Wat heb je vandaag gegeten?

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag gegeten?

Bericht door Sandy » 09 jul 2019, 14:30

De afgelopen dagen heb ik vooral 'snel en makkelijk' gegeten. Een soepje, tosti of pizza. Vandaag weer eens echt de keuken in: ik heb nog veel groentjes over van mijn verjaardagsfeest en die ga ik opmaken, samen met stukjes kip. Nu nog bedenken of ik er een ovenschotel van ga maken, of....?

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 14 jul 2019, 18:41

Vandaag was het de bedoeling dat ik snijboontjes, aardappelpartjes en vis zou maken maar manlief had waanzinnig veel trek in pizza dus....
Nou ja, hoef ik me niet af te vragen wat ik morgen moet klaarmaken.

Do what you love and love what you do

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 15 jul 2019, 12:07

Gister had ik tortellini met champignonmix en kaassaus. Vanavond eten we soep met afbakbroodjes en smeerseltjes. Die pizza komt hier later deze week, Ruben vroeg er vandaag al om. Nog even geduld :P

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 20 jul 2019, 11:43

Gister had ik mijn neefje en nichtje op bezoek en dus wandelden we met zijn allen naar de friettent voor frietjes en snacks ;-)
Vanavond ben ik alleen en ga ik ter compensatie iets met veel groentjes en weinig koolhydraten erin bedenken.

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 22 jul 2019, 19:51

Macaroni.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 23 jul 2019, 13:53

Gisteren aten we tacos:

Vanavond eet ik rijst met kipvleugeltjes. Denk ik, want ik heb echt totaal geen honger... :nope

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 23 jul 2019, 21:00

Die Taco ziet er lekker uit.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 16 aug 2019, 19:41

Vandaag aten we tomatensoep met pide (met kaas). Simpel maar altijd een succes hier <3

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 03 sep 2019, 13:49

De afgelopen dagen veel last gehad van eten dat niet lekker viel dus ik ga vanavond iets maken wat gezond is en niet al te vet is of zwaar op de maag ligt.....Nu nog bedenken wat ;-)

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 12 sep 2019, 17:33

Gisteren heb ik diverse groenten kleingesneden en samen met een teentje knoflook gewokt. Daar gekookte aardappeltjes in de schil en een zigeunerschnitzel bij gegeten, was lekker!
Ik denk da ik vanavond óf een pizza of wat random liflafjes met brood ga eten. Heb veel spierpijn dus geen puf om lang in de keuken te staan brutselen :P

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 14 sep 2019, 10:59

Gisteren aten wij wienerschnitsel met Vlaamse verse friet en gewokte groentes.
Vandaag weet ik het nog niet, tis zaterdag dus zal wel watf makkelijks worden, maar denk wel dat ik iets gezonds en lichts ga maken, morgen feest met BBQ.

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

Mason
Moderator

Bericht door Mason » 28 sep 2019, 13:15

Zonet even wat tomatensoep voor de lunch en vanavond zal ik pannenkoeken bakken, al een tijd niet gehad, dus ik kijk er zelf erg naaruit!

Groetjes,

Mason

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 01 okt 2019, 13:50

Ik heb net eten voor morgen en vrijdag klaargemaakt: shoarma met rösti en sperzieboontjes. Vandaag weet ik nog niet wat ik eet. Waarschijnlijk gekookte aardappelen, bietjes en hamburgers maar ik heb helemaal geen zin en fut om straks nog een keer te koken. Dus misschien wordt het wel gewoon rauwkost ofzo.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 01 okt 2019, 16:15

Ik heb de keuze uit 2 opties: lasagne van de Jumbo die ik gisteren gehaald heb of kipshoarma met frietjes. Het shoarmavlees had ik er al uitliggen dus nu kan ik kiezen....

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne » 04 okt 2019, 17:28

Vanavond zelfgemaakte Gentse waterzooi met kip. Het maken verliep nog simpeler dan ik dacht.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 05 okt 2019, 11:53

@ Elyne, dat ga ik eens moeten googlen, zegt me dus helemaal niks haha =D

Ik at gister gekookte aardappeltjes in de schil, een varkenshaasje en een verse salade met daarin sla (goh..), gekookt ei, maïs, paprika, tomaat en een oliedressing.

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne » 05 okt 2019, 16:29

Sandy schreef:
05 okt 2019, 11:53
@ Elyne, dat ga ik eens moeten googlen, zegt me dus helemaal niks haha =D

Ik at gister gekookte aardappeltjes in de schil, een varkenshaasje en een verse salade met daarin sla (goh..), gekookt ei, maïs, paprika, tomaat en een oliedressing.
Het recept die ik volgde was echt super simpel: (komt uit Colruyt boekje 1-2-3 euro) dus ook alle ingrediënten komen daar ook van.

De kip in stukjes snijden en laten koken in water totdat die gaar is, een deel van het water behouden voor de saus.
Een kookpan nemen en daarin wat boter laten smelten en bloem toevoegen totdat je een roux hebt en langzaam het water/bouillon dat je van de kip gebruikt heb toevoegen. Als die de juiste dikte bereikt heeft, voeg je de fijngesneden (in julienne) groenten aan toe: selder,wortel en prei. Laat die garen en roer totdat ze zacht zijn, voeg daarna de kippestukjes aan toe en laat verder garen en kruid met p&z. Je kan er vanalles bij eten; frietjes, aardappelen of zelfs rijst.

Nu voor vanavond ga ik een bloemkoolburger met gerookte zalm maken. Ik vind het erg leuk dat ze goedkoop zijn en gemakkelijk om te maken met simpele ingrediënten, anders zou ik zoiets nooit uit mezelf maken. Ik ben nu ook al wat meer "avontuurlijker" geworden. Anders is het nogal saai elke keer hetzelfde.

