëvacueerd waren. Dat resulteerde in een anderhalf uur lang durende bombardement van vragen van die vier bengels over waarom iemand zoiets zou doen (toen gingen de geruchten nog rond dat er op twee locaties bommen gevonden waren).
En vervolgens vertelde het speelkameraadje dat ze de dag ervoor op school in de klas gingen knutselen voor moederdag. Haar moeder is nog geen jaar terug gestorven. Ze vertelde me dat ze het daar heel moeilijk mee had gehad en moeilijk had gedaan in de klas erover waarop de leerkracht haar aan de kant had gezet. Mijn hart brak. Dat kind is 10. Dat was zo een beetje het moment dat ik helemaal klaar was met de dag, de week en onze hele maatschappij.
Halverwege mijn werk ben ik zo een beetje in elkaar gezakt. De helft van de slingers van het lentefeest liggen genaaid op tafel, en de andere helft ligt naar me te lonken. Eén uur doorwerken ik zou dat afgerond hebben en al het materiaal kunnen opbergen. Maar ik krijg er me plots niet meer aangezet. Nu ligt de tafel zo vol werkmateriaal, dat we er morgenochtend niet eens aan kunnen ontbijten. Zucht. Hopelijk krijg ik me morgen herpakt. Er staat weer een heel druk programma op tot na het weekend. Geen tijd voor uurtjes lamzakken :-/

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 10 mei 2019, 16:23

Ah Lien, da's een heel pittig weekje zo! Hopelijk ben je inmiddels wat bekomen...

Hier de afgelopen dagen weer van alles in en rond het huis gedaan en de nodige wandelingen gemaakt. Gelukkig kon dat meestal net tussen de buien door en zijn we niet vaak natgeregend. Gisteren ben ik weer actief verder gaan lezen in mijn boek en dat is wat ik zo ook weer ga doen: lezen. Vanavond Pizza en Netflix om het weekend in te luiden!
Morgenochtend moet ik een stellingkast (voor in de schuur) in elkaar knutselen voordat mijn ouders mij komen ophalen. Ik ben benieuwd of dat dat gaat lukken, met mijn twee linkerhanden ;-)

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 15 mei 2019, 10:37

Wat een chaos hier :-p Het schoolfeest was een groot succes! Dat hebben we weer overleefd. Dus nu in een rechte lijn naar Ava's lentefeest. Mijn schoonouders waren weer een half weekje te logeren om de musical va de meisjes te kunnen zien, maar die zijn nu ook weer naar huis. Manlief is een aantal dagen naar Amsterdam voor zijn werk, dus die loopt ook even niet voor de voeten ;-).... Eindelijk kan ik doorwerken! Helaas wel een volledige dag kwijtgespeeld met al de knoeiboel van de logees/man/kinderen weer op te ruimen/wassen/schoonmaken. En vandaag is het maar een half dagje school waarna we naar de speeltuin en klimles gaan, dus vandaag gebeurd er buiten de laatste was, ook niet veel. Dus morgen/overmorgen moet de gehele aankleding van het feest gemaakt worden en zorgen dart alles klaarstaat, zodat ik volgende week kan boodschappen doen,bakken en koken. Zolang ik nergens side-tracked raak, moet dat met een strakke planning goed komen :-p Wish me luck!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 15 mei 2019, 17:47

Succes! ;-)

Gisteren was fijn. Ik begon de dag in de sportschool, genoot van het zonnetje (eindelijk weer een beetje lentegevoel!) en las mijn leesclub boek uit. De was had ik binnen no-time bijgewerkt en dus had ik de rest van de middag om van het mooie weer te gaan genieten. Met een vriend samen mijn nieuwe bril opgehaald en PokémonGO gespeeld. We sloten de dag af met Chinees, een wijntje en een film op Netflix. Precies wat ik nodig had zo: een dag met simpele, leuke dingen. Ik ben echt ontspannen gaan slapen.

Vandaag weer druk in huis bezig geweest. De mailbox en het forum hier bijgewerkt, boodschappen gehaald en vanmiddag gingen we met Ruben naar Revant. Een intake in verband met DCD. Hij is helemaal gekeurd en over een paar weken gaan we beginnen. Hij krijgt dan eerst 2 keer een onderzoeksdag en daarna gaat hij echt behandeld worden.

