Welke landen zijn jullie geweest?

Plaats reactie
karinD
Moderator

Welke landen zijn jullie geweest?

Bericht door karinD » 31 mar 2019, 21:21

Sommige mensen vliegen de hele wereld over, anderen blijven meestal dicht bij huis.
Zelf heb ik wel wat gereisd binnen Europa, vooral de laatste jaren dat ik nog met mijn ouders meeging, maar meestal blijf ik gewoon in Nederland

Mijn lijstje:
België, 5x vakantie in de Ardennen
Duitsland, weekendje Berlijn
Frankrijk, weekendje Parijs
Zwitserland, 2x vakantie
Oostenrijk, weekendje Salzburg
Tsjechië, vakantie in het Boheemse woud en weekendje Praag
Griekenland, vakantie op Kos
Bosnië, vakantie bij familie in Belgrado
Portugal, vakantie bij familie op Madeira
Luxemburg, 2x vakantie

Do what you love and love what you do

Mason
Moderator

Re: Welke landen zijn jullie geweest?

Bericht door Mason » 01 apr 2019, 10:36

Wow, je hebt heel wat landen bezocht! Ik zal meedoen, hier komt mijn (magere) lijstje:

-Duitsland: Berlijn, Bremen (aantal keer met werk en school en 1x vakantie)
-België: Gent, Brugge (met school)
-Frankrijk: Lille (aantal keer met school)
-Spanje: Barcelona (met school en vakantie)
-Verenigde Staten: Californië (San Fransisco, Sacramento, Plumas Lake) (vakantie/bezoek schoonouders in spé)

Volgens mij is dit het zo'n beetje. Ik hoop in de toekomst nog veel te reizen met onze VW bus. We zouden eerst een tour door Europa plannen, maar aangezien we graag naar de VS willen verhuizen, laten we de bus (nog) maar niet overvliegen, want dat kost een hoop en als hij toch weer terug moet worden gevlogen volgend jaar...

Groetjes,

Mason

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 01 apr 2019, 16:11

Oh, ja dan zou ik hem inderdaad maar gewoon daar laten. Scheelt heel veel geld.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 01 apr 2019, 21:03

Even zien, ik ben op diverse plekken in België geweest, een paar keer in Duitsland (Rostock was het verst van huis maar dat was enkel een koeriersrit, haha) net over de grens en ik ben een keer op vakantie geweest naar Bulgarije. Daar hebben we ook een paar plaatsen bezocht. En....dat was het, hahaha.

Vlindertje
Moderator

Bericht door Vlindertje » 03 apr 2019, 11:10

Ik ben alleen in Belgie geweest, vaak was dat bij mn om en tante op bezoek, en ben 1x 3 dagen naar de Ardennen geweest met school :)

Eigenlijk best saai... maar goed :)

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Albus Perkamentus

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 03 apr 2019, 20:11

Hoezo saai? Je hoeft toch niet ver weg om een fijne vakantie te hebben?

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 06 apr 2019, 19:12

Hier ook niet zo gek veel. Ik hou van reizen, maar kom er eigenlijk nooit echt aan toe en hoeft van mij ook niet zo spannend allemaal, haha :P Zal in de toekomst wellicht wel gaan veranderen, maar dan vooral voor "zaken" ipv als vakantie :P Dus mijn lijstje tot nu toe....

Nederland: Best veel vakanties binnen de grenzen, o.a. de waddeneilanden enzo
België: 1x in het noordoosten vlakbij Maastricht, 1x in de Belgische Ardenen vlak tegen de Franse grens.
Luxemburg: 1x als logé bij opa & oma op de camping
Duitsland: meermaals op de camping
Engeland: 5 dagen alleen reizen, eigenlijk om egeltjes op te halen, maar ook beetje vakantie :P Komende mei of juni ook weer egeltjes halen en daarna in juli nog 2 weken écht op vakantie.

