Ons eerste hondje

Plaats reactie
MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Ons eerste hondje

Bericht door MusEnSus »

Ik zal toch maar even een nieuw topic openen om niet alle andere post binnenkort te overspoelen.
Normaal komt deze week ons asielhondje bij ons wonen. Het is onze eerste hond. Vele van jullie creabea's hebben thuis viervoeters rondlopen. En ik denk dat we binnenkort alle raad, tips en tricks van jullie goed gaan kunnen gebruiken.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Re: Ons eerste hondje

Bericht door MusEnSus »

Morgen rond de middag wordt ze naar hier gebracht door de opvang!!! Zo snel al♡♡♡
Ik kan niet wachten om haar te ontmoeten.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Spannend!

Do what you love and love what you do

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Owh wow wat spannend! Ik ben reuzebenieuwd en zie de foto's straks vast wel verschijnen hier. Heel veel knuffel- en kennismakingsplezier morgen <3

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Dank je!
Btw, we hebben nog geen naam...
Suggesties welkom ;-)

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus »

Ons hondje heet demi, van mijn zus Donna
Shelly, kiara, yara

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Ons dametje is hier. En het is zo een schatje!!! Nog heel bang, maar vanaf het moment dat je haar bij je zet is het knuffelenknuffelenknuffelen. Ze schrikt nog snel van onverwachte geluidjes. Ze gaat nog moeten wennen. Maar ik zie dit helemaal goedkomen. Liefde en geduld!
Haar eerste dag verliep magisch mooi. Haar eerste nacht wat minder, ocharme. Voor het eerst heb ik haar horen blaffen en janken. Uiteindelijk ben ik maar gezellig bij haar gaan slapen. Het diertje is nog te angstig om alleen te blijven. Als ze hier wat beter gesetteled is, gaan we stilletjes eens rustig aan beginnen trainen op "alleen zijn." Minuutje per minuutje opbouwen denk ik. :-) Tips welkom!
En... Ondertussen heeft ons dametje een naam. Het is Jet geworden (op z'n nederlands uitgesproken).

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

De tweede nacht ging al vele beter!!! Ze is 's avonds in slaap gevallen op de bank en 's morgens daar weer wakker geworden. We konden lekker in ons eigen bedje slapen. Dat hadden we niet verwacht! Ze begint stilaan te wennen aan ons. De tuin vind ze heel leuk, maar ze schrikt van elk takje wat kraakt of blaadje dat valt. Dan is het goed dat ze een lijn aan heeft, want anders spurt ze weg. En als ze klaar is met verkennen, vindt ze het fantastisch om gewoon lekker in het zonnetje te gaan liggen en te knuffelen. We gaan haar nog ontzettend veel moeten leren, en dat zal niet makkelijk zijn, maar tjee... wat een schat zeg!!!

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Jet, wat een leuke naam!
En wat fijn dat het slapen afgelopen nacht al beter is gegaan, geweldig joh <3

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

IMG_20200420_121545_213_compress37.jpg
Hier een foto van ons meisje Jet. Het is dus een mini-malthezer. Ze is net naar de trimmer geweest, maar over een maandje zal ze er dus wel weer wat anders uitzien. Ze is echt mini, kleiner dan onze katten :bonk
De derde nacht had even een valse start. Toen we net op bed lagen begon ze te blaffen en janken. Maar na wat knuffelen tot ze rustig was, konden we haar rustig op haar plekje op de bank leggen en heeft ze de hele nacht gerookt.
Ze heeft al vele minder ongelukjes. En de meeste daarvan gebeuren gewoon omdat we te laat doorhebben hoe we haar gedrag moeten interpreteren. Met tijd komt dit wel goed denk ik :-) Maar één probleempje, ze wil uitsluitend haar behoefte doen met mijn oudste dochter :bonk
Mijn man en ik kunnen een uur met haar staan wachten en wandelen zonder dat ze gaat. Dan komen we binnen en heeft ze binnen de 10 minuten een ongelukje. Met Ella is het op anderhalve minuut geklonken. Elke keer! :-p We hebben nog wat werk aan de winkel dus ;-)

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

2at een mooie meid!
Oeps, veel met Jet en Ella naar buiten. Misschien dat ze er goed aan went als Ella steeds wat meer afstand neemt als Jet haar behoefte doet en na een tijdje ook met wandelen. Gelukkig voor Jet (en voor jullie) kan Ella nog niet naar school!