Na thuiskomst is Ruub al vrij snel lekker buiten gaan spelen: water en waterpistolen doen het goed met dit weer ;-) Ik had al snel extra kids in de tuin rondhangen, haha <3 Zelf heb ik weer een deel van het terras onkruidvrij gemaakt en aan de voorzijde de voortuin wat bijgewerkt. En nu ben ik er ook echt even klaar mee. Eten koken, ontspannen en op tijd naar bed. Morgen hebben we een schooluitje (Efteling!) en ik mag mee als hulpouder, dus ik ga goed uitrusten. Morgen belooft een druk dagje te worden...!

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 16 mei 2019, 21:53

ik heb een drukke dag met het huishouden gehad, morgen ga ik wel weer verder vanmiddag rond een uurtje of 4 was ik er even klaar mee.
nu staat het songfestival op.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 17 mei 2019, 13:12

Vandaag ben ik brak. Had ook niet anders verwacht, dus ik doe het rustigaan.

Gisteren was wel echt onwijs leuk! Ik had een groepje met 5 kinderen, waaronder Ruben. We hadden schitterend weer en hebben lekker veel attracties kunnen doen: de langste wachtrij was nog geen 15 minuten. Veel gewandeld, van de zon genoten, gegeten en gelachen. De kinderen vonden me een heel lieve moeder, jeuh <3 Savonds ben ik wel met een simpele maaltijd en een smakelijk wijntje op de bank geploft, ik was echt op. En vandaag dus verder uitbrakken. :D

Beetje in de tuin rommelen, de mailbox bijwerken en nu even rustig het forum bijlezen. That's all!

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 18 mei 2019, 14:10

Ik probeer zo min mogelijk te doen vandaag! Heb enkel geholpen de nieuwe kooi even tegen te houden, zodat onderdelen aan elkaar vast geschroeft konden worden... Oh en een was laten draaien... Die hang ik nog op en dat is alles wat ik dan verder aan huishouden doe...

Nu wachten tot de nieuwe laptop klaar is voor gebruik! Nu kan ik mooi nadenken welke game ik als eerst ga spelen :loll

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 18 mei 2019, 14:33

Goed bezig, Kirsten!! Geniet er van!

Ik ben in en rond het huis bezig. Vanavond ga ik bij mijn ouders het Songfestival kijken, zin in :D
Heb nog helemaal niks meegekregen, op het liedje van Duncan na, dus alles is nog één grote verrassing voor mij.

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 18 mei 2019, 20:36

Ik heb vandaag een drukke dag gehad. Ik ben vanmorgen naar mijn ouders gegaan, die zijn op vakantie en ik verzorg de vissen en planten. Daarna ben ik gelijk daar even naar het dorp geweest. Hier zit niet veel meer dan een supermarkt en het winkelcentrum 2 dorpen verderop vind ik vreselijk ongezellig dus ga ik liever naar mijn oude vertrouwde dorpje voor de winkels.
Na de lunch heb ik het caviahok gesopt en daarna de ramen gezeemd rondom. Alleen op de begane grond trouwens.
En toen was het al weer tijd om de plaatgrill voor te bereiden. Nu zijn we net klaar met eten, we zijn 2 uur bezig geweest.

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 18 mei 2019, 21:40

Geinig Karin, ik heb ook de ramen (enkel beneden) en de dierenhokken gesopt vandaag :-p
Voor de rest buiten alvast wat opgeruimd, gras gemaaid en de bar en partytent opgezet voor volgend weekend. Een super fijn buitendagje-buiten de hooikoorts die daarbij hoort. Ik had nog niet mijn volledige arsenaal medicatie opgestart, maar het is er precies tijd voor. Ik ben half blind XD

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 19 mei 2019, 11:33

Wij hebben gisteren een middag van 1 tot 5 met oude huisgenoten zitten mozaïeken dat was ontzettend gezellig en als afsluiter met zijn allen een frietje gegeten.
Gisteravond uiteraard het songfestival gekeken..
Het was dan ook laat voordat we in bed lagen.
Nu ben ik best een beetje gaar, druk weekje gehad en de komende week is het ook zo.
Behalve morgen heb ik elke dag afspraken staan en aankomende zondag zijn we de hele dag met de gilde in de weer.
Dan gaat demi zaterdag en zondag logeren bij mijn moeder.