Staan nog wel wat landen op de wishlist, waar ik mogelijk in de loop van je jaren ook nog wel heen ga. O.a. Nigeria (veldonderzoek met universiteit uit Oregon, USA), Denemarken, Slovenië, Hongarije, Zuid-Afrika en héél misschien een tripje New York.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 13 apr 2019, 11:39

Oh ja, de Waddeneilanden wil ik ook nog eens een keer bezoeken, ben ik ook nog nooit geweest haha :D

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 13 apr 2019, 15:02

Ik alleen op Texel maar ik zou ook dolgraag eens naar Ameland en Terschelling gaan.

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 14 apr 2019, 01:46

Ik heb ze inmiddels allemaal gehad :P Texel met de marinedagen, Vlieland op werkweek met school vroeger, Terschelling op vakantie met oom & tante, Ameland met wadlopen, Schiermonnikoog & Rottumerplaat met de boot van een kennis. Verder in Nederland alle provincies sowieso wel de hoofdsteden allemaal gehad met ophalen van opvangdiertjes toen ik nog gratis ov had als student :) Ons eigen kleine landje heb ik wel grotendeels gezien zegmaar.

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 14 apr 2019, 11:32

Wauw, jij hebt al heel wat van Nederland gezien dus! Ik nog lang niet. Even denken. Zuid Holland woon ik.
Noord Holland, ik ben alleen een weekendje in Enkhuzen geweest. Oja, en toen we onze vorige boot gekocht hadden hebben we een nachtje aan boord geslapen, die lag toen in Monnikendam. Friesland heb ik ooit kamp gehad met de scouting en toen we 3 jaar terug onze huidige boot kochten hebben we daar een nachtje in een hotel gezeten.
De achterhoek, ponykamp een lang weekend. Brabant, 2x ponykamp in Baarle-Nassau een week. Zeeland, ponykamp een week en een paar keer gelogeert bij een penvriendin toen ik nog tiener was. Drenthe, Gelderland en Limburg ben ik verschillende keren op vakantie geweest.
Utrecht en Flevoland ken ik alleen van het doorheen rijden en Groningen ben ik nog nooit geweest. Al met al valt het me nog best wel mee, eigenlijk.

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 17 apr 2019, 21:27

Haah ja je hebt al gauw meer gezien dan je je beseft hoor :P

Hier inmiddels een trip in de eerste week juni bevestigd om weer egeltjes heen en weer te vervoeren <3 Dit keer naar Colchester voor 5 dagen, dus dat wordt gelijk 1 of 2 dagen dierentuin bij plannen! En de week er op óf ergens na 18 juli ga ik nog een weekend naar Kolding, Denemarken, ook om egels te vervoeren :P Allemaal in opdracht en dus kost het me zelf niks. Héérlijke manier van reizen ook wel, want je hebt heel veel interactie en omdat ik het merendeel in m'n eentje doe, hoef ik verder met niemand rekening te houden.

M'n reis naar Nigeria die in januari gepland stond is helaas nog onzeker... Ik zou daar samen met enkelen van de Oregon Health Science University meehelpen bij wetenschappelijk veldonderzoek, maar degene die het organiseert gaat het momenteel niet zo goed mee. Dus hopen dat de medicatie bij haar aan slaat en we toch gewoon heen kunnen op de geplande data :D We gaan dan naar het Noordoosten van Nigeria, dus in het gebied waar ook de Boko Haram aanslagen zijn, aardig riskant dus. Maar wel in een dusdanig buitengebied dat we er weinig last van zouden krijgen. En het is echt in de subsahara en dus midden in het gebied van 'The big 5', wat ook wel héél tof is! Maar dat is nog even afwachten dus!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 24 apr 2019, 20:26

Ik hoop voor je dat Nigeria doorgaat, dat zou toch wel heel erg tof zijn :D

Binnen Nederland zelf heb ik al redelijk wat gezien, maar zeker nog niet alles. Met name het Hoge Noorden is nog een beetje onontdekt. Ik ben in Groningen geweest (centrum) en ergens een keer in Friesland op verjaardagsvisite. In Den Helder had ik vroeger een oudoom wonen en ik herinner me nog vaag dat we daar wel eens geweest zijn, maar dat is al heel erg lang geleden...begin jaren 90 denk ik...

Jennn
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Jennn » 26 apr 2019, 22:51

Ik heb ook niet zo veel landen gezien hoor, ben nog nooit buiten Europa geweest zelfs.