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

karinD schreef:
24 apr 2020, 11:02
2at een mooie meid!
Oeps, veel met Jet en Ella naar buiten. Misschien dat ze er goed aan went als Ella steeds wat meer afstand neemt als Jet haar behoefte doet en na een tijdje ook met wandelen. Gelukkig voor Jet (en voor jullie) kan Ella nog niet naar school!
Hahaha ja!! We doen ons best :-p Net nog een hoop persoonlijke tips gekregen van de hondenschool. Dat vind ik wel ontzettend vriendelijk. Ik ben er nog niet eens lid, de school is dicht vanwege corona, en toch doen ze zelfs de moeite om mij te contacteren over hoe het gaat en denken ze vanop afstand met me mee en delen nuttige, zelfopgenomen filmpjes van hun met hun honden (op welke manier ze bepaalde basidcommando's oefenen en waar ik op moet letten) die zouden kunnen helpen. Echt zo vriendelijk! En ondertussen word ik met de minuut verliefder op dat kleine schepseltje.
Ze had haar nachtje niet. Tegen 3 uur, ben ik maar lekker bij haar op de bank gekropen waarna ze uitgeteld in slaap viel. Heerlijk zeg! Mijn hart smelt van die liefde.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Oh, dat is echt lief van de hondenschool.
Ach, wat schattig.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Deze nacht ging weer perfect! We beginnen door te krijgen hoe we het avondritueel het beste aanpakken bij haar. We leren haar stilaan wat beter begrijpen.
De tuin is één groot avontuur (tja, tips ook nogal een grote tuin met veel om in te verkennen). We houden haar nu nog even aan de lijn. Ze schrikt van elk onverwacht geluidje waarna ze opspringt. Als ze weg zou lopen, weet ik nog niet of ze terugkomt. De tuin is omheind, maar zij kan veel handiger overal tussen bomen en struikjes door dan ik, dus achter haar aangaan heeft geen zin. Dat wordt dan een kat en muisspelletje.) Al merk ik dat het elke keer beter gaat. Een grote held zal het denk ik niet worden, maar ze weet wel stilaan aan de normale tuingeluiden hier.
Met het "plassen" zijn we nog niks verder. Ik herken ondertussen binnen wel haar signalen dat ze dringend moet, maar vervolgens ben ik te laat:-p Het jammere is dan dat ik net daarvoor 2 uren met haar ben buitengeweest terwijl ze haar plas aan het ophouden was. Ze wil nog steeds alleen met Ella gaan. Al staan we erbij, of zelfs op een afstandje. Ze mag ons niet zien, of ze gaat niet. We hebben wat tips gekregen om mee aan de slag te gaan. We weten in elk geval dat ze het kan, en we hebben haar gelijk op de goede plaats leren gaan, dus nu nog even die laatste stap XD.

Voor de rest is ze nog steeds een grote fan van knuffelen en dutjes doen. Ik hoop dat dat gewoon blijft ;-) Ik ben echt verliefd op dat beestje.

Mason
Moderator

Bericht door Mason »

Wat een leuk hondje! Die zal het zo te zien erg naar haar zin hebben bij jullie!

Wat bij onze vier honden heeft geholpen om ongelukjes te voorkomen, is ze een commando aan te leren voor plassen en poepen. Zodra ze dat doorhadden, konden we ze laten plassen/poepen op gezette tijden, waardoor ze geen ongelukjes hadden.

Groetjes,

Mason

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Mason schreef:
26 apr 2020, 15:23
Wat een leuk hondje! Die zal het zo te zien erg naar haar zin hebben bij jullie!

Wat bij onze vier honden heeft geholpen om ongelukjes te voorkomen, is ze een commando aan te leren voor plassen en poepen. Zodra ze dat doorhadden, konden we ze laten plassen/poepen op gezette tijden, waardoor ze geen ongelukjes hadden.
Dat zijn we inderdaad aan het doen. Maar het blijft lastig. Bij mij en Peter gaat ze niet. Vandaag waren we de hele dag buiten. Ze liep los. En ze is niet gaan plassen. Ik ben iedere keer zelf met haar naar het vaste hoekje gegaan, waar ze niks deed. Ik wou mijn dochter niet meer laten gaan met haar, zodat ze het bij ons ook leert. Tegen 16 uur heb ik toch Ella met haar laten gaan. Jet was al aan het ophouden van 's ochtends. En toen ging ze gelijk natuurlijk (met commando en beloning van Ella) .Ik durfde echt niet langer rekken. Nu ben ik weer iedere keer tevergeefs aan het gaan met haar. Dat wordt dus een ongelukje binnen vannacht, want ook voor het slapengaan zal ze niet willen.
Komt wel goed hoor. Ik vraag me gewoon af welk kronkeltje ze in haar hersenen heeft gemaakt waardoor dat zo gekomen is 🤣.
En voor de rest is het dus nog steeds knuffelen en dutjes doen. Met nu dus eindelijk los lopen in de tuin!

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

20200429_142024_compress63.jpg
20200429_142901_compress42.jpg
IMG_20200429_191646_831_compress5.jpg
IMG_20200429_160039_832_compress57.jpg
Ons mormel heeft het snel koud. Ik heb eens gekeken of ik zelf een snelsnel simpel patroontje kon tekenen. Dat lukte dus! Het past perfect! Ik heb nog geen mooie foto kunnen nemen waarin ze hem aan heeft, helaas. Ze vindt het ook helemaal niet erg om opgetut te worden, zo blijkt :-p Gek beest.
Met de restjes van de lap stof, kon ik een hondensnoepzakje maken. Blijkt dat Ella en ik nergens echte zakken in hebben en steeds als we buiten gaan die snoepjes in onze handen moeten houden. Niet erg praktisch. Nu kunnen we het zakje aan onze broekrand klemmen. En het zakje heeft een tussenlaag in plastic om de snoepjesstank wat tegen te houden. :-p
Een strikje en een hondensjaaltje voor aan de halsband konden er ook nog uit. Zo schattig XD.
Dat was een leuker naai-klusje dan mondmaskers maken!
Nu ga ik toch nog eens op zoek gaan naar een regenjas, een dikke jas tegen de kou en wat hondenschoentjes. Het is zeer duidelijk geen buitenhond, de koukleum! XD
Tips voor "hondenkleding" zijn welkom!!!