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 20 mei 2019, 13:16

Vandaag mijn boodschappen gaan doen in de horecagroothandel. 2 karren vol en 2 uur binnen. Potdekke, dat is gewerkt :-p en nu nog naar de lidl voor alles wat ik nog niet gevonden heb. :bonk
ik kan daarna gelijk de kinderen weer gaan afhalen op school. een volledige schooldag boodschappen gedaan :-p

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 20 mei 2019, 14:30

Gister heb ik een heel actief dagje gehad. Ik begon de zondagmorgen in de sportschool, heb me daar flink in het zweet gewerkt en heb 'smiddags een fikse wandeling gemaakt voor een event in Pokémon GO. Tussendoor een frietje :blush :blush gegeten en vooral heel erg hard van het zonnetje genoten. <3

Vanmorgen werd ik wakker met pijn in de boven- en onderrug: nog een restpijn van het Efteling uitje eerder deze week. Blij dat de huishoudelijke hulp kwam want alleen had ik het echt niet gered. Ben nu net terug van de fysio, mijn rug is weer gekraakt dus de ergste pijn is weer weg gelukkig. Vanavond heb ik een concert in Utrecht, we gaan naar Newton Faulkner, dus dat wordt genieten. Heb er zin in!

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 21 mei 2019, 23:09

Vanochtend heeft Guido 2 uurtjes gewerkt en kon ik mooi wat in huis doen en de dieren op mijn gemak verzorgen.
Op mijn gemak een ontbijt.
Om twaalf uur zijn we met demi een uur op pad geweest en gelijk bij de zeeman en de kringloopwinkel geweest.
Vanmiddag ben ik met de cavias op de bank gaan relaxen en de vogels waren los en hebben volop gespeeld ook kregen we nog onverwacht visite.
We hebben makkelijk gegeten en om 6 uur ben ik even op bed gaan liggen.
Momenteel staat er nog een was te draaien.

Morgenochtend moet ik naar de praktijk ondersteuner om 9 uur al.
Om half twaalf komt de huishoudelijke hulp.
In de middag staan er nog huishoudelijke taken op het programma de ren van de cavias schoon maken en natuurlijk met demi wandelen en wil ik kaarten schrijven en lezen.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 23 mei 2019, 10:05

Gisteren was een heerlijk dagje: goed van het prille zonnetje kunnen genieten door middag van een fikse ochtendwandeling en 'savonds heb ik spontaan meegewandeld met de Avond4Daagse. Moe maar voldaan! Vandaag doe ik het iets rustiger aan: ik moet vanavond namelijk weer meewandelen. Laatste avond dus dan is het altijd echt een beetje een heksenketel, hahaha. Ik hou het dus op wat kleine klusjes, ga straks uitgebreid in de achtertuin lunchen en doe, tot vanavond, even niet al te veel ;-)

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 24 mei 2019, 22:01

Jaaaaaa... twee dagen hard doorgewerkt, maar alles wat we op voorhand konden doen, staat nu klaar. Ik ben klaar voor het feestje van het jaar ;-)
Morgen nog even onze haren laten doen bij de kapper en dan alle tafels en deco buiten smijten. Ava' s dagje gaat geweldig worden!!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 28 mei 2019, 10:44

Woehoe, ik heb eindelijk weer een oven! Heb dat zo gemist de afgelopen 11 maanden, ben erg blij dat ik weer kan bakken. Met Ruben heb ik al een pizza gebakken, vanmorgen ging er een cake de oven in en voor vanavond heb ik een verse ovenschotel in de planning staan. Nom!
Verder alles zijn gangetje hier. Poetsen, opruimen, een paar uurtjes naar het zwembad, de administratie bijwerken, de moestuin bijwerken, nog wat meer opruimen....ik verveel mij geen moment ;-)

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 28 mei 2019, 11:12

wij moesten zondag helpen bij de kofferbak verkoop van het gilde, om half 8 dus hop op de fiets richting het gilde terrein want om 8 uur moesten we aanwezig zijn.
van 8 tot 2 heb ik achter de bar gestaan en het werd druk bezocht.
om 2 uur ben ik terug naar huis gefietst en om half 3 dus weer thuis waar nog een huishouden lag te wachten op mij.
demi kwam om 8 uur in de avond thuis van haar logeerpartijtje en om half 9 lagen we al in bed.

en ik heb maandagochtend schandalig lang geslapen, daarna het huishouden gedaan en de ren van Moos en Milan schoon gemaakt, gewandeld met demi, eten gekookt, wat tv gekeken, gelezen en muziek geluisterd.

vanochtend was ik netjes om 7 uur uit mijn bed.
ontbijt/huishouden/caafjes groente/demi medicijnen/15minuten kettlebell training en nu even relaxen achter de pc zometeen lunchen en vanmiddag wil ik even naar het dorp.

