Het kletstopic

Neptunus
Blogger & Recensent

Re: Het kletstopic

Bericht door Neptunus »

Mijn oom is gisteren overleden, nog maar 57 jaar
Aan longkanker.

Zelf zitten Guido en ik allebei in de lappenmand met de griep.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

57 nog maar....jeetje....sterkte! En beterschap!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Sterkte, Joëlla. En beterschap voor jullie allebei.

Ik loop inmiddels al een hele tijd volledig op mijn tandvlees. Ik werk nog steeds regelmatig 4 of zelfs 5 dagen in de week, terwijl ik maar een contract voor 3 dagen heb. We hebben personeelstekort en nieuw personeel komt er niet dus mogen de parttimers het oplossen.
Ik had gehoop dat het na de feestdagen voorbij zou zijn, maar dinsdag werd het rooster voor januari opgehangen en jawel, weer heel veel overwerk voor mij.
Ik heb al mijn moed bij elkaar geraakt en ben naar mijn chef gegaan. Ze heeft me beloofd dat vanaf februari ik weer een paar maanden gewoon 3 dagen ga werken. Nog even deze maand doorbijten dus. Ik neem zo veel mogelijk tijd voor mezelf dus mijn huishouden versloft enorm, maar dat is de enige manier om niet volledig in te storten.

Do what you love and love what you do

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ai Karin, da's balen! Gelukkig heb je nu wel een rustiger periode in het vooruitzicht, hopelijk lukt het je om nog even door te bijten. Zoveel over moeten werken is drie keer niks...

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Nee, dat is echt waardeloos. Ik kan 's morgens mijn bed niet meer uit komen en ik sta al voor 2 uur te zwaaien op mijn benen. En dan moet ik nog tot 6. Ik val elke avond op de bank in slaap, rond half 8. Ik ben echt volledig op. Ik ga straks even opvragen hoe ik in mijn vakantie uren zit, als ik er genoeg heb neem ik in februari een weekje om bij te slapen.

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje »

Gecondoleerd Joëlle.

Ai Karin dat is niet fijn,.. tegenwoordig vragen ze veel te veel van het personeel, ik zie het ook bij Marcel,.. minder personeel, maar wel het zelfde werk verwachten,..
Hopelijk wordt het gauw beter voor je. Knuff

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus »

In de zorg is het ook een ramp.
Maar wat ik mij af vraag willen ze geen nieuw personeel aan nemen of zijn er gewoon geen mensen die het werk willen doen?
Zo raakt huidig personeel over werkt en daar schiet niemand iets mee op.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Er stonden 3 vacatures open maar die zijn gesloten omdat we over een half jaar gaan verbouwen en wat gaan inkrimpen. Dus minder personeel nodig hebben. Dus vond het hoofdkantoor dat we best nu al met minder personeel toe kunnen.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik liep daarstraks de Bruna in, om een enveloppe naar het postpuntje te brengen. Naast mij liep een man met een groot postpakket onder zijn arm, dus ik ging al expres achter hem lopen. Dan kon hij als eerst zijn ballast kwijt.

Dacht ik. Toen we bij het postpuntje kwamen kwam er een heel oude man aangestiefeld. Hij ging voor ons staan met in zijn trillende oude handen een stuk of wat wenskaarten. 'Ja sorry ik hoef alleen maar wat te vragen....' was zijn reactie. Prima, ga je gang. Dat even vragen werd, uiteraard, een stuk of wat vragen, haha. Een paar minuten later was voor de oude man alles duidelijk, en kon de man met het grote pakket eindelijk zijn pakket inleveren. De oude man schuifelde weg, hardop mompeld. En ging toen voor mij staan. Toen de man met het pakket wegliep vroeg de Bruna medwewerkster wie er aan de beurt was. Oude Man stiefelt naar voren, bedenkt zich, en kijkt dan achterom. Hij kijkt me vertwijfeld aan. 'Ik was eerder aan de beurt, toch?'

Nu had ik vanalles kunnen zeggen, maar ik hield het op een 'Nee, ik was hier eerder, maar gaat u maar voor'. En dus moest ik nog eens een minuut of 5 wachten, voordat ik aan de beurt was. Geen probleem: ik heb tijd zat en 2 relatief gezonde benen dus ik vond het geen probleem. Ongeacht of dat de oude man wel of niet bewust voorkroop. Dat weet je immers nooit bij die oudjes, die kunnen soms echt gehaaid zijn. En ook over Oude Man had ik zo mijn twijfels, maar dat maakt verder niet uit.

