Het Coronavirus

karinD
Moderator

Re: Het Coronavirus

Bericht door karinD »

jasper schreef:
17 mar 2020, 11:40
karinD schreef:
17 mar 2020, 07:22
Ik hoest niet echt meer dan normaal, en met lichte verkoudheidsklachten mag je, buiten Brabant, gewoon werken.
Uhm, nee. Die maatregel is doorgetrokken naar heel NL, tenzij je in een "vitale sector" werkt: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... werknemers
Hee, dat is nieuw voor me. Gister las ik nog op de RIVM site dat het mocht. Nu ben ik niet verkouden, ik hoest alleen maar mijn standaard (lichte)astmahoestje. Op werk onderdruk ik hem zo goed als volledig met keelsnoepjes. Ook andere collega's hoesten altijd al door longziekten en ook zij blijven gewoon doorwerken. Met keelsnoepjes om niet te hoesten. We mogen zo doorwerken van de baas.

Do what you love and love what you do

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Gisteravond liep ik naar de supermarkt voor twee boodschappen. Toen ik daar klaar was besloot ik spontaan om een klein rondje te wandelen. Het was immers erg aangenaam buiten en ik zag een fraaie zonsondergang aankomen. Lang verhaal kort, ik heb uiteindelijk een mooie 5 kilometer gewandeld, mooie foto's van de zonsondergang kunnen maken en...ik was niet de enige. Echt overal waren mensen. Lekker wandelen met de kids, een rondje fietsen, het leek wel een zwoele avond tijdens de zomervakantie. Iedereen zag er ook heel ontspannen uit. Welja, totdat je bij elkaar in de buurt komt want iedereen loopt wel echt met een boogje om elkaar heen. Het was zo mooi, zo ontspannen en tegelijkertijd zo onwerkelijk, ik kan het even niet beter beschrijven. Een mooi moment, een ontspannen avond in een verder nogal heftige periode. Niet wetend hoe dit verder gaat verlopen allemaal heb ik even driedubbelop genoten van mijn avondwandeling...

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Even wat vrolijks tussen alle miserie door...
Voor alle duidelijkheid: Mark van Ranst is de viroloog die al weken elk nieuwsbericht voor ons verduidelijkt en in allecactuaprogramma's uitleg geeft.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/17 ... ronavirus/

Ik vraag me eigenlijk af of het in Nederland ook op deze manier wordt verwoord in het nieuws.
Ik vind het contrast in leefwereld tussen België en Nederland zo bizar groot momenteel. Ik merk dat mijn schoonouders compleet niet snappen hoe het er hier aan toe gaat momenteel. Die gaan nog lustig fietsen met de familie terwijl we hier al sinds het weekend moeten familie en contact tussen verschillende generaties vermijden. Nog facebookreclame van kappers die wat op de afstand en hygiëne gaan letten... Hier zijn ze dicht, want elke kapper kan zijn volgende klant potentieel besmetten.
Zo raar gewoon :-p

jasper
Site Admin

Bericht door jasper »

Hier gaat langzaam ook steeds meer uit zichzelf dicht. Ik denk dat de aanpak van NL de juiste is maar dat een hoop mensen de boodschap niet of maar half binnen lijken te krijgen. Er wordt aan alle kanten gehamerd op social distancing maar sommige mensen snappen dat gewoon niet. Ze snappen niet waarom er geen complete lockdown is, ook niet waarom dat niet nodig is. Ze vinden dat de overheid te zwak optreedt maar gaan wel lekker zelf uitgebreid winkelen en op pad met anderen.

Met al de lockdowns verwacht ik over een paar weken/maanden een enorme piek in besmettingen. Ook in China, waar het nu zo goed lijkt te gaan. En achteraf zal hoe dan ook de vraag komen of we met zijn allen niet te ver zijn gegaan qua maatregelen ofwel dat we niet ver genoeg gegaan zijn. Het is nooit goed.

