Diamond Painting

Plaats reactie
Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Diamond Painting

Bericht door Freya »

Diamond Painting.
In de zomer van 2017 regelde ik mijzelf via AliExpress een set Diamond Painting. Dat is een soort canvas, verstopt onder een laag plakfolie. De afbeelding bestaat uit honderdmiljoen pixeltjes en het is dan de bedoeling dat je die gaat bedekken met piepkleine glimsteentjes. Denk een beetje aan ministeck, maar dan nog een tandje of 3 harder priegelen, haha.

diamond-painting-sandy-2.jpg

Ontspannend.
Net als Kleuren (voor volwassenen) heeft Diampond Painting een ontspannende werking. Je bent heel geconcentreerd bezig met het goedleggen van je priegelsteentjes, waardoor andere gedachten (zorgen, stress) fijn even naar de achtergrond verdwijnen. Het is dan ook niet voor niets dat deze hobby steeds populairder wordt.

Bewaarbakjes.
De spulletjes die je nodig hebt voor het maken van een Painting zitten vaak al bij het pakket. Wat nog wel handig is om aan te schaffen: bewaarbakjes. Zelf gebruik ik pillendoosjes maar ik heb op AliExpress ook andere opbergmogelijkheden voorbij zien komen. Tot handige opbergkoffers aan toe.

Oepsie!
Het is maart 2019. Ik wil weer eens gaan painten maar door de periode van echtscheiding en verhuizen was het er al lang niet meer van gekomen. Ik kan mijn painting nergens meer vinden. Ietwat teleurgesteld bestel ik een nieuw exemplaar bij ome Ali. Op de dag dat mijn nieuwe painting op de mat valt, vind ik ook mijn oude painting terug. Verstopt in een bananendoos. Ik heb nu dus 2 paintings en ga vandaag of morgen weer lekker aan het priegelen. Zin in!

Zijn er hier meer Diamond Painting liefhebbers?? Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's, shoptips en verhalen!

Jennn
Actief forumlid
Contacteer:

Re: Diamond Painting

Bericht door Jennn »

Oh ja, leuk! Ik heb er drie af, maar omdat ik het vooral leuk vind om te doen en eigenlijk geen idee heb waar ik het resultaat moet laten ben ik er daarna mee gestopt. Maar afgelopen zomer ben ik toch met een vierde begonnen, die nu half af in de kast ligt. Dit doordat we gingen verbouwen in huis, en daarna ben ik hem helemaal vergeten :') Binnenkort toch maar eens afmaken.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ah ja, daar was ik bij mezelf ook een beetje bang voor. Ik heb dan ook bewust afbeeldingen gekozen waarvan ik denk, die zijn straks ook wel leuk om in te lijsten en aan de muur te hangen. Zelf vind ik van die idyllische landschapjes altijd wel mooi :D

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne »

In de revalidatie die ik zat waren er verschillende die dat maakten en ik vond/vind ze erg mooi maar ik heb gewoon te weinig concentratie om er überhaupt aan te beginnen. Ik heb veel respect voor diegene die dat kunnen, ik zou er zelf volledig gek van worden.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ik denk dat ik er ook het geduld niet echt voor heb, Elyne.

Do what you love and love what you do

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Gisteren weer eens een poosje zitten priegelen. Had het al een tijd niet meer gedaan maar ik vond ik meteen weer leuk om te doen. Ik denk dat ik later vandaag weer een uurtje pak om te priegelen :D

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Het lijkt me zo leuk om te doen, ik ben gezwicht. Ik heb net een setje gekocht. Een prachtige tijger. En als ik het leuk vind, dacht ik, ga ik zelf posters maken voor aan de muur. Ik zag zulke mooie en het is nog zo kaal hier in huis. Leuke schilderijen hebben we nog niet gevonden, dus misschien kan ik ze dan hiermee zelf maken.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Vorige keer was ik echt enorm aan het vechten met de pen, of pincet, hoe noem je het. Die rotsteentjes wilden er niet in blijven zitten. Geen idee wat ik net anders deed, maar ik heb blijkbaar ineens de slag te pakken. Het ging een heel stuk sneller zo.

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus »

piZap_1585577152812.jpg
Ook ik ben begonnen met diamond painting!

