REVIEW: Wereld van bloemen, Johanna Basford

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

REVIEW: Wereld van bloemen, Johanna Basford

Bericht door Sandy » 12 apr 2019, 21:30

Wereld van bloemen is een kleurboek voor volwassenen, welke ik ter recensie van BBNC Uitgevers heb mogen ontvangen, waarvoor dank 😊

wereld van bloemen.jpg

Over het boek:
Het nieuwste kleurboek van bestsellerauteur Johanna Basford is een fantastische sensationele reis door de wereld van bloemen.
Dit boek nodigt je uit mee te reizen over de wereld naar fabelachtige rijken en onderweg exotische bloemen en buitengewone planten te ontdekken. Van zwevende tuinen van waterlelies in Zuid-Afrika tot de delicate chocoladeplant in Japan – en van fantasievolle paddenstoelen tot betoverde sprookjesachtige tuinen – er wacht een overvloed van fascinerende bloemen op je, klaar om tot leven gebracht te worden met kleur.
Ga mee met kleurkoningin Johanna Basford op een oogverblindend bloemenavontuur vol fantasie en verbeelding – met ontelbare veel nieuw te ontdekken bloemen en bloesems.
Wereld van bloemen is, net als de andere boeken van Johanna Basford, een erg mooi afgewerkt kleurboek. Het boek is voorzien van een prachtige cover met glimmende details. Verder bevat het boek, naast de kleurplaten, ook een tweetal testpagina's en een extra XL kleurplaat, achterin het boek.

wereld van bloemen review.jpg

Sandy's bevindingen.
De kleurplaten zijn weer erg mooi om te zien. Allen hebben zij een bloemen- en plantenthema, hier en daar voorzien van een extra dier of wat sprookjesachtige details. Wanneer mijn buurmeisje van 6 het boek spot pikt ze hem meteen in voor een eerste kleursessie. En ik kan haar geen ongelijk geven, het boek ziet er erg leuk uit.

De platen zijn op mooi, dik papier gedrukt. Ik kan er met diverse materialen op kleuren en hoef niet veel druk uit te oefenen, het pigment pakt goed. Fijn!

johanna basford world of flowers.jpg
world of flowers review.jpg

Conclusie.
Al met al vind ik Wereld van bloemen een erg mooi kleurboek, hij heeft een plekje bij mijn andere favoriete kleurboeken gekregen en pronkt nu naast onder andere Hanna Karlzon in mijn kast. Wat mij betreft dus echt een aanrader 😁

Productinformatie.
ISBN: 9789045323800
Afmetingen: 25,7 x 25,4 x 1,1 cm
Auteur: Johanna Basford
Bindwijze: Paperback
Extra: 80 pagina's

Wereld van bloemen is onder andere te koop bij Bol.com en kost €14,99.

Plaats reactie