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 28 mei 2019, 21:02

Ava haar lentefeest was helemaal geslaagd. De band was supertof en had zowel de kinderen als de volwassenen mee, de hele tuin was sfeervol aangekleed en het eten was lekker. Een perfecte dag!
Zondag was het dan weer tijd om alle slingers en tenten op te ruimen. Helaas ;-) Mijn schoonouders zijn toen tegen de avond ook weer richting huis vertrokken.
Gisterenmiddag kwam ik nog eens thuis in een leeg huis. Dat leek lang geleden zeg! Ik heb er van geprofiteerd om alles weer op te ruimen (moest met alle decoratie, thermossen, bestekken en serviezen de kelder weer reorganiseren. Heb daarvoor de Action moeten plunderen voor opbergdozen). En ik heb van onder tot boven het huis schoongemaakt. Wat een heerlijk gevoel dat er even nergens rommel ligt, alles zijn plaatsje heeft en alles proper is! Ik denk echt dat het voor het eerst ooit is, dat ik dat kan zeggen :-p Waarschijnlijk ook de laatste keer in mijn leven dat ik zover ben geraakt hahaha.
Ondertussen heb ik ook de caravan ingeruimd en alles gewogen om het gewicht te verdelen. Morgen hebben de kinderen maar een halve dag school en daarna 4 dagen vrij. Wij trekken naar Friesland voor een familie-kampeerweekend. In de ochtend moet ik alleen nog even de overschot drank van het feest naar de brouwer terugbrengen. En dan kunnen we gaan!!! Ik heb zo een nood aan een boek lezen met een drankje aan een speeltuin... ;-)

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 29 mei 2019, 19:22

Weer een drukke dag gehad op werk vandaag. Maar ondanks de drukte en het weinige personeel heb ik toch iets meer dan 2 uurtjes mee mogen kijken op de gordijn-afdeling. Leuk! Ik ga allround worden!
Ik ben nu net klaar met eten en ik hoef alleen nog maar de vaatwasser aan te zetten. Daarna plof ik lekker met een boek en een dvdtje op de bank.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 03 jun 2019, 12:10

Wat hebben wij een paar fijne dagen gehad, whew! Zaterdag heb ik samen met Ruben, mijn neefje en mijn nichtje aan het zwembad gelezen. Zon, ijs, water en een paar blije kids, wat hebben we genoten met zijn allen! 'savonds bleek mijn rug wel wat verbrand maar gelukkig is dat inmiddels weer goed bijgetrokken.

Zaterdagavond ben ik naar mijn ouders gegaan. Filmpje kijken met mijn moeder en...zondag vroeg uit de veren. Mijn vader was gister jarig (60!) en we hebben de hele ochtend in de keuken staan bakken en koken. De tuin versierd en voorzien van extra schaduwruimte, het huis opgeruimd, nog wat meer baksels gemaakt. Heel even voelde ik mij net zo'n bakheldin als Lien, haha ;-) De rest van de dag hebben we een gezellig verjaardagsfeest gehad, lekker gegeten en flink bijgekletst met familie. Ruben ging met zijn papa naar een Rockfestival en sloot later op de middag bij het verjaardagsfeest aan. We sloten het weekend af met een milkshake van de Mc Donald's. ^_^

Vandaag is het, jawel: maandag poetsdag. Gelukkig hulp in huis gehad vanmorgen want ik heb weer eens last van een zenuwbeknelling, dit keer bij de schouderbladen. Ik doe dus rustig aan vandaag. Net als Ruben, overigens: hij was vanmorgen flink aan het hoesten en had last van hoofdpijn, ik denk dat hij te veel heeft gedaan dit weekend. Hij mocht van mij dan ook een dagje thuisblijven om wat te herstellen. Morgen is er weer een dag :P

