Wie is de mol?

Let op: de onderwerpen in dit prikbord kunnen spoilers bevatten.
Plaats reactie
Kirsten
Moderator

Wie is de mol?

Bericht door Kirsten »

Jawel! Er is weer een nieuw seizoen begonnen! De jacht op de mol van 2020 is weer gestart!

Voor wie het programma niet kent:

Wie is de mol? Is een spelprogramma waarbij kandidaten opdrachten moeten uitvoeren waarbij ze geldbedragen kunnen verdienen. In sommige opdrachten kunnen ze ook jokers en/of vrijstellingen verdienen.

Tussen de kandidaten bevind zich 1 persoon die de boel saboteert, de mol. Het doel van de mol is om de geldpot zo laag mogelijk te houden. Dit doet hij/zij door tijdens de opdrachten waar geld te verdienen valt onopvallend te saboteren, chaos te creëren en eventueel ook anderen verdacht te maken.

De overige kandidaten moeten de mol zien te ontmaskeren om zo aan het einde van het seizoen als winnaar uit de bus te komen. De winnaar wint het geldbedrag wat er tijdens de opdrachten is binnengehaald.

De overige kandidaten vallen af doordat ze tijdens de test (vragen die gesteld worden over het doen en laten van de mol) de meeste vragen fout te antwoorden.

Uitleg jokers en vrijstellingen
Joker: wanneer een kandidaat een joker heeft verdient kan deze ingezet worden om bij de test een fout beantwoorde vraag goed te rekenen.

Groene vrijstelling: wanneer een kandidaat deze inzet bij zijn/haar test is deze door naar de volgende ronde, ook al heeft hij/zij de meeste vragen fout.

Zwarte vrijstelling: wanneer een kandidaat deze inzet tijdens de test worden alle ingezette jokers en groene vrijstellingen ongeldig gemaakt.

Ik hoop dat ik het zo goed mogelijk heb uitgelegd.

Wie kijkt er nog meer naar Wie is de mol?

Vlindertje
Moderator

Re: Wie is de mol?

Bericht door Vlindertje »

Ikke!
Volg het nu al zn 15 jaar schat ik, en elke x weer zit ik me te verbazen over de opdrachten die ze moeten doen.

Mijn verdachtes zijn nu
1. Miljushka
2. Tina
3. Leonie

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Albus Perkamentus

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Ik begin een beetje in een Buddy en Leonie tunnel te zitten!
Hoewel Leonie eigenlijk wel erg obvious verdacht neer word gezet... Wat dat aangaat gaat de spreuk: niet is wat het lijkt erg op. Hoewel Johan ook wel een erg goede mol zou kunnen zijn. Hij houd zich behoorlijk op de achtergrond en doe5 z'n best om niet op te vallen...

Vond het deze aflevering wel erg opvallend dat Buddy de hovercraft opdracht zo goed begreep en toch de leiding nam en daarin toch nog wat chaos creëerde... Ook bij de opdracht met het servies viel het me op dat hij tijd probeerde te rekken.

Eigenlijk ben ik wel toe aan een schema wie het minste geld binnenhaalt, haha!

Mason
Moderator

Bericht door Mason »

Ik heb het weer trouw gekeken en ik vond het erg leuk! Ik heb veel verdachten gehad, maar uiteindelijk heb ik wel goed gegokt. En hoe leuk dat er na de zomer een extra seizoen komt!

Groetjes,

Mason

Plaats reactie