De Bruna medewerkster sprak me aan en gaf me veel complimentjes voor mijn geduld. Schijnt dus vrijwel nooit te gebeuren dat de ene klant de andere tot twee keer toe voor laat gaan, zonder mopperen of zuchten of wat dan ook. Ongeacht de leeftijd: klanten laten elkaar blijkbaar zelden voorgaan. Ze was oprecht verbaasd dat ik zo kalm bleef.....en ik eigenlijk schrok ik toen ook wel een beetje van haar lieve reactie, haha.

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus »

Er is heel veel ongeduld, afgunst en jaloezie freya wat ik ook erg moeilijk vind..
Niemand wil nog een ander voor laten gaan of wat dan ook.
Zie op Facebook ook heel veel ruzie voorbij komen in de groepen.
Maar ook bijvoorbeeld met snail mail/post dat als het niet naar de zin is dat mensen echt heel ondankbaar reageren,heb het zelf enkele keren mee gemaakt helaas.
Daardoor ben ik nu ook erg onzeker met versturen van post.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ja, geduld is vaak ver te zoeken. Mensen houden vaak totaal geen rekening met elkaar. En je hebt er natuurlijk altijd bij die voordringen, bij oude mensen is dat indrdaad vaak de vraag of het bewust gebeurd of niet, sommigen kunnen erg goed toneel spelen en anderen zijn echt in de war.
Ik zie achter de kassa ook heel onbeschoft gedrag. Waar ik me, naar mij als cassière toe, het meest aan erger, zijn mensen die staan te bellen terwijl ze afrekenen.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Bah! Wat is een keelontsteking toch vreselijk naar als je alleen huis, tuin en keukenmiddeltjes mag gebruiken om de pijn te verzachten!

Het enige wat ik nu als pijnstilling mag is paracetamol...

En laat nou niks helpen!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Oh bah. Mag je niks sterkers van de dokter? Als het echt een keelontsteking is doet paracetamol niet veel nee.
Beterschap.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Inmiddels voel ik me een stuk beter! Wilde vandaag zo lang mogelijk uitstellen om paracetamol te nemen. En tot nu toe gaat het goed. Ik voel het nog wel, maar het ik heb niet meer het gevoel dat ik messen weg zit te slikken.

De dag rust wat ik gisteren had heeft goed geholpen. Vandaag ook nog een rustige dag, maar ik kan nu wel weer meer doen in huis. Yes!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Fijn dat het weer iets beter met je gaat.

Ik heb gister een nieuwe telefoon gekocht, bij de oude vielen steeds meer functies uit. Niet fijn. Maar wat een hoop werk om de nieuwe te installeren en alles erop te zetten, zeg. Ik denk dat alles er op staat, alleen nu nog de sdkaart werkend zien te krijgen. Ik ben nu druk aan het chatten met een medewerker om dat voor elkaar te krijgen want mijn telefoon vertikt het om hem te formatteren.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Na 3 weken met bijna elke dag een ziek kind thuis te hebben (En dus zelf tussen 4 muren opgesloten te zitten), was ik even heel blij dat iedereen er door was. Tot nu de oudste plots weer begint te pieken met 39 graden koorts.... zucht. Here we go again.... :-(
Arm poppemieke... Tis potdekke nog maar een week geleden sinds haar vorige griep...

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ah nee toch. Beterschap voor haar.

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje »

Is bah, ik lees veel dat mensen een paar dagen na die griep gewoon weer ziek worden,.. narigheid he?
Beterschap!