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 03 jun 2019, 13:01

alsnog van harte met de verjaardag van je vader sandy!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 05 jun 2019, 11:30

Gisteren stiekem best een stressdagje gehad. We hadden om 15.15u een gesprek op school, over Ruben. Ik was heel erg bang dat hij van school zou moeten en was in mijn hoofd zelfs al aan het rondkijken naar speciaal onderwijs. Maar hij mag blijven, hij is cognitief sterk genoeg en gaat volgend jaar begeleiding krijgen voor de puntjes waar hij op vastloopt (hij laat lang niet altijd zien wat hij in zijn mars heeft, de huidige juf krijgt het er niet goed uit bij hem), dus dat is een opluchting.
Tot die tijd ben ik met een vriend van mij op stap geweest, ik had vanwege de zenuwen wat afleiding nodig en dus doken we de stad in. Daarna thuis rustig gekeken naar de line-up van Rock Werchter, waar we binnenkort samen een heel weekend naartoe gaan. Even rustig kijken welke bands we willen zien, en welke niet......Het begint steeds meer vorm te krijgen.....gaaf! De dag afgesloten met regen en onweer, heb echt genoten gisteravond, haha <3

Vandaag een poets- en aanrommeldagje. Vanmorgen eerst wat gesport en zo om 12.00uur naar school, ik mag zo weer voorleesmoeder spelen, geheh =D Vanmiddag druk aan de bak in huis, d'r is weer genoeg te doen hier...! :P

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 08 jun 2019, 20:43

De afgelopen dagen druk in de tuin bezig geweest. De moestuin was verzopen door de vele regen van de afgelopen dagen. Gelukkig kreeg ik hulp en was de moestuin vrij snel weer watervrij. Er stond bijna 10 cm. water in! Daarna heb ik de plantjes heel zorgvuldig in de gaten gehouden en verzorgd. En duimen draaien.....Gelukkig lijkt het meeste niet verzopen. Wel zien de meeste plantjes er echt modderig uit dus hopelijk nu nog een mooi regenbuitje om de modder weg te spoelen ;-)
Vanmorgen heb ik vooral in huis vanalles gedaan. Was weer hard nodig ^_^ Vanmiddag heb ik meegedaan aan een event in Pokémon Go. Ik heb mooi 10 km gewandeld. Iets minder leuk was de heftige regen/hagel/onweersbui tussendoor die buienradar niet had voorspeld, haha. Ben echt helemaal natgeregend en moest van ellende onder een boom schuilen. Ik ben dan ook blij weer terug thuis te zijn. Lekker de chillmodus aan en genieten van mijn zaterdagavond is het enige wat ik nu nog ga doen....

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 11 jun 2019, 14:01

Kamperen, festivalletjes en barbecues... Wij zijn op vakantiemodus overgegaan. Spijtig dat het nog geen vakantie is:-p
Ik heb vanmorgen twee dochters en hun klasgenoten naar hun klaskampen gechauffeurd en zit nu met de jongste spruit op de trein. Ik heb last minute een hostel in Brugge geboekt voor twee nachtjes onder ons tweetjes. Wat musea, wat cultuur en veel spelen ;-) Gezelliger dan een leeg huis.