Overigens ben ik blij dat Rutte beloofd heeft dat we allemaal dit virus gaan krijgen. We hebben nog nooit iets gekregen wat hij het volk beloofd heeft..... :whahaha

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

:whahaha Jasper, goed punt over Rutte :whahaha

Ik hoop dat de regels strenger gaan worden, dat in elk geval de winkels dicht moeten. En extra regels over bijvoorbeeld speeltuinen. Geen advies, maar echte regels. Want er zijn heel erg veel mensen die niet begrijpen wat er bedoeld wordt met zo mogelijk thuis blijven en afstand houden. In de speeltuin zie je gewoon hele kluitjes ouders bij elkaar staan en winkels die nog open zijn zijn een daguitje geworden. Dus als mensen dit niet uit zich zelf willen begrijpen, dan moeten de regels aangescherpt worden want dan heeft advies geven dus blijkbaar geen zin. Als mensen zich daar gewoon aan zouden houden, dan zal een total lockdown veel minder snel nodig zijn.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

karinD schreef:
18 mar 2020, 20:50

Ik hoop dat de regels strenger gaan worden, dat in elk geval de winkels dicht moeten. En extra regels over bijvoorbeeld speeltuinen. Geen advies, maar echte regels. Want er zijn heel erg veel mensen die niet begrijpen wat er bedoeld wordt met zo mogelijk thuis blijven en afstand houden. In de speeltuin zie je gewoon hele kluitjes ouders bij elkaar staan en winkels die nog open zijn zijn een daguitje geworden. Dus als mensen dit niet uit zich zelf willen begrijpen, dan moeten de regels aangescherpt worden want dan heeft advies geven dus blijkbaar geen zin. Als mensen zich daar gewoon aan zouden houden, dan zal een total lockdown veel minder snel nodig zijn.
Dat is inderdaad ook de reden waarom het hier nu zo streng is. Mensen deden (en doen) lekker makkelijk. "Geen school? Geen probleem,maar jullie kinderen hier maar komen spelen allemaal." "Niet moeten werken? Ideaal, dan gaan we met de hele club een fietstocht maken."

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ja, dat zie je hier ook nog steeds. Eerst liep iedereen te klachen dat de scholen nog open waren en hoe onverantwoord dat was, nu lijkt het wel of veel mensen spontaan vakantie aan het vieren zijn.

Mason
Moderator

Bericht door Mason »

Ik ken mensen die in Italië wonen en zij moeten een officiële brief meenemen als ze ergens naartoe gaan (bijvoorbeeld de supermarkt) en mogen niet van hun route afwijken. Daar wordt ook op gecontroleerd. Wie weet dat dat hier straks ook gebeurt.

Groetjes,

Mason

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Owh wow dat klinkt echt heel streng, ik probeer me er iets bij voor te stellen maar dat lukt me niet zo....Raar idee toch dat er dan blijkbaar overal politie is die ons in de gaten houden, ofzoiets...

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Screenshot_20200320-165929_Free Adblocker Browser.jpg
De schoonouders zijn niet blij. :bonk

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje »

Wat een rare gewaarwording he? Voelt zo onwerkelijk, als of we in een film beland zijn, of slechte droom... mag ik alsjeblieft NU wakker worden! :(

Moest het toch echt even naar de supermarkt voor brood en melk en eigenlijk ook wc papier dat wordt thuis echt krap nu, maar helaas dat laatste was er niet meer. :( (denk dat we de kranten maar moeten bewaren.) Maar ik vind echt dat veel mensen zich niet aan de richtlijnen houden, ze komen mij ook veel te dichtbij.

Mijn man is maandag naar huis gestuurd , is verkouden, hoest en voelt zich niet zo lekker, hij valt ook in de risicogroep ivm zijn diabetes.

Ik ben echt benieuwd hoe dit verloopt en waar het eindigt.

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Het is ook heel onwerkelijk allemaal....Ik herken je omschrijving wel, Jootje. Voor mij voelt het net zo. Bizar.

Was net even in de supermarkt voor wat kleine boodschapjes en voorwaar er stonden nog 2 hele pakken toiletpapier in het schap. Dat is een enorme vooruitgang, hopelijk een goed teken.....hopelijk...