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Oh wat leuk, welkom bij de club! En zo te zien ben je in goed gezelschap tijdens het painten <3

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus »

Mijn moeder, tante, nichtje en Guido doen ook aan diamond painting.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Hoe bewaren jullie je diamond painting als hij af is? Lijsten jullie ze in, en hoe?

Inge's Galerie
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Inge's Galerie »

Deze vos heb ik eens gemaakt. Ik kreeg hem cadeau van iemand waar ik al wat foto's voor had bewerkt.
Ik heb ongeveer 80 foto's bewerkt voor een facebook groep zodat deze in DP besteld konden worden bij Ali. Ik heb het afgemaakt maar het is zeker niet mijn hobby. Geen uitdaging voor mij :-O Hij ligt nu opgerold geloof ik ergens in de kast. Waar ik wel vreselijk van baalde was dat ik voor iemand een klok had ontworpen en die kwam ik ineens tegen op internet. Gelijk heb ik deze dame gebeld van die site en ze schrok ervan. Ze zei dat ze deze klok aangeboden had gekregen. Het komt door China natuurlijk. Iemand besteld daar een foto en zo komt deze in het circuit. Ze heeft nu wel netjes mijn naam en link naar mijn site erbij geplaatst. Wel vriendelijk.

Afbeelding

Ik heb hier twee voorbeelden hoe ik bijvoorbeeld een foto's aanpas zodat het iets leuker staat in een lijst aan de muur.

Afbeelding

Afbeelding

Geld maakt niet gelukkig maar je kunt er wel chocolade van kopen....wat zo'n beetje hetzelfde is.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Zo, jij hebt aardig wat bewerkingen gemaakt zeg! Ik kwam ze op facebook wel eens tegen. Ben benieuwd hoeveel mensen hun/jouw werk inmiddels af hebben en aan de muur hebben hangen. Lijkt me wel een heel tof gevoel, wetende dat iemand blij is met jouw ontwerp :D

CreaSyl
Nieuw forumlid

Bericht door CreaSyl »

Die vos is gaaf zeg en wat mooi gedaan die bewerkingen Inge! Maar wel kut als mensen het dan zonder bronvermelding opeens gebruiken ja.

Ik heb tot nu toe alleen kleine paintings gemaakt van de Action of die ik gekregen had:
Kleine DPs.jpg
Deze heb ik dus op canvas geplakt en moet ik nog een keer door iemand op de muur in de hobbykamer laten hangen.

Toen ik dus wel doorhad dat ik het leuk vond om te doen heb ik een grote (40x50 cm) besteld op Ali:
Uil.jpg
Ik had alleen ook andere bakjes besteld omdat ik voor deze veel meer kleuren en steentjes heb natuurlijk. Alleen de bakjes zijn nooit geleverd helaas. Dus moet nog even op zoek naar andere bakjes weer en dan maar gewoon in NL ergens bestellen ipv via Ali. En als deze ( over 100 jaar ofzo haha) af is dan ga ik hem wel inlijsten en ophangen. Speciaal rekening mee gehouden met 1 bestellen dat het er wel 1 is die ik daar gaaf genoeg voor vind.

Ik heb pas via Facebook wel een set met 12 kaarten om te diamond painten gekocht:
Kaartenset.jpg
En daar heb ik er nu 2 van gemaakt inmiddels:
Kaart1.jpg
Kaart2.jpg
Zijn ook niet zoveel werk dus, maar wel leuk om te doen. En nu in Corona-tijd wel leuk om dan zo'n zelfgemaakt kaartje naar mensen te sturen.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Wat geinig, ik wist niet dat ze ook als kaart bestaan.

CreaSyl
Nieuw forumlid

Bericht door CreaSyl »

karinD schreef:
03 mei 2020, 13:40
Wat geinig, ik wist niet dat ze ook als kaart bestaan.
Je hebt er tegenwoordig van alles van, ook tassen, sleutelhangers etc. Super leuk! :lolol

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Mooi gemaakt, CreaSyl! Ik wist trouwens niet dat er tegenwoordig zoveel in te verkrijgen is. Tassen, sleutelhangers? Oh my, ik ken alleen de 'ali express' sets die je kunt inlijsten, haha <3

CreaSyl
Nieuw forumlid

Bericht door CreaSyl »

Dankjewel Freya!

Kijk dit dus bijvoorbeeld:
Screenshot_20200503-164315_Facebook.jpg
Screenshot_20200503-164733_Chrome.jpg

Plaats reactie