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 19 jun 2019, 11:27

Hier lijkt het leven even surreëel. Vrijdagochtend is mijn oma gestorven. Heel vredig in haar slaap. Erg onverwacht. Ondanks het verdriet, geeft het toch ook troost. Want voor haar hoefde het al jaren niet meer.
Nu, mijn dochters kwamen donder- en vrijdagavond thuis van hun klaskampen. Zij waren allebei volledig overprikkeld. Huilen, boos, ... ontzettend vermoeid eigenlijk. Ik heb het hen pas zaterdagochtend, toen ze weer wat in hun gewone doen kwamen, kunnen vertellen. Ze hebben het er verschrikkelijk moeilijk mee. Vooral mijn oudste dochter. Gelukkig konden we zaterdag gelijk naar het uitvaartcentrum om afscheid te gaan nemen. Ik heb samen met Ella nog heel lang bij moeke doorgebracht. Ella was zo verdrietig. Die had heg nodig om te huilen en moeke nog vast te nemen en heel veel vragen te stellen. De man in het uitvaartcentrum heeft de kinderen heel mooi begeleid en ze allemaal herinneringsboekjes meegegeven. Die hebben we dan doorheen het weekend ingevuld en vol foto's en herinneringen geplakt.
Ik was blij dat ze naar school konden boor wat afleiding te krijgen maandag. Ella hebben ze heel mooi opgevangen daar. Ze mocht gelijk bij de directrice gaan zitten en samen hebben ze een aantal uren erover gepraat, wat oefeningen rond gedaan en gelezen. Daarna ging het wat beter in de klas.
Maar thuis is het even heel vermoeiend. Het verdriet van de kinderen hakt er in. Met dat ik zelf een weekje niet thuis was, had heel het huishouden zich opgestapeld. Dan nog twee dokterbezoeken en fysio, tussendoor en een feest op school vrijdag waarvoor ik nog wat moest rondrijden... Ik weet even niet waar mijn hoofd staat.
Vanmorgen ben ik wel extra vroeg opgestaan om gewoon het huishouden weer bijgewerkt te krijgen en nu het er weer wat deftig uitziet, geeft dat toch een beetje rust.
Nu mag ik de kinderen van school gaan halen. Ik heb precies geen puf voor de namiddag met hen door te komen. We moeten nog wat tekeningen maken en onze tekstjes voor de dienst oefenen.
Vanavond ga ik enkel met Ella naar de gebedswake. Daarna kunnen we nog even gaan groeten. Ella kijkt daar erg naar uit. Ik hoop voor haar dat de kist nog open is.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 19 jun 2019, 19:53

Ahh, heel erg veel sterkte Lien, da's heftig, zeker voor de kinderen!

De afgelopen periode ben ik echt heel erg druk geweest met vanalles. Voornamelijk voor Ruben, eigenlijk. School, Revant, faalangsttraining, tandarts, noem het maar op. En dan had ik ook mijn eigen dingen daar nog bovenop, welke in sommige gevallen voor best wat stress zorgen. In mijn vrije uurtjes heb ik dan ook voornamelijk slaap ingehaald want ik merk dat mijn energiepeil nu echt even op nul staat en ik weer een beetje op mijn tenen begin te lopen. Gelukkig hebben we nog maar een paar weekjes school en kunnen we daarna wat gaan bijtanken. We zijn er beiden hard aan toe geloof ik, haha ;-)

Vandaag weer een gesprek over Ruben gehad. Eindelijk......EINDELIJK krijgen we erkenning voor wat we al een paar jaar roepen. Vandaag werd er door een 3e partij naar mij geluisterd, kreeg ik gelijk en nog complimenten ook. Ik kon wel janken, wat hebben we hier hard voor geknokt. En omdat ze nu naar ons luisteren krijgt Ruben straks echt de juiste begeleiding voor zijn hoogbegaafdheidsproblematiek. Man er is zelfs een andere school voor hem, mocht het hier toch niet gaan lukken. En ik maar denken dat hij nergens terecht zou kunnen vanwege zijn achtergrond (hoog IQ met adhd en ass)....Ik ben met een goed gevoel terug naar huis gegaan, zalig!

Morgen weer een dagje administratie, belletjes plegen (ugh!! belastingdienst!!), moestuin weer eens leegpompen en ik wil nu echt weer verder met mijn blogartikelen en recensies, die zijn door alles een beetje blijven liggen. Hopelijk is mij morgen die tijd gegund, fingers crossed..... ;-)

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 22 jun 2019, 14:09

Ik zit al een paar dagen minder goed in mijn vel, loop op mijn tenen en mijn creativiteit is ver te zoeken en heb nergens echt zin in.
En dat voelt verstikkend.

Ik heb wat mooie projecten lopen maar toch heb ik een beetje depri gevoel.
Ik hoop dat ik eerdaags weer wat energie heb en zin heb om iets te doen.