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 06 okt 2019, 14:15

Vanavond eet mijn man pizza en omdat ik dat niet lust bak ik een kroketburgertje op brood.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 07 okt 2019, 12:59

Gisteren maakte ik voor het eerst snert! Was er echt weer voor!

Vandaag eten we doperwten met worteltjes, gebakken aardappelschijfjes en een speklapje.

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne » 10 okt 2019, 14:47

Vanmiddag heb ik zoete aardappel met witloof en hesp gemaakt, naar dit recept:
https://healthinut.com/gezonde-witlofsc ... ppelpuree/

Ik vond het best wel lekker en eens iets anders.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 13 okt 2019, 10:34

Eergisteren had ik witlof met paprika, aardappels en kaas uit de oven (alles eerst van tevoren gebakken/gekookt), dat bleek echt een succes te zijn! <3
Gisteren at ik verse erwtensoep bij mijn ouders thuis, ook dat was erg lekker :D

Vanavond ga ik denk ik macaroni klaarmaken. Voor mij met extra groentjes er bij, voor Ruben extra kaas :P

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 13 okt 2019, 13:48

Gister hebben we geplaatgrilld. Heerlijk na een drukke werkdag om zo aan te kunnen schuiven aan een gedekte tafel en bij een plaatgrill lekker te kunnen onthaasten.
Vandaag hebben we een verjaardag en we zijn gevraagt te blijven eten. Ze maakt een of ander stoofpotje. Geen idee wat het is, maar ik kom er niet onderuit. Ik vind het altijd moeilijk om ergens te blijven eten, omdat ik zo weinig lust. Niet iedereen wenst daar rekening mee te houden, veel mensen vinden dat ik me aanstel omdat ze mijn eetstoornis niet kennen.

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 14 okt 2019, 11:48

Vanavond een groentenlasagna met prei en pastinaak. Stond ik vanmorgen om 6u30 al klaar te maken zodat hij vanavond alleen nog maar de oven in moet.
Ik zou niet meer weten wat ik zonder weekmenu zou moeten beginnen :-p

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 14 okt 2019, 12:22

Ik ga straks roerbakmie maken van Honig. Gelijk voor 2 dagen, dat is morgen en woensdag. Vanavond eten we makkelijk, ik heb een Iglo maaltijd gekocht.

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne » 14 okt 2019, 16:41

Heb net veganistische balletjes gemaakt van linzen voor vanavond, hopelijk zijn ze lekker. Ik probeer meer en meer veganistische gerechten te maken, ook al omdat het goedkoper is :p

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 14 okt 2019, 17:53

Elyne schreef:
14 okt 2019, 16:41
Heb net veganistische balletjes gemaakt van linzen voor vanavond, hopelijk zijn ze lekker. Ik probeer meer en meer veganistische gerechten te maken, ook al omdat het goedkoper is :p
Lekker! Een goed recept mag je altijd doorgeven. Afgelopen week vegan hamburgers met linzen gemaakt. De consistentie was nèt niet wat het moest zijn.

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne » 14 okt 2019, 19:58

De balletjes waren lekker maar mochten net iets steviger zijn. Ze waren heel erg breekbaar de volgende keer ga ik ze ofwel paneren of er gewoon wat bloem in doen in plaats van paneermeel.

De oven voor verwarmen op 200°C. Een blikje linzen, en daaronder wat tijm, oregano, sojasaus, ajuin en knoflook (ik heb voor beide de gedroogde versie genomen) en wat tomatenpuree mengen. (allemaal naar smaak)
Daarna pureren met een mixer, zorg er wel voor dat het niet te vloeibaar wordt.
Daarna bloem of paneermeel bijvoegen totdat je er gemakkelijk balletjes kunt van maken. Daarna ze op een ingevette oven plaat schikken en rond de 20 min in de oven zetten , ze wel op de helft van de tijd omdraaien.

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 15 okt 2019, 09:16

Dank je Elyne! Dat breekbare had ik dus ook met mijn linzen/wortelburgers. Ik was aan het denken om minder linzen en meer ei te proberen in de hoop dat het ei wat meer bindt. :-/

Nog meer dan een halve lasagne over en al 2 man minder die mee-eet. Fijn, een dagje zonder koken ;-)

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne » 15 okt 2019, 18:01

MusEnSus schreef:
15 okt 2019, 09:16
Dank je Elyne! Dat breekbare had ik dus ook met mijn linzen/wortelburgers. Ik was aan het denken om minder linzen en meer ei te proberen in de hoop dat het ei wat meer bindt. :-/

Nog meer dan een halve lasagne over en al 2 man minder die mee-eet. Fijn, een dagje zonder koken ;-)
Dat kan misschien lukken! Dat ga ik de volgende keer ook eens proberen. Ik ga ook eens de bolognese versie proberen met alle linzen en de mengeling te pureren, bakken en zo in stukjes te doen net als gehakt. Misschien als het wat droger is gaat het wat steviger zijn.

Vandaag heb ik burritos gemaakt, tortilla's met een vulling van ei, rode bonen, mais, rode ui en paprika met wat kaas erover. Het was erg lekker alleen heb ik enorm moeite om ze te plooien.

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 15 okt 2019, 21:07

Spitskool salade met rozijnen en een kipvink.

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne » Gisteren, 18:39

Ik heb voor de eerste keer vandaag rode kool klaargemaakt en het was best wel lekker- nadat ik de pot wel een beetje heel veel liet aanbranden :stfu gelukkig kon ik wel de meeste kool redden.

Plaats reactie