Het grote Snail Mail inspiratietopic mèt foto's!

Plaats reactie
Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Het grote Snail Mail inspiratietopic mèt foto's!

Bericht door Sandy » 15 aug 2019, 11:03

Snail mail, een term die steeds vaker opduikt op het internet. Vooral in het wereldje van Postcrossers en Penvrienden (ja, ze bestaan nog!) wordt deze term veel gebruikt. Maar wat houdt Snail mail nu eigenlijk in, en waarom wordt Snail mail steeds populairder, uitgerekend in dit digitale tijdperk?

snail-mail-slider-1024x350.jpg

Snail Mail, het wordt zegt het eigenlijk al: Slakkenpost. Trage post. Brievenbus post dus <3 Anno nu gebruiken de meeste mensen bij voorkeur e-mail. Mailen gaat lekker snel, kost je weinig tijd en moeite, het kost je geen postzegel en envelop en je kunt het bijna altijd en overal doen. Lang leve mobiele apparaten en laptops, waardoor je zelfs kunt mailen als je ziek op bed ligt. Lekker handig dus, dat mailen!

Toch heb ik wel gemerkt, dat de behoefte aan ouderwetsche post de laatste jaren flink is toegenomen. Ook ik merk dat ik het nog altijd leuk vind om een volgeschreven ansichtkaart uit Japan of Australië op de mat te krijgen en om vriendinnen blij te maken met een handgeschreven brief of snail mail. Een stukje nostalgie, denk ik.

En zo werkt het dus ook met brieven: een leuke brief van een penvriendin uit Rusland, of een swap (ruilproject) met die ene vriend aan de andere kant van Nederland, het is iets waar je met smacht op zit te wachten. Persoonlijke, échte post is tenslotte ook een fijne afwisselingen op al die saaie en ellendige rekeningen en de zoveelste er-is-iets-misgegaan-u-moet-ons-geld-terugbetalen-brief van de Belastingdienst.

En dat is dus Snail Mail: heerlijke, zorgeloze post, gewoon in je brievenbus! Momenteel is het dus weer helemaal hip om je post (zowel je brief, kaart of cadeautje als de enveloppe zelf) flink te versieren. Stickers, tape (deco tape/washi tape/masking tape), glitters, mooi geschreven teksten, lintjes en touwtjes, borduursels, stempels….er wordt flink uitgepakt!

In dit topic wil ik dat we elkaar inspireren met onze Snail Mails. Heb jij een mooie brief geschreven? Of een hele toffe swap in elkaar geknutseld? Deel hier je tips, je verhalen en vooral ook foto's van jouw Snails. Om elkaar te inspireren! Enne, je mag hier ook oude foto's delen, geen enkel probleem. <3 <3

P.S. Let er op dat je adresgegevens onherkenbaar maakt als je een foto deelt. :love

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Re: Het grote Snail Mail inspiratietopic mèt foto's!

Bericht door Sandy » 11 okt 2019, 17:45

Een bedankje wat ik heb gemaakt voor een schooljuf. Theetjes, een kleinigheidje en wat lekkers in een paar zakjes gedaan en voorzien van o.a. sluitstickers en dymo labels. De ontvanger was er erg blij mee <3

juffencadeau.jpg
juffencadeau.jpg (318.31 KiB) 453 keer bekeken

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 15 okt 2019, 20:59

Mooi Sandy toch gezellig om dat te krijgen.

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 17 okt 2019, 09:18

Wat een gezelligheid :D

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 05 nov 2019, 09:55

Ik heb laatst een mooie thee snail mail van Jootje gekregen:

Het zijn twee foto's in een kleine slideshow ;-) Bij het openen van de enveloppe kwam het thee aroma mij al tegemoet, echt zalig! <3

Plaats reactie