Kinderliedje

Plaats reactie
karinD
Moderator

Kinderliedje

Bericht door karinD » 06 okt 2019, 12:41

Ken je dat? Van die mensen die een hobby hebben waar ze helemaal niks van terecht brengen. Keer op keer gaat het weer mis. Mensen waarvan je denkt, waarom probeer je het nog?

Bij mij in de straat woonde vroeger zo iemand. De vrouw van Jan. Je weet wel, Jan van Gijzen. Elke zaterdag wil ze haar man verrassen met iets lekkers. Ze bakt van alles: appeltaart, cake, maar meestal koeken. Elke keer gaat het helemaal mis. Mijn zusje en ik maakten er een sport van om door het keukenraam te gluren om te zien wat er nu weer fout zou gaan. Meestal brandde alles flink aan en dan kwam er een stank uit dat huis! Wij renden dan gierend van de lach weg, onze neuzen dichtgeknepen tegen de zware lucht.

De laatste keer dat we haar bezig zagen, ging het helemaal fout. Ze was koeken aan het bakken. Ze vergat blijkbaar de gist of iets anders belangrijks, want het meel dat wou maar niet rijzen. Er gebeurde niks, helemaal niks. Toch wilde ze van dat slappe niet gerezen deeg die koeken bakken dus ze goot wat hoopjes van dat hopeloze spul in de pan. Ze maakte een wat te wilde beweging en woeps, daar viel de pan om. Ze raapte snel de pan op maar de koeken hingen half over de rand. Ze waren helemaal krom. Ik moest mijn vuist in mijn mond duwen om niet hardop te lachen. Die arme Jan van Gijzen, die moest nu kromme koeken eten. Nou ja, ze waren in elk geval niet aangebrand.

Do what you love and love what you do

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Re: Kinderliedje

Bericht door Sandy » 11 okt 2019, 17:13

wat een verhaal Karin, ik zie het echt helemaal voor me!

karinD
Moderator

Re: Kinderliedje

Bericht door karinD » 13 okt 2019, 13:51

Dank je.
Ik lag in bad en werd getreiterd door dat liedje in mijn hoofd en ineens zag ik dit voor me. Ik heb het dus gelijk opgeschreven. eindelijk weer eens een verhaaltje geschreven ^_^

Do what you love and love what you do

Plaats reactie