[Blogartikel] Poezie lezen!

Neptunus
Blogger & Recensent

[Blogartikel] Poezie lezen!

Bericht door Neptunus » 18 mei 2019, 09:56

Poezie lezen is iets wat ik graag doe, zoals jullie de vorige keer hebben kunnen lezen schrijf ik zelf ook poezie en sinds enige tijd lees ik het ook graag.
Lezen jullie met mij mee welke dichters ik mooi vind?

Poezie lezen de een vind het wel wat en kan zich verliezen in de woord kunst de ander vind het maar niks en begrijpt er niet veel van.

Sinds enige tijd ben ik ook begonnen met het lezen van poezie en kwam ik in aanraking met de poezie van Emily Dickinson en ik werd meteen mee gezogen in haar gedichten.
Ik geniet dan ook echt van haar bundels die ik inmiddels enkele in huis heb, lees graag af en toe een gedichtje en houd de boeken gewoon enorm graag vast.
Dat resulteerde in dat ik graag wat meer wilde weten over Emily en ben het internet gaan af zoeken, bekeek ik bloemlezingen op youtube en schafte ik mijzelf ook 2 boekjes aan ( de brieven en de meesterbrieven ) en kocht ik de dvd over haar leven.

Ik vind het leuk om mij te verdiepen in oude dichters, dat dat dus aan bod kwam in mijn cursus Poezie schrijven was een leuke verrassing.

Ik heb deze lessen en de daarbij behorende opdrachten ook graag bestudeerd.

Toon Hermans
Wie kent hem niet Toon Hermans.
Ook van hem verzamel ik de dichtbundels (en daarnaast heb ik 2 dagboeken over/van hem).
Wie niet bekend is met het lezen van poezie moet de gedichten van Toon Hermans eens gaan lezen, het is herkenbaar makkelijk leesbaar en er zit een dosis welkome humor in.
En anders kijk gerust eens de filmpjes op youtube waar hij optreedt.
* wat ruist er door het struikgewas * wie kent het niet?

Dichters van nu

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik weinig dichtbundels heb en heb gelezen van dichters van nu maar als ik toch 2 mooie bundels mag noemen die wel in mijn kast wonen dan zeg ik ademwolken van Willem Janssen en Melk en honing van rupi kaur.

Met 5 sterren waardering van mijn kant, zeg ik: Lees ze eens.
Er zal vast een hoop herkenbaar zijn in de gedichten.

Wat rest mij nu nog te zeggen, als je het aandurft waag je dan ook eens aan de gedichten van William Shakespeare!

Durf jij het aan om poezie te gaan lezen?
Waarom wel/waarom niet?

Veel liefs
Joella
emilydickinson.jpg
emilydickinson.jpg (6.15 KiB) 20 keer bekeken
[/b]

Plaats reactie