Kerstmis topic

Plaats reactie
Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Kerstmis topic

Bericht door Sandy » 15 nov 2019, 17:03

Hoera, kerstmis komt er (bijna) weer aan! Ik vind de decembermaand een heerlijke maand en ben echt dol op kerstmis. Mijn hele woonkamer versieren, gezellig bij familie op bezoek, lekker eten, kerstfilms kijken, noem het maar op. Het leek mij wel een leuk idee om een algemeen kerst topic te openen. Hier kunnen we shoptips en recepten uitwisselen, filmtips met elkaar delen of gewoon laten zien hoe het huis versierd is.

Inspiratie opdoen & bijkletsen voor kerstfans! <3

decorating-christmas-tree-2999722_640.jpg
Foto: Pixabay

karinD
Moderator

Re: Kerstmis topic

Bericht door karinD » 16 nov 2019, 18:43

Ja leuk, weer bijna kerstmis. Ik vind het altijd zo gezellig met al die versiersels in huis.

Op werk verkoop ik al volop kerstversiering. De grote favoriet van dit jaar waren de kerstballen met tkjger- en panterprint. Ze leken erg veel op de peperdure ballen van, eh, was het Versaci? Die waren al na 3 dagen volledig uitverkocht. Verder lpen de ballen met veertjes erg goed.
Geen van beiden is mijn smaak, ik hou meer van een traditionele boom.

Ik heb dit jaar trouwens een gratis boom. We vonden in het magazijn nog een voorraad van vorig jaar en toen ik die ging prijzen bleek 1 ervan 0 euro te kosten. We hebben er allemaal eentje meegenomen en de rest weggegeven aan klanten.

Do what you love and love what you do

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 17 nov 2019, 11:56

Leuk om te zien dat er echt rages zijn op kerstgebied. Ik ben heel erg ouderwets en heb het liefst dezelfde ballen in mijn boom als die we in de jaren 80 en 90 hadden, haha. En het liefst gooi ik ook een berg gekleurde lampjes in mijn boom, net zoals mijn ouders vroeger (en nu nog!) altijd deden. Heb inmiddels 2 grote dozen vol kerstspullen en in mijn huidige minihuisje ga ik straks dus helemaal los kunnen ;-)

Wanneer beginnen jullie overigens met het versieren van je huis voor de kerstdagen? Ik doe dit altijd begin december al, omdat het daarna een takkedrukke maand gaat worden en ik dan amper nog de tijd heb om te versieren. :P

Wel super relaxed dat je een gratis boom hebt weten te scoren, dat is mooi meegenomen!

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 17 nov 2019, 12:56

Ja, zo ben ik ook met versieren. Ik wil wel lekker veel versiering. We hebben nog een paar guirlandes die we kunnen ophangen.

Wij versieren altijd het weekend na sinterklaas.

Do what you love and love what you do

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 18 nov 2019, 11:24

Ik denk dat als ik een gaatje vind, de boom ook al ga zetten. Met dat alle halloweendecoratie opgeruimd is, klinkt het hol in de woonkamer. Ik zit me alleen af te vragen waar ik alles kwijt moet... De boom, tot daar aan toe, maar we hebben een heel kerstdorp aan huisjes en nergens om die kwijt te raken :-p

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 19 nov 2019, 13:10

De man vroeg laatst wat ik met Kerst wilde doen. Ik dacht dat hij doelde op etentjes met familie/vrienden, maar hij bedoelde met versieren, terwijl hij een hekel heeft aan Kerst! Dus ik was lichtelijk verbaasd!

Het liefst zou ik nu al lekker de hele woonkamer versieren. Dat mening Sinterklaas vierder vind dat de boel pas na 5 december versierd mag worden kan me weinig bekoren. Als ik zin heb om mijn huis in kerstsfeer te brengen doe ik dat lekker 😋

MusEnSus
Actief forumlid

Bericht door MusEnSus » 28 nov 2019, 22:22

Ik ben er aan begonnen hoor. Wanneer ik een vrij momentje heb doorheen de dag, laad ik een doos kerstgerief uit :-p
Ik heb een kerststafje gezet (van die bewegende tafereeltjes van uit de Action), heb wat decoratie uit de kringwinkel opgehangen en heb een klein boompje gezet. Al jaar en dag is de boom punt fan discussie in huis. We hebben een hele mooie, grote/brede boom. Alleen krijg ik die niet zonder rugpijn van zolder gesjouwd. En die boom is groot, maar onze woonkamer klein. Dat ding staat letterlijk in de weg waarna ik helemaal gedeprimeerd raak van hoe rommelig het huis daardoor lijkt. Daar komt nog bij dat we in de weekends en kerstvakantie zelden thuis zijn (we vieren het ook niet hier bij ins thuis), dus dat ik dat kerstdecoreren echt heel veel werk vind voor er twee weken van te kunnen genieten. Vorig jaar had ik dan dus een klein boompje gekocht voor een paar euro. Logischerwijze vonden de kinderen (en gek genoeg de man) dat helemaal niet kunnen. Maar omdat ook zij geen tijd hadden, was het bij de kleine boom gebleven.
Dit jaar ben ik all the way aan het gaan met het huis decoreren, dus had ik gehoopt dat kleine boompje dan goed genoeg ging zijn. Maar ik kreeg weer protest tegen. :-p
De man zei daarstraks toen hij het versierde huis zag al tegen mijn oudste dochter dat dat kleine boompje wel mooi zou zijn voor op haar kamer. Ik ben benieuwd of hij dan van plan is om de grote boom zelf te zetten. Ik ga het namelijk niet doen hahaha.

Plaats reactie