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Dat afstand houden blijft idd een dingetje. Ik hield van de week flink afstand van mijn voorganger bij de kassa in de supermarkt, degene achter me niet echt...

De supermarkten geven nu ook aan om alsjeblieft alleen te komen en er geen gezellig "gezinsuitje" van te maken... Ben benieuwd of men zich daar dan wel aan houd...

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Zijn er vandaag on Nl maatregelen verstrengd? Ik krijg vanavond plots van allerlei tantes en nichten mailtjes van hoe het met ons gaat daar in het verre België.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Alleen dat er geen bezoekers meer mogen komen in verpleeghuizen. Er zijn ook steeds meer niet-cruciale winkels die op eigen initiatief de deuren sluiten.

Wel is onze minister van volksgezondheid opgestapt, nadat hij tijdens een debat woensdag (?) out ging. Er is nu een nieuw iemand aangesteld.

En onze koning heeft een toespraak gegeven.

Maar er zijn verder geen extra maatregelen genomen.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Dank je voor de update Kirsten!
Ik blijf het zo raar vinden... geen bezoek in verpleegtehuizen, dat was hier al 10 dagen terug.
Heel veel sterkte voor iedereen die nu voor weken, wie weet maanden niet naar hun ouders/grootouders kan gaan. Stuur veel kaartjes en brieven. Al zijn ze algemeen bestemd voor een afdeling. Geïsoleerd zijn in een verzorgingshuis moet echt zwaar vallen.
Begin afgelopen week gingen of hele klassen hier zwaaien voor de ramen, om even een lichtpuntje te tegen. Tot ook de kinderen geïsoleerd moesten worden.
Kleine tip voor de belgen:
Via de bpost mobile card app kan je 10 gratis fotokaartjes versturen met de promotiecode: loveyou
Gebruik ze voor iedereen in quarantaine, voor alle oma's en opa's, voor alle zorgenden die niet thuis mogen blijven en hun kinderen at risk naar een noodopvang moeten sturen.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Wtf zijn mensen in Nederland aan het doen???? Ja, het was mooi weer vandaag, maar in een tijd dat je alleen voor het noodzakelijke je huis uit moet komen en afstand moet houden, je begeven in een bos, op het strand of wherever waar vandaag veel mensen zijn... Hoe haal je het in je hoofd???!!!! Het is geen vakantie!!!!

Door dit soort types ben ik bang dat alle ziekenhuisbedden bezet zullen zijn tegen de tijd dat ik moet bevallen...

Serieus dat soort mensen 🖕🏻

Mason
Moderator

Bericht door Mason »

Ik kreeg net een bericht van de overheid op mijn telefoon, dat iedereen zoveel mogelijk binnen moet blijven en 1,5 meter afstand moet houden. Mijn vrouw kreeg dat bericht niet, dus ik weet niet of iedereen het heeft gehad.

Mijn vrouw ging vrijdag voor onze (noodzakelijke) boodschappen naar de Jumbo, daar stond gewoon een groepje (oudere) vrouwen gezellig te kletsen... En onze buren van 70+ hadden gisteren lekker een feestje met zo'n 10 mensen. Wij houden ons gewoon aan het advies en blijven zoveel mogelijk in huis.

Groetjes,

Mason

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ja, ik kreeg dat bericht ook. Ik schrok me wild! Ik hoorde net op het journaal dat de meeste mensen hem gekregen hebben.

Ik hoor Femke Halsema net zeggen dat een total lockdown niet nodig is, dat oproep en tot gezond verstand genoeg is. Men laat duidelijk zien dat veel mensen dus duidelijk niet over gezond verstand beschikt, dus waarom dit gewoon maar vol blijven houden? Als de burger zijn verantwoording niet neemt, moet de regering dit doen. Dit is gewoon lafheid.

Ik heb trouwens besloten om mezelf morgen ziek te melden en even niet meer de deur uit te gaan. Ik ben wat verkouden aan het worden dus laat ik maar gewoon verstandig blijven, ook al voelt het als spijbelen.

