Tips gevraagd: Hapjes kraamvisiste zonder muisjes

Plaats reactie
Kirsten
Moderator

Tips gevraagd: Hapjes kraamvisiste zonder muisjes

Bericht door Kirsten »

In Nederland is het een welbekende traditie wanneer er een baby is geboren: Beschuit met muisjes! Roze muisjes als het een meisje is en blauwe als het een jongen is, hoewel de blauwe muisjes eigenlijk pas sinds 1994 bestaan.

Nu willen wij als de kleine meid geboren is GEEN beschuit met muisjes uitdelen, wij vinden die muisjes bijna niet te kauwen :emo , daarnaast willen we graag iets anders doen. Om te beginnen met Spakenburgs hart met haar naam (die we uiteraard nog even geheim houden) erop.
Spakenburgs Hart.jpg
Daarbij kunnen we van die minitompoucen neerzetten, want roze ;-)

Nu heb ik al een beetje op Pinterest zitten neuzen, maar je raad het al. Het merendeel is gemaakt met muisjes.
Hebben jullie eventueel ideeen wat we kunnen doen, ik zou het nog zelf kunnen maken, maar dan moet het wel lang houdbaar zijn (eventueel in de vriezer).

Ik weet dat er bij de Sligro ook van die geboortechocolaatjes liggen, maar daar denken we nog even over na.

Alvast bedankt!

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Re: Tips gevraagd: Hapjes kraamvisiste zonder muisjes

Bericht door MusEnSus »

In België worden er traditioneel suikerbonen uitgedeeld. Tegenwoordig he je die in alle kleurtjes en originele doosjes of flesjes om ze mee naar huis te geven. Zelf vind ik ze niet lekker. En het gebruik om aan iedereen die langs komt uit te delen, maakt het (vanwege de verpakkingen die dan gepersonaliseerd worden) duur.
De laatste jaren zie je vaker en vaker dat ze ipv suikerbonen mooi versierde douchegelletjes, plantjes, flesjes bier met gepersonaliseerd naartoe, ... uitdelen.
Maar jij vraagt specifiek wat om te eten. Ik zou misschien gaan voor droge koekjes waar je de naam hebt ingestempeld of zo. Makkelijk, goedkoop, mooi om te presenteren en bewaard goed.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Even zien.....

- Mini donuts met roze glazuur
- Iets met roze spekjes of roze schuimpjes
- Cake (of cake pops, maar da's veel werk) met roze voedingskleurstof er in

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Ik bedacht me ook nog roze koeken. Die eventueel in hartjesvorm uitsteken. Of de naam met eetbare stift erop schrijven 😋. Wat dat betreft is het toch wel makkelijk als je een meisje krijgt, hihi

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Kirsten schreef:
02 mar 2020, 11:02
Ik bedacht me ook nog roze koeken. Die eventueel in hartjesvorm uitsteken. Of de naam met eetbare stift erop schrijven 😋. Wat dat betreft is het toch wel makkelijk als je een meisje krijgt, hihi
Leuk! Eventueel kan je dan ook nog in roze suikerfondant een hartjesvorm uitsteken en er de naam instempellen (of opschrijven met eetbare stift). Dat bewaart, dus die kan je al weken van te voren maken.

Plaats reactie