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Even een update over Jet. Ze is nu 3 weken bij ons. Een grote held zal ze niet worden, maar ze is gelukkig niet meer zo schrikkerig.
Wandelen vindt ze erg fijn! Een rondje van 2 km is zo ongeveer haar grens en daarna legt ze zich neer :bonk . Al wandelend is tot nu toe ook de enige manier waarop ze met mij of mijn man probleemloos haar behoefte doet. Dus dan wandelen we maar. Ze wandelt ondertussen het grootste deel van de tijd ook netjes naast mijn been zonder te trekken. Supergezellig!
Ze negeert de meeste dagen ook passanten, (blaffende) honden, ruiters, verkeer. Sommige dagen merk ik dat ze van zichzelf wat onrustiger is. Dan is ze met wandelen ook wat schrikkeriger en durft ze wel eens kort te grommen naar honden die haar langs achter voorbij wandelen.
In de tuin/ons bos doet ze nog altijd niet vrij haar behoefte. Nog steeds enkel bij mijn dochter op commando. Al gaf ze vandaag voor het eerst binnen duidelijk aan dat ze moest poepen. Al hield ze nog steeds op bij mij in ons bos op haar vaste plekjes. Uiteindelijk moest ik toch Ella erbijhalen. Maar, toch weer een stapje vooruitgang.
Jet is sinds een week wel heel erg aan mij beginnen hangen. Ze volgt mij als een schaduw, en kan er niet tegen als ik de kamer uitloop zonder haar, al zijn mijn man en kinderen bij haar. Slapen en eventueel wandelen zonder mij lukken. Maar ik kan haar niet bij mijn man of kinderen achterlaten om snel wat te gaan halen zonder dat ze me gaat zoeken of zachtjes janken. Ik hoop dat dit evengoed een fase is doordat ze eindelijk vertrouwen begint te krijgen in mij en dat met de tijd ze de rest ook beter gaat vertrouwen. En anders ga ik daar toch mettertijd wat op moeten beginnen trainen met haar.
Ondertussen zijn haar eerste twee auto-ritjes ook een feit. Ze is heel zenuwachtig, maar wel rustig in de auto. Ze schrikt van elk hobbeltje in de weg en durft nog niet te gaan liggen (ze heeft een prins-heerlijke boosterseat met tuigje). Ik denk dat ze er wel snel aan zal wennen, wanneer we vanaf volgende week weer alle dagen moeten beginnen rondrijden voor school.
We hebben ook een fietsmand voor achterop gekocht voor haar, en die vindt ze geweldig! Onze eerste fietstocht was een succes. Ze zat rustig rond zich heen te kijken.
En voor de rest is ze nog dezelfde knuffel als 3 weken geleden. Overal gooit ze zich voor je voeten zodat je haar toch maar zou aaien.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Bijna 4 weken bij ons. Nog alle dagen leren we elkaar beter kennen. En nog alle dagen word ik verliefder op dat heerlijke beestje.
We zijn weer een mini-stapje verder. Sinds gisteren hoeft ze me niet meer elke seconde mij te zien. Ik kan ondertussen binnen en buiten lopen zonder dat ze blijft meedraaien. Als ik teveel heen-en-weer loop naar haar zin, legt ze zich rustig in haar mand. Als ze geen zin heeft om mee buiten te gaan, blijft ze nu ook in haar mand. Per ongeluk alleen buiten achter blijven, vindt ze minder leuk ;-)
Wandelen vindt ze nog steeds erg leuk. Het enige wat ze nog wat eng vindt, is als er langs achteren mensen (met of zonder honden) passeren. Maar ondertussen gromt of blaft ze helemaal niet meer op honden tenzij er een grote loebas haar van enthousiasme bijna omver loopt. Begrijpelijk vind ik, want ze vindt het eng ;-)
Ze begint ondertussen ook echt vrij rond te lopen en te ontdekken in de tuin als ik met haar buiten ben. Ze kan me wat loslaten. Groot voordeel, want door het loslopen begint het haar te lukken om vrij een plasje te kunnen doen. Ik heb Ella al twee dagen niet moet inschakelen voor de plasjesdienst. Ik doe wel minstens 2 maal per dag een voor haar grote wandeling zodat ze al wandelend sowieso haar plasje en kakje kwijt kan ;-)
En dan is het nog knuffelen, dutten, knuffelen en dutten.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

En net toen ik die vorige post typte, had Jet zomaar een heel onrustige nacht en ochtend.
Ach ja, stapje per stapje zeker ;-)

Plaats reactie