Blog: mijn favoriete Netflix series van dit moment [deel 1]

Let op: de onderwerpen in dit prikbord kunnen spoilers bevatten.
Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Blog: mijn favoriete Netflix series van dit moment [deel 1]

Bericht door Freya »

Het is alweer een hele poos geleden dat ik een blog over Netflix series heb geschreven. Mijn laatste blog zal van 2017 zijn geweest, denk ik. Tijd voor een kakelverse nieuwe ronde dus! Want in die twee jaar tijd heb ik toch behoorlijk veel leuke series geNetflixt. Vandaag deel ik mijn huidige favorieten met je.

Vikings.
Vikings is een serie die ik een poos terug deels al gezien had. En nu kan ik dus mooi verder kijken. Vikings vertelt het verhaal van Ragnar Lothbrok. Een man die langzaam maar zeker steeds meer macht en faam wint door zijn vele, gewelddadige overwinningen op Groot-Brittannië. Je kijkt mee in het harde leven in die tijd en ziet hoe Ragnar en zijn dierbaren gebukt gaan onder zijn wereldberoemde status. De muziek die in deze serie wordt gebruikt vind ik overigens ook erg mooi!
Vikings krijgt een 8.6 op IMDB.

13 Geboden.
13 Geboden is een Belgische misdaadserie, en ik moet toegeven dat ik daar al snel een zwak voor heb. In deze politieserie zien we hoe een nogal stuurse, bijna gepensioneerde rechercheur samen met een beschadigde politieagente op jacht gaat. Ze zoeken een seriemoordenaar die volgens de Geboden moordt. De moordenaar probeert met zijn moorden de maatschappij wakker te schudden. Of hem dat gaat lukken, zul je zelf moeten gaan kijken… 😉
13 Geboden krijgt een 7.0 op IMDB.

Stranger Things.
Stranger Things is een serie die zich in de Jaren 80 afspeelt. Alleen al voor dat heerlijke 80’s sfeertje vind ik het een toffe serie om naar te kijken. Iets met nostalgie….Maar het verhaal zelf vind ik ook goed in elkaar steken. Het speelt zich af in een stadje waar erg mysterieuze krachten aan het werk zijn, waar een jongetje vermist raakt en waar een vreemd, eveneens mysterieus meisje wordt gevonden.
Stranger Things krijgt een 8.8 op IMDB

Tot zover enkele van mijn favorieten van dit moment. Ik heb nog véél meer series gezien die ik erg goed vind, maar die ga ik bewaren voor een vervolgblog. Welke serie op Netflix is jouw favoriet op dit moment? Hou jij van politieseries of ben jij meer een type voor romantische komedies?

Plaats reactie