Mason
Moderator

Bericht door Mason »

@KarinD Je ziek melden is denk ik alleen maar goed in deze tijd! Mooi dat jij zelf het initiatief neemt! Zo zijn er tenminste een paar mensen die helder nadenken en het goede voorbeeld geven.

Zelfs Italië zegt dat als andere landen niet willen eindigen als zij, ze voor een lockdown moeten kiezen. Er was een (Engelse?) journalist die naar een Italiaans ziekenhuis ging, zodat iedereen maar kon zien hoe erg het was. Het is een van de beste ziekenhuizen in Europa en de gangen lagen vol met patiënten. Ze gaven ook aan dat de doden die daar nu nog vallen, al besmet waren vóór de lockdown, dus dan helpt het zeker wel.

Maar dan moeten we ieder zelf maar een lockdown doen, als de regering het niet nodig lijkt te vinden. Wij komen er in ieder geval alleen nog uit voor het broodnodige, dus ziek zullen we (waarschijnlijk) niet worden en we kunnen in ieder geval niemand besmetten als we al ziek worden.

Dat NL-Alert bericht van de overheid geeft inderdaad maar aan hoe weinig mensen er naar de vorige waarschuwing hebben geluisterd. Ik heb ook het idee dat veel (oudere) mensen denken dat ze gezond genoeg zijn en dat ze het niet krijgen, want dat zijn de mensen die ik hier gezellig samen over straat zie lopen.

Groetjes,

Mason

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik was de afgelopen dagen nauwelijks online dus ik had ook niet zoveel meegekregen wat betreft het Coronavirus. Ik schrok van de beelden waarop je duizenden mensen bij elkaar op het strand, in het bos en in parken ziet. Gezellig in de rij bij de viskraam, hutjemutje op elkaar. Hele gezinnen gezellig op stap. Ongelofelijk. Blijkbaar moet de ernst van de zaak bij een hoop mensen nog echt goed doordringen. Ik ben naar de bouwmarkt hier op de hoek geweest, hier was het goed rustig en de paar mensen die er wel waren hielden keurig afstand van elkaar. Als het druk was geweest was ik gelijk rechtsomkeert gegaan. Tijdens een ochtendwandeling hier in het dorp idem: ik heb een handjevol mensen gespot en iedereen hield meters afstand van elkaar.

Vanmorgen ging ik naar de buurtsupermarkt voor een paar boodschapjes. Echt óveral waren stickers geplakt met 'hou 1.5 meter afstand!'. Niet te missen. Loopt er een wat ouder stel door de winkel waarvan de vrouw flink snottert en hoest. Vlakbij de kassa kom ik ze nogmaals tegen, ze blokkeren samen het pad dus ik loop er zo wijd als mogelijk langs. Begint die man te lachten en zegt 'nou zo besmettelijk is het niet hoor...' Nou meneer, zo besmettelijk is het dus wèl.

@Karin, heek goed juist dat je je ziek meldt! Het zal misschien als spijbelen aanvoelen (dat had ik de eerste dagen ook, haha) maar is het zeker niet. Complimenten!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ja, echt belachelijk, al die mensen buiten zaterdag.

Dank je, Sandy.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Kirsten, misschien mag jij straks wel bevallen in een hotel. De eerste kraamkamers zijn al klaar in een Van der Valk hotel tegenover een ziekenhuis.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Kirsten schreef:
21 mar 2020, 21:21
Wtf zijn mensen in Nederland aan het doen???? Ja, het was mooi weer vandaag, maar in een tijd dat je alleen voor het noodzakelijke je huis uit moet komen en afstand moet houden, je begeven in een bos, op het strand of wherever waar vandaag veel mensen zijn... Hoe haal je het in je hoofd???!!!! Het is geen vakantie!!!!

Door dit soort types ben ik bang dat alle ziekenhuisbedden bezet zullen zijn tegen de tijd dat ik moet bevallen...