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Mijn man stelde in een bericht voor om na zijn werk de twee niet-zieke kinderen van school op te halen. Ik liep juist met de dochter bij de dokter binnen, en typte snel "dat is top."
Fast forward naar vanavond ik verwachtte om iets na vieren iedereen thuis, had de soep al opgewarmd zodat er gelijk konden aanschuiven aan tafel. Tegen iets voor vijven begon ik al maar de zelfgemaakte pizza's in de oven te schuiven. Peter zou vast zo wel daar zijn met de kinderen. En dan zou Ava al snel wat kunnen eten voor ze naar de turnles moet. Iets na vijven: de hele tafel gedekt. Alles staat klaar zodat we snel kunnen eten. Vervolgens krijg ik telefoon. Van Peter: "Ik vertrek nu op mijn werk. Was jij de kinderen gaan halen? Want jij was niet helemaal duidelijk.. "
Lap.
Gelukkig dat er een naschoolse opvang aan school zit. Dat wordt een herkansing met eten na de turnles om 19u45 😒

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Oh neee dat is balen zeg! :(

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus »

Ik loop momenteel een beetje over en merk dat voornamelijk aan de afwezigheid en het vele vergeten....
Ik doe vandaag sowieso maar eens rustig aan.
En hoop dat Guido straks ook nog even wat mee kan doen/overnemen...

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ik ben deze week vrij en ik begin eindelijk weer een klein beetje mezelf te worden. ik was heel erg overwerkt, door vanaf de zomervakantie bijna non stop extra te moeten werken. Ik heb aan de bel getrokken dat het echt niet meer ging en na deze week mag ik weer gewoon mijn eigen aantal uurtjes draaien. Niet voor lang, ben ik bang, want we gaan eind maart al verbouwen op werk en dan moet de hele winkel leeg zijn. En we zijn de grootste van het land en krijgen altijd veel te veel spullen binnen. Ze leveren nog steeds volop 2x per week, dus dat wordt leuk straks. Tussen de winkelende mensen door inpakken. Dat wordt weer een paar weken lang 5 dagen. Tijdens de verbouwing zal ik waarschijnlijk naar een ander filiaal moeten en daarna wordt het weer een aantal weken 5 dagen draaien tot de boel weer is ingericht. Pfff, ik kan niet meer!
Maar nu dus even een weekje uitrusten. Lekker!

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Oh my....geniet van je weekje rust, Karin! Ik hoop heel erg voor je dat je straks niet met een complete burn-out komt te zitten.....sterkte en succes!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Dank je. Ja, daar was ik heel hard naar onderweg. Ik heb begin januari aan de bel getrokken maar toen waren de roosters voor de hele maand al klaar en kon er niks meer veranderd worden. Dus nu hopen dat het mee gaat vallen en dat ze ook in die periode rekening met me blijven houden.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Succes Karin. Ik wens je veel kracht toe. Ik hoop dat je in de zeldzame rustige momentjes toch wat gerecupereerd raakt.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Dank je.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik moet straks naar de fysiotherapeut voor de pijn in mijn schouder/nek. Fietsen gaat niet lukken vanwege de wind en vanwege diezelfde wind is een paraplu meenemen ook zinloos.....en het regent ook nog eens vies hard. Het is ongeveer 20 minuten lopen. Ik denk dat ik maar een extra set schone kleding mee ga nemen... :bonk

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Mijn man loopt de laatste tijd weer te sukkelen met zijn gezondheid en gisteren is hij eindelijk bij de kno arts geweest. Hij moet verder onderzocht worden, omdat hij mogelijk slaapapneu heeft. Binnenkort krijgt hij een slaapkastje, waarmee ze kunnen meten hoe hij slaapt en of er daadwerkelijk een ademstilstand optreed.

Hij heeft nu al wel een neusspray gekregen wat tegen het snurken zal moeten helpen.

Dat snurken doet hij absoluut, maar ik merk niks van een ademstilstand, want vanwege het snurken slaap ik met oordoppen...

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Howla! Succes Kirsten. Hopelijk is het toch geen slaapapneu. Maar ja, dan gaat de zoektocht ook weer verder.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Als het geen slaapapneu blijkt te zijn, dan hoop ik dat hij alsnog zo'n bitje mag krijgen 😅. Dat zal dan ook moeten helpen tegen het snurken.

Het zal niet de eerste keer zijn dat hij alle symptomen van een bepaalde aandoening heeft, maar het vervolgens toch niet blijkt te hebben 🤷🏼‍♀️

En idd als dat het niet is, mogen ze hem van mij best nog veder binnenste buiten keren.

