Mijn Caladiums

Plaats reactie
Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Mijn Caladiums

Bericht door Freya »

Persoonlijk vind ik Caladiums geweldig mooie planten. Ze zijn kleurrijk en ogen heel verfijnd, echt een genot om naar te kijken. Ik wilde dan ook al meer dan een jaar een Caladium in mijn bezit krijgen. Eén probleempje: ze zijn moeilijk verkrijgbaar.

het geluk wilde dat één van de plantaccounts die ik op instagram volg, vorige week aankondigde dat ze haar webshop had aangevuld met een fikse voorraad Caladium knollen. Ik bedacht me geen moment en heb er meteen drie besteld. En da's maar goed ook want de volgende dag was het meeste al weer....uitverkocht :bonk

In dit topic ga ik updates bijhouden over mijn Caladium knollen. Wanneer ik ze ga planten, hoe ze groeien, etc. Een Caladium dagboekje dus! :love

Om te beginnen: de aankondiging waardoor ik mijn 3 knolletjes heb kunnen scoren:

Ik heb mijn bestelling gistermiddag gekregen en ben vooralsnog van plan om mijn knolletjes in Maart te gaan planten. Ik heb de volgende drie knollen bij Casa Botanica besteld:

84695502_269935710639384_6303317973822078976_n.jpg
Ik bestelde de Fantasy, de Gingerland en de Spring Fling 🥰

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Re: Mijn Caladiums

Bericht door Freya »

In voorbereiding op het planten van mijn knollen zocht ik wat informatie op.
Voor degenen die meer willen weten over deze plant, hier een leuke link met info: https://www.mamabotanica.nl/blog/caladium-verzorging

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Vanmorgen ontving ik nog een tweetal Caladium knollen. Ik heb nu dus knollen van 5 verschillende Caladiums in huis. Volgende week ga ik kijken voor potjes en een nieuwe zak potgrond. En dan kan het grote Caladium feest gaan beginnen.
Op onderstaande foto een voorbeeld van de 2 nieuwe knollen:

caldium knollen.jpg
Van de linker knol is er een extra exemplaar meebesteld. Die ga ik binnenkort weggeven in een winactie.... <3 <3

MadziaLilyRose
Nieuw forumlid

Bericht door MadziaLilyRose »

Wat een prachtige planten! Heb ze zelf nog niet eerder gehad. Schijnen wel wat lastig te zijn, maar gelukkig heeft mama botanica er zo’n leuk filmpje bij gemaakt! Weet je al welke potjes / potgrond je gaat kopen? Ben zo benieuwd naar hoe alles gaat verlopen! Heel leuk! :D

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik ben ook heel benieuwd! Heb gister alvast wat geschikte potjes gescoord maar ik ben er nog niet. Ik heb een voorkeur voor hele oude potjes, liefst jaren 60 of 70. Echt van die retro potjes dus, maar daar is niet heel gemakkelijk aan te komen voor een lief prijsje ;-)

MadziaLilyRose
Nieuw forumlid

Dat geloof ik! Ze klinken wel erg leuk. Heb je ook een foto van je potjes? 😊 en ga je ze direct in de pot planten of komt er nog een kweekpotje omheen? Waar koop jij je potjes meestal, de kringloop of ook het tuincentrum? Ik had laatst een aantal potjes bij het tuincentrum gekocht, de kringloop hier is niet zo groot. Ik was toch al gauw rond de 100 euro kwijt 😂

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

MadziaLilyRose schreef:
08 mar 2020, 10:22
Dat geloof ik! Ze klinken wel erg leuk. Heb je ook een foto van je potjes? 😊 en ga je ze direct in de pot planten of komt er nog een kweekpotje omheen? Waar koop jij je potjes meestal, de kringloop of ook het tuincentrum? Ik had laatst een aantal potjes bij het tuincentrum gekocht, de kringloop hier is niet zo groot. Ik was toch al gauw rond de 100 euro kwijt 😂
Omdat de meeste vragen meer algemene kamerplanten zijn, heb ik die allemaal in dit topic voor je beantwoord: viewtopic.php?f=19&t=52

Wat betreft de Caladiumknollen ;-) Ik ga ze gewoon in potjes (met binnenpotje) planten en in de vensterbank zetten. Ze gaan hier wel een zonnig plekje krijgen dus dat moet vast goedkomen :D

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Zo, ze staan er in! Ik moest wel wat grotere potjes pakken dan degenen die ik van tevoren had bedacht. Dus alles zit nu in tijdelijke, minder mooie buitenpotten. Maar dat is ook geen ramp :liefde

Caladium knollen.jpg

Ik heb wat extra informatie ingewonnen en weet nu dat het gerust enkele weken kan duren voordat de knollen uit gaan komen. Ik ga dus heel geduldig afwachten nu <3

MadziaLilyRose
Nieuw forumlid

Ziet er goed uit! Benieuwd naar hoe alles gaat groeien 😊👍

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik ben ook heel erg benieuwd. Hij schijnt gemiddeld 3 tot 10 weken te duren voordat de knollen uitkomen. Laten we heel erg hard hopen dat deze met 3 weken gaan uitkomen, haha ;-)

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Morgen is het precies 3 weken geleden dat mijn knollen zijn geplant. Er is nog niets te zien dus ik gok er op dat er nog wel een paar weken overheen gaan voor er wat boven de aarde gaat komen.... :D

Plaats reactie