Serieus dat soort mensen 🖕🏻
Ja, mijn schoonouders zijn dus dat soort mensen. Nadat we vrijdagavond gevideochat hadden over de hele situatie, zag ik hun zaterdag doodleuk foto's pkosten van hun mooie strandwandeling. We hebben hen terug moeten bellen om te zeggen dat dat écht niet de bedoeling is. Hun excuus: "Het was er druk, maar we zijn in een kring rond iedereen heen gelopen." 🤦‍♀️

jasper
Site Admin

Bericht door jasper »

MusEnSus schreef:
24 mar 2020, 09:01
Hun excuus: "Het was er druk, maar we zijn in een kring rond iedereen heen gelopen." 🤦‍♀️
Maar dat kan ook prima. Wat niet kan is om dan met z'n allen strak op elkaar in de rij gaan staan voor wat drinken of een snack of wat dan ook. Of met zijn allen voetballen of boxen. Net als naar het bos gaan, dat kan prima. Blijf alleen gewoon bij elkaar uit de buurt. Dat is het punt. Gisteren waren er berichten van de gemeente Zandvoort op twitter, blijf thuis! Webcams van de stranden lieten echter vooral lege stranden zien dus ik vraag me af of dat nodig was of dat mensen zelf wakker zijn geworden.

Wat mij betreft: gooi de helft van de parkeervakken dicht (om en om). Handhaaf op de (gisteren aangescherpte) regels en GEEF ADVIES in plaats van een beetje wijzen en zeggen dat hunnie het niet goed doen. Volgens mij weten de meeste mensen donders goed wat ze wel en niet moeten doen maar er zullen altijd mensen zijn die het gewoon echt niet snappen. Mensen die boos worden omdat hun kapper belt dat ze dichtgaan vanwege dit virus. Mensen die in de supermarkt pal achter je gaan staan om hun boodschappen maar op de band te kunnen leggen. Mensen die midden in een gangpad luidruchtig staan te hoesten en snotteren en vervolgens lachend zeggen "dat het echt niet zo besmettelijk is".

We kunnen niet iedereen bereiken, we kunnen niet verwachten dat iedereen zich aan alle regels houdt. Doen we normaal ook niet, daarom hebben we handhaving en bekeuringen. We doen dit ook niet om het virus te stoppen, we doen dit om de druk op de ziekenhuizen niet op te laten lopen naar het onmogelijke.

Iedereen zou zich aan de regels en richtlijnen moeten houden maar laten we vooral zelf ook blijven nadenken en niet zomaar alles wat op internet staat geloven. De beste en meest betrouwbare bronnen die we op dit moment hebben (in NL) is het RIVM. Dat zij dingen zeggen die misschien niet logisch zijn, kan. Dat zij andere dingen roepen dan andere instanties of artsen, kan. Maar totdat dit virus is uitgeraasd weten we niet wat de juiste koers van actie is. Het is uiteindelijk toch nooit goed.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

"Maar dat kan ook prima.#
Jawel, maar het was het hele gedoe er rond van 20 minuten daarnaartoe rijden, parking moeten zoeken omdat er zo gigantisch veel volk naar het strand was. Wel even lekker op een bankje gaan zitten tussendoor en evengoed hadden ze nog wat babbeltjes geslagen met bekenden. De intentie was er wel, maar toch net niet goed genoeg uitgewerkt :-p
Ondertussen zie ik ook fotos passeren van de zus van oma die thuisles geeft aan alle kleinkinderen van verschillende gezinnen. 🤷‍♀️

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Oei oei oei....Je zou dit artikel eens moeten openen in een incognito/geheim venster:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1467766 ... den-bomvol

Ik schrik echt van de beelden! En dan te bedenken dat ik me net heb lopen opvreten aan een drietal mensen in de supermarkt die zich niet aan de huidige regels hielden. In Londen is het echt vele malen erger... :-O

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

What the... Britten zijn dus echt gewoon stront eigenwijs! Dacht dat wij Nederlanders daar al goed in waren, maar dit slaat alles!