Ik mag dan wel zwanger zijn, maar hij klaagt toch echt het meest over zijn lijf 😅

🤔 Is dit dan toch het bewijs dat vrouwen het sterkere geslacht zijn 😂*

* Disclaimer: ik ben geen feministe

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Haha, mannen en ziek zijn...
Dat zijn trouwens de vrouwelijke hormonen, die ons op de been houden. En daar heb jij er nu in overvloed van :silly

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Ja die hormonen zijn er bij mij idd in overvloed.
Die hormonen die rug en bekkenklachten veroorzaken, mogen alleen wel ff iets minder😅

Morgenavond even goed overleggen met de verloskundige, want dit houd ik in combinatie met werk geen 4 weken meer vol ben ik bang...

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

En dan ben je ineens aan je laatste werkweek bezig. Dit is zo niet hoe ik het wilde afsluiten. Ik baal echt, maar alles voor mijn kindje. Die is nu het belangrijkst!

Heb nu ook een afspraak gemaakt met de fysio, om toch maar even te kijken naar mijn rug en toch nog even manieren te vinden dat ik toch nog wel dingen in huis kan doen.

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje »

Jammer dat je laatste werkdag ineens daar was. Snap je helemaal, maar indd alles voor je kindje, dat is het belangrijkste.

Hopelijk kan de fysio je helpen.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Oi, dat zal best even omschakelen zijn geweest! Maar inderdaad, alles voor het welzijn van je kindje <3 Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen, Kirsten

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Oh, dat is best raar zo ineens. Jammer.
Gaat het goed bij de fysio?

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Donderdag heb ik de afspraak staan. Dus daar kan ik nog geen antwoord op geven. Ik volg al wel bij dezelfde praktijk zwangerfit en dat blijf ik gewoon proberen. De oefeningen die we daar doen mogen ook thuis gedaan worden. Dus de oefeningen die ik heb onthouden, doe ik ook.

Mijn kindje lijkt zelf helemaal geen last te hebben van mijn kwalen. Die groeit lekker door en is lekker in beweging, dus dat mag nog wel even doorgaan :) Mijn bloeddruk was ook weer goed en mijn ijzerwaarde ook. Wat dat aangaat zijn er gelukkig geen zorgen.

Nu lekker rustig aan doen en dingen die in huis moeten gebeuren en die ik aankan doe ik in etappes.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

De belastingdienst... Makkelijker kunnen we het niet maken... Wel moeilijker...

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

De Belastingdienst.....ai....dat kan nooit veel goeds zijn! :(

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Vooraf moeten betalen... Terwijl ik in het lopende belastingjaar geld apart houd, zodat ik het in 1 keer kan betalen nadat ik de aangifte heb gedaan... Nu een wijziging gedaan, waardoor ik nu op 0 uitkom... Ik snap dat ik verplicht ben belasting te betalen, maar hun berekeningen kloppen nooit, dus betaal ik het liever achteraf, wanneer de jaaropgave binnen is (als zzp'er word de loonheffing en zvw achteraf gevorderd).

Daarnaast heb ik te veel zorgtoeslag ontvangen, want ben getrouwd, dus geen recht meer. Maar dan vinden ze bij de bd dat je over het hele jaar geen recht meer had... Nou ben ik het er niet mee eens, want ik ben in de loop van januari getrouwd, dus ik heb er deels recht op gehad. Bezwaar is naar ze onderweg. Maar wat ik vooral belachelijk vind is dat ze op de achterkant van die brief schrijven dat je bezwaar KUNT maken, maar dat je op de website moet uitzoeken HOE!

Ik denk dan gelijk aan ouderen die geen internet hebben... Die staan dus gelijk met de rug tegen de muur...

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Corona-quarantaine. Dag 8. De wasmand is leeg.

IK HERHAAL, DE WASMAND IS LEEG.

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje »

Haha, Hier is hij ook alweer leeg, alles is al gepoetst, eens kijken wat we vandaag is kunnen gaan doen.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

hahaha erg he? Heb daarnet nog een klein wasje kunnen ophangen, wasmand wéér leeg. Met de tuin kan ik nu even niet verder dus ik denk dat vandaag een creabea/boekendagje gaat worden....

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Waar kan ik mijn wife of the year award claimen? 😜. Heb mijn man net een spel gegeven wat al heel lang op z'n wishlist stond en vandaag is uitgebracht 😇

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Daar zit ik dan, op Schiphol. Schoonpapa ophalen. We zitten in de auto te wachten. Het is doodstil op de parkeerplaats, er hangt ook geen kerosinelucht. Het voelt heel vreemd hier en ik zal blij zijn als we straks weer weg zijn hier.

Plaats reactie