Geocaching

Plaats reactie
Mason
Moderator

Geocaching

Bericht door Mason » 02 apr 2019, 12:32

Ik doe sinds iets langer dan een jaar aan Geocaching. Het is een super leuk 'spel', eigenlijk een soort speurtocht. Het gaat erom dat je een 'geocache' vindt door middel van opdrachten en/of vragen. Een geocache is vaak een bakje/doos/kist waar iets in zit waar je je naam op kunt zetten, zodat iedereen weet dat jij die hebt gevonden en je kunt zien wie hem nog meer heeft gevonden. Iedereen die het spel speelt, kan zelf ook een geocache maken en hem verstoppen.

Bij sommige geocaches moet je bijvoorbeeld een aantal vragen beantwoorden over de historie van de locatie waar je bent, waardoor je coördinaten krijgt die je in kunt vullen, zodat je de locatie van de cache vindt.

Je kunt een enkele geocache doen, maar je kunt ook een serie geocaches die bij elkaar hoort, waardoor je steeds naar een andere locatie wordt gestuurd door middel van coördinaten en dan aan het einde bij de 'echte' geocache uitkomt.

Ik vind het leuk, omdat:
- je een lekkere wandeling kunt maken
- je veel kennis opdoet over de stad waar je bent, omdat veel vragen over specifieke locaties gaan
- ik altijd blij word van het zien van mooie geocaches die mensen maken.

Er zijn veel verschillende soorten. Zo heb je heel kleine:
Webp.net-compress-image (1).jpg

En veel grotere, waar je 'souvenirs' in kunt plaatsen en uit kunt halen (kleine dingetjes, zoals sleutelhangers of buttons bijvoorbeeld) en waar je volgbare geocache 'tags' in kunt plaatsen, die anderen dan in een andere geocache kunnen leggen, waardoor die gaat 'reizen' (dit kun je dan online volgen):
20180323_143013.jpg
20180323_143227.jpg
20180323_143311.jpg
Zijn hier meer mensen die aan Geocaching doen?

Groetjes,

Mason

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Re: Geocaching

Bericht door Sandy » 02 apr 2019, 14:37

Ja, leuk, Geocaching! Ik speel het met Ruben. We zitten een beetje met twee accounts te rommelen, zal dat zo gelijk eens goed gaan instellen.

Anyway, ik speel het spel sinds een paar weken weer en ik merk dat ik echt weer even moet wennen aan alle afkortingen, maar leuk is het wel. We hebben recentelijk twee caches gevonden en Ruben is weer helemaal happy. Ik overweeg een premium membership te gaan regelen, zodat we echt overal bij kunnen :-)

Onderstaande cache hebben we laatst gevonden:

Laatst gewijzigd door Sandy op 03 apr 2019, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Mason
Moderator

Bericht door Mason » 02 apr 2019, 14:49

Wat een grappige cache is dat, zeg! Ja, de afkortingen is in het begin even wennen. Soms kom ik nog wel iets tegen waarvan ik niet weet wat het is (lang leve Google haha!)

Groetjes,

Mason

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 02 apr 2019, 14:52

Ha, het is me alsnog gelukt! Ik ben nu overal weer terug op mijn oude account. Mocht je me op willen zoeken: Sandy Leone. Ruben heeft een eigen account nu: Rubelmans :liefde :liefde

Van de week ga ik nog eens even rustig zitten voor alle afkortingen, kijken of ik daar wijs uit kan worden ;-)
Laatst gewijzigd door Sandy op 03 apr 2019, 09:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Mason
Moderator

Bericht door Mason » 02 apr 2019, 16:02

Hier misschien nog een handige (Engelse) link voor alle afkortingen.

Groetjes,

Mason

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 04 apr 2019, 09:37

Bedankt voor de link, zal m straks eens rustig doorlezen. =)

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 04 sep 2019, 15:33

Tijd voor een update! Ruub en ik hebben in de vakantie nog twee caches gevonden. Nu heb ik een paar dorpen verderop een Geocache walhalla gevonden dus dat wordt de volgende op mijn to-do lijstje. Drimmelen is niet groot en als ik dit dan zie......jackpot...

jackpot.jpg

Mason
Moderator

Bericht door Mason » 05 sep 2019, 08:42

Wat leuk dat je zoveel caches in de buurt hebt daar! Dar is zeker leuk. Hier in de stad zijn ook veel caches, dan kun je er zo een dagje op uit om wat te vinden.

Groetjes,

Mason

Plaats reactie