Edit: ik lees net ook dat de Ramadan er anders uit zal gaan zien, wegens de maatregelen. De ramadan is vroeg dit jaar (lijkt wel steeds vroeger te worden), namelijk van 23 april tot en met 23 mei...

Jennn
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Jennn »

Kirsten schreef:
24 mar 2020, 17:09

Edit: ik lees net ook dat de Ramadan er anders uit zal gaan zien, wegens de maatregelen. De ramadan is vroeg dit jaar (lijkt wel steeds vroeger te worden), namelijk van 23 april tot en met 23 mei...
Klopt, heeft iets met de maan te maken ofzo dacht ik, het schuift ieder jaar iets naar voren.

Ik werk definitief voorlopig thuis, er komt een computer van mijn werk mijn kant op zodat ik alles vanuit huis kan doen. Op zich wel lekker, eigenlijk bevalt het wel, maar ik had vanmorgen toch wel even een momentje van 'ik mis mijn collega's!!' 50/50 als dit voorbij is, zou ik prima vinden!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Wauw, ik schrok gister van de cijfers. Ruim 800 nieuwe besmettingen erbij gister en 63 doden! Het gaat steeds harder!

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Het begint stilaan te dagen dat deze tijdelijke situatie langer gaat duren dan gedacht. Mei... juni...? Gaan de kinderen nog wel terug naar school gaan dit schooljaar? Ik vrees er voor. Met dat we zo ver wonen van familie en alleen autoritten naar werk/dichtstbijzijnde supermarkten/dokters/... zijn toegestaan, gaan we maanden onze vrienden en familie niet zien. En ik denk dat morgen de maatregels nog verstrengd gaan worden.
Toch even de knop omdraaien nu. Dit is het leven nu even.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik gok er op dat dit nog wel even gaat duren inderdaad. Het is alleen wel even heel erg wennen allemaal maar tot dusver gaat het hier wel goed. Heb daarstraks met mijn opa aan de lijn gehangen, hij mag nu geen bezoek ontvangen, ook omdat er een familielid met Corona op bezoek is geweest dus dan bellen we hem gewoon op ;-). op de thuiszorg na komt er nu niemand. Opa woont met zijn 87 jaar zelfstandig en heeft normaal bijna dagelijks visite over de vloer. Nu niemand. Ik maak me daar echt wel zorgen om...Gelukkig is hij er zelf vrij nuchter onder, in de oorlog hadden ze het veel zwaarder, aldus opa ;-)

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ja, het gaat allemaal een heel stuk langer duren dan iedereen dacht. We zijn er nog lang niet. En of de kinderen dit schooljaar nog naar school gaan? Ik denk het om eerlijk te zijn niet.
En ik sprak gister nog iemand uit Vlaanderen, die had het er ook al over dat de maatregelen bij jullie nog verder aangescherpt gaan worden.

Dus je opa zit in quarantaine? Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen om hem maakt.

Ik ben gister even naar de supermarkt geweest. Maar nog voor ik bij mijn auto was, ging aan de overkant de voordeur open. Mijn buuf had dringend behoefte aan een praatje. En om eerlijk te zijn, ik ook. We hebben bijna een uur staan praten. Zij in de voordeur en ik op de stoep, de hele voortuin als buffer. Wat kan je dat missen, hè, gewoon een babbeltje met de buren.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Ik heb gisteren 20 minuten met mijn vader aan de telefoon gehangen. Bijzonder, aangezien hij absoluut geen beller is. Hij spreekt liever fysiek af, maar dat gaat nu dus niet.
Hij is 64 en met diverse ziekten zit hij in een risicogroep. We hebben het vooral over koetjes en kalfjes gehad, over de zwangerschap en hoe hij met de maatregelen omgaat.

Hij gaat alleen nog naar buiten om de hond uit te laten en vooral op plekken waarvan hij weet dat hij (bijna) niemand tegenkomt en verder houd hij zoveel mogelijk afstand.