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 25 jun 2019, 17:15

Wij beginnen stilaan te bekomen van een zware week met de kinderen. De zon en warmte staan in schril contrast tussen de regen en het verdriet van afgelopen week. Hiermee lijkt ook fysiek de wereld te zeggen tegen de kindereb dat het weer tijd is om adem te halen en plezier te maken. Het is de laatste schoolweek voor de zomervakantie. Hoewel er eigenlijk nog veel werk zou moeten gebeuren in die tussentijdse uurtjes, heb ik toch zoveel mogelijk geregeld om zowel op school als thuis mee alles af te sluiten met de kinderen. Vandaag de laatste keer drank naar de brouwer versjouwd voor school en wat materiaal heen-en-weer gereden. Maar ook de eigen boekhouding op tijd binnengebracht (yes!). Morgen wil ik een speeltuinmiddag en dan ga ik donderdag, de laatste echte schooldag, met een vriendin naar de sauna. Al denk ik dat dat vooral verfrissing zoeken in het zwembad wordt :-p Vrijdag nog met de klassen mee spelletjes spelen en dan.... Vakantie!
Een paar dagen terug was ik daar mentaal nog niet klaar voor... Maar nu? Bring it on!!!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 26 jun 2019, 19:18

Gister was het echt drama hier. Ik ben afgelopen weekend te grazen genomen door de eikenprocessierups en ondervind nog altijd vrij veel last van de plekjes op mijn lijf. Ze jeuken enorm! Ik reageerde er allergisch op en kreeg een zalf en tabletjes van de dokter mee. Dat, in combinatie met de extreme hitte zorgden er samen voor dat ik gister echt niet vooruit te branden was. Ik heb meer geslapen dan dat ik wakker was, volgens mij. Pas later op de avond ben ik weer wat bekomen en heb ik een poosje met een koud kersenbiertje buiten in de tuin gezeten.

Gelukkig ging het vandaag al weer een heel stuk beter. De temperatuur is aangenaam, de jeuk wordt al iets minder heftig en daardoor heb ik weer wat in huis kunnen doen. De middag hebben we aan het zwembad doorgebracht. Zon, ijs en het frisse water deden me goed! Vanavond nog wat opruimen en tot slot afsluiten met een tweetal afleveringen van The Vampire Diaries.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 28 jun 2019, 09:24

Vandaag druk met de voorbereidingen voor mijn weekendje weg. Huisje aan de kant, de laatste papieren printen, tas inpakken....ik heb er zo'n zin in! Het belooft een topisch warm muzikaal weekend te worden dus dat wordt nog wat. Rock Werchter here we come!

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 30 jun 2019, 19:31

Hoe was je weekend Sandy?

Wij hadden vanochtend familie ochtend bij de gilde en afkampen basisscholen kampioenschap schieten.
Het was gezellig maar warm.

Vanmiddag heb ik nog een uurtje op bed liggen rusten.
Heb ik met de cavias geknuffeld en de vogels aandacht gegeven/uit mijn hand laten eten.
Daarna hebben we eten gekookt.
Ga ik zo nog een kaartje schrijven en de afwas doen en vanavond later op de avond nog een wandeling maken.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 03 jul 2019, 16:46

Zo, daar was ik weer. Ik heb een geweldig gaaf festival weekend gehad, wat hebben we genoten! Het was, zeker op de zaterdag, bloedheet buiten dus we waren erg blij met gratis water en vernevelkanonnen op het terrein. We hebben veel bands gezien, leuke gesprekken gehad met andere festivalgangers en goed genoten van de Belgische frietjes, haha ;-)

We kwamen om 04.15 uur terug thuis dus ik heb eerst flink bijgeslapen. De rest van de maandag heb ik dan ook nauwelijks wat gedaan, op wat kleine huistaken na. Heb vooral op de bank gehangen en wasjes gedraaid.

Gisteren was ik jarig en ik besloot de dag goed te beginnen, met anderhalf uur in de sportschool. De rest van de dag bestond voornamelijk uit genieten van het mooie weer, een beetje winkelen met een vriend, pokémonnen en in de avond aten we chineens en keken we Netflix. Mijn moeder kwam ook nog op de koffie dus dat was gezellig zo met zijn allen bijkletsen en taart eten.

Vandaag kreeg ik dan toch eindelijk last van de welbekende terugslag na een paar drukke dagen, dus ik heb vanmiddag voornamelijk met pijn op bed gelegen. Nu nog wat in huis doen, de administratie bijwerken, de planning voor morgen alvast in orde brengen en... vanavond gaan we gezellig de Oranjeleeuwinnen aanmoedigen!

Plaats reactie