- Duitsland (vroeger regelmatig op vakantie met mijn ouders, verschillende plaatsen)
- Tsjechië (Praag)
- Hongarije (Boedapest en een landelijk gebied waarvan ik eigenlijk de naam niet meer weet...)
- Polen (4,5 maand gewoond, daarvoor en daarna regelmatig kort geweest)
- België (vakantie, en een weekendje naar Brussel)
- Luxemburg (een dagje naar de hoofdstad)
- Frankrijk (Parijs en net daarbuiten)
- Engeland (Londen)

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus » 28 apr 2019, 08:19

mijn lijstje

Turkije: 12x marmaris, bodrum, bitez, alanya ,icmeler
Egypte: Nijlcruise
Belgie: ardennen
Oostenrijk: 1x
Duitsland
zwitserland

Binnen nederland

Zuid Holland: Dordrecht(gewoond), Rotterdam, barendrecht, hendrik ido ambacht, kinderdijk , etc etc
Het noorden: anna pauwlona (geen flauw idee hoe je het schrijft), heerhugowaard
Limburg: Roermond, horst
Flevoland

Drenthe
Overijsel

Gelderland
zeeland

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 24 mei 2019, 23:02

Mijn lijstje:

Nederland: Limburg (weekendje weg in de buurt van Sittard. 3 keer vakantie tussen Maastricht en Valkenburg in), Gelderland; redelijk dichtbij huis toendertijd. We stonden toen op een camping in Vierhouten (bij Nunspeet)
Friesland; geloof dat het in de buurt van Drachten was. Daar stonden we ook op een camping.
Verder verschillende weekendjes weg in eigen land.

Belgie: vast wel een weekendje weggeweest en een midweekje op een vakantiepark.
Hongarije: als kind daar meerdere keren geweest. Ook Boedapest bezocht.
Tsjechie: Meerdere keren op vakantie geweest. 3 keer Praag bezocht, waarvan 1 keer met school.
Engeland: 3x in Londen geweest, waarvan 1 keer met school
Frankrijk: 3x Disney en 2x Parijs bezocht
Duitsland: Weekendje Movie Park en dagje winkelen
Turkije: 2x op vakantie geweest 1x Bodrum en 1x Kusadasi
Spanje: In mijn eentje op vakantie geweest op Mallorca

Ik wil nog wel heel graag diverse Scandinavische landen bezoeken. Noorwegen, Zweden en Denemarken sowieso.
Ook wil ik nog een keer Boedapest zien. De eerste keer dat ik daar ben geweest was ik 9 jaar.

Vlindertje
Moderator

Bericht door Vlindertje » 01 jun 2019, 19:50

Neptunus schreef:
28 apr 2019, 08:19
mijn lijstje

Binnen nederland

Zuid Holland: Dordrecht(gewoond), Rotterdam, barendrecht, hendrik ido ambacht, kinderdijk , etc etc
Het noorden: anna pauwlona (geen flauw idee hoe je het schrijft), heerhugowaard.
Het is Anna Paulowna :) en zelf woon ik in Heerhugowaard.
Grappig dat je in deze 2 plaatsen heb gezien!

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Albus Perkamentus

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 11 aug 2019, 14:24

Ik mag inmiddels een paar landen aan m'n lijstje toevoegen. Omdat ik denk dat ik nog wel vaker eens een beetje ga rondreizen, heb ik nu een Google Mymaps gemaakt :D Dus inc. alle restaurants en accomodaties enzo. Ik heb Nederland nog niet meegenomen, want dan ben ik wel even bezig om dat allemaal in te voegen. Maar misschien dat ik dat ooit nog ga doen!

https://www.google.com/maps/d/embed?mid ... iKyY6-_Ycx

Ik ben van 3 tot en met 7 augustus naar Denemarken & Zweden geweest, met de trein! Er moesten drie egels verhuizen, dus dan is vliegen lastig en heb uiteindelijk een Interrail Pass gekocht. Daarmee kun je een aantal dagen onbeperkt reizen door heel Europa! Beviel super en ik denk dat ik dat wel vaker ga doen, ook wel gewoon voor de fun! :D

Plaats reactie