Jennn
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Jennn »

Mooi dat je dan toch zo contact kan hebben.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

In het nieuws:

‘Coronamaatregelen veroorzaken op langere termijn juist méér doden’
https://www.bndestem.nl/dossier-coronav ... haring_web
(openen in een geheim/incognito venster)

'Al voor carnaval hadden eerste mensen in Brabant symptomen van coronavirus'
https://www.bndestem.nl/brabant/al-voor ... ~a5efc086/

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn hoofd zit (zat...) zó vol de laatste dagen, dat ik het even niet meer trok. Te veel negatieve berichten, te veel ellende, ik kon gewoon geen Corona meer aanhoren. Daarom ga ik de komende dagen eens focussen op de mooie dingen die dit alles met zich meebrengt. Want ja, er is echt heel erg veel ellende, maar er zijn zeker ook mooie dingen te vinden, te bedenken....Doen jullie met mij mee?

1. Doordat er nu nauwelijks/geen vliegverkeer meer is, is de lucht vrij van 'vliegtuigstrepen'. Dat zorgt voor een heel fraai uitzicht. Onderstaande foto maakte ik vanmorgen en er is niets aan gefilterd of wat dan ook. De lucht is zo....puur! In mijn vorige post zie je ook een afbeelding die aantoont dat de luchtvervuiling afneemt <3

lucht.jpg

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Goed idee, Sandy!

2. Mensen leren ineens om naar elkaar om te kijken en elkaar te helpen. Zoals van de week een schrijver op FB zo mooi verwoorde: nu je anderhalve meter afstand moet houden van elkaar, lijkt de mens dichter bij elkaar dan ooit.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ik krijg net de dagelijkse corona-up date van werk over de app. We gaan weer op de normale tijden open en ook tweede paasdag zijn we gewoon open. Ja hoor, natuurlijk. Denk dat we de enige winkelketen in heel Nederland zijn.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

karinD schreef:
31 mar 2020, 19:42
Ik krijg net de dagelijkse corona-up date van werk over de app. We gaan weer op de normale tijden open en ook tweede paasdag zijn we gewoon open. Ja hoor, natuurlijk. Denk dat we de enige winkelketen in heel Nederland zijn.
Meen je dat? Rot zeg!!!

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

3. Een bosje tulpen krijgen vanuit de fysio praktijk waar ik zwangerfit volgde. Als kleine troost omdat we die lessen zo abrupt zijn afgebroken.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Kirsten, wat leuk!

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

@Karin, wat rottig zeg! :(
@Kirsten, wat lief!

4. Meer tijd over hebben om leuke dingen te doen met je kind(eren).

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

5. De was buiten ophangen

6. De man die de goede ijsthee, croissants (danerolles) en paaseitjes meeneemt met boodschappen ❤️

7. Praatje gemaakt met de Poolse buurvrouw en ook nog eens haar oude zomer positiekleding gekregen ❤️

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

8. Meer rust in je hoofd krijgen, meer kunnen ontspannen.

Overigens: de laatste dagen fantaseer ik wel eens over wat ik als eerste ga doen als de crisis over een x periode weer voorbij is. Doen jullie dat ook wel eens? Wat mis je nu het meest?

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Ze willen proberen om als eerste de tuincentra weer open te krijgen!!! Ik deed een klein rondedansje net!!!
Voor de rest begin ik nu pas te merken hoe vervelend het is dat de winkels gesloten zijn. De drie kinderen hebben nieuwe sandalen nodig, en om dan zonder te passen wat in een winkelmandje te moeten klikken... De levertijd is dan ook nog eens twee weken doordat de pakketdiensten door de sluiting van de winkels zoveel werk hebben. Dus hopelijk is er over twee weken ook mooi weer ;-)

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Inmiddels zit ik thuis met milde klachten.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

@Mus zou mooi zijn als die terug open mogen, dan kun je thuis tenminste ook lekker aan de slag. Het is nu zo fijn om in de tuin bezig te zijn, mooie afleiding <3

@Karin, beterschap! Hopelijk blijft het bij milde klachten..

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

@Karin!!! Wat erg! Hopelijk blijft het hierbij. Heel veel sterkte. Zorg goed voor jezelf!

Plaats reactie