Pokemon-party

Plaats reactie
MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Pokemon-party

Bericht door MusEnSus »

20200502_081714_compress6.jpg
Eind februari sloeg in huis de pokemon-gekte toe. Eén voordeel: dochterlief wist dus al maanden van tevoren in wat voor thema ze haar verjaardag wou vieren. Half maart wist ik al wat ik wou bakken en serveren, had ik haar cadeau al besteld en snijbestandjes voor de plotter gemaakt. (Alsof ik voelde dat ik moest opschieten, ben ik de laatste dag voor ik de kinderen thuis had, nog een heel eind naar een papierhandel gereden voor de juiste kleuren papier omdat ik er online alleen heel duur of via 3 verschillende webshops aan kon raken. Een paar uur later kregen we onverwacht te horen dat de scholen dichtgingen en een dag of wat later alle winkels. Eind maart begon het dan stilaan te dagen dat Ava's Pokemon-feestje in mei er wellicht eentje in quarantaine zou worden. En dat vond Ava heel erg. Er zijn veel traantjes gevloeid.

Dus al was het maar voor ons vijfjes, we zijn evengoed "groots" gegaan voor haar. Net zoals we bij elk feestje doen.

Met de plotter heb ik gele bliksemschichtjes uitgeplot en aan elkaar genaaid als slinger. Met rood, wit en zwart heb ik een pokeballenslinger gemaakt. Via dafont vond ik het pokemon lettertype. Zo kon ik het logo en de tekst uitgeplotten. Nog een caketopper in dezelfde stijl. En een pikachu mocht ook niet ontbreken. Die had ik evengoed kunnen printen, maar als je dan toch bezig bent... ;-) Twee extra gele oortjes en een staart maakten een schattige, simpele kroon.
IMG_20200502_141724_693_compress53.jpg
Ik ben even in mijn balonnenvoorraad gaan kijken welke kleuren in nog had liggen. Van die vijf kleurtjes, heb ik matching pokemon opgezocht en hun gezichtjes in vinyl uitgeplot.
20200502_105510_compress12.jpg
Voor de cake, had Ava zelf een voorbeeld op pinterest uitgezocht. Alleen had ik gaandeweg al door dat ik aan geen rode kleurstof voor pokeballen en gele kleurstof voor de frosting ging raken. Hij is dus toch wat anders geworden.

Voor de cake heb ik voor het eerst een biscuit-recept gebruikt (5 eieren opkloppen tot 4 maal het volume, 200 g suiker, 200 g bloem/ 45 min op 180 °c). Luchtiger, maar droogt ook sneller uit.
Voor de frosting heb ik voor het eerst een swiss merengue botercreme gemaakt (deze vertrekt vanuit opgeklopt eiwit). Het geeft een supertoffe frosting om te kunnen smeren! Hoewel het voor mijn cake niet nodig was, heb ik met een restje toch nog wat toefjes met verschillende spuitmondjes getest. Dat werkte ook supermooi!
Voor afwerking top dus!! De smaak is wel echt heel "boterig." (Zoals ik gewone botercreme dan weer te suikerig vind smaken). Daar moet je voor zijn. Het proeft exact als bij een botercreme gebakje van de bakker.
20200502_105845_compress98.jpg
De cake werd een piñata-cake. 3 lagen met een gat in de middelste laag waarin ik met het afwerken kleine pokemonpoppetjes heb verstopt. Ik werkte de bovenkant af met gesmolten candymelts aangelengd met wat room om de drip te kunnen maken.
Ik had wat witte chocolade gesmolten en er wat van de blauwe candymelts doorgesmeerd. Dat alles uitgesmeerd op een bakpapier en terug laten afkoelen tot het hard was. Daar kon ik grote brokken van afbreken voor de decoratie bovenop.
20200502_110512_compress80.jpg
Van macarons uit de lidl maakte ik met een zwarte stift met eetbare inkt en kleine cirkeltjes uit suikerpasta, pokeballen.
Ook ronde koekjes heb ik samen met de kinderen omgetoverd. We lieten au-bain-marie witte chocolade smelten. Met het laatste restje rode voedingskleurstof kon ik die nog net roze maken ;-). We dipten de koekjes er tot de helft in en lieten ze uitharden op een bakpapier. Met suikerpasta konden we ze verder omtoveren tot pokeballen.
IMG_20200502_150946_933_compress19.jpg
Rode en witte groentjes met zwarte olijven en mayo werden tot een pokeball geschikt en zelfs de diepvriespizza 's avonds (een halve met kaas en een halve met salami. In het midden een cirkeltje van geitenkaas en zwarte olijven), werden pokeballen.
Dat "ronde" van die ballen is heel dankbaar ;-)
20200502_180315_compress30.jpg
Als ontbijtje hadden we nog yoghurt met een laagje blauwe bessen en een laag aardbeienjam in een doorzichtig glas. Pokeball-laagjes 🤣.

Het werd een hele leuke dag. De oma's en opa's hadden we er op het grote scherm bij om te kunnen vieren. De cadeautjes waren veel pokemon-tweedehandjes, maar dat maakte haar gelukkig niks uit! 's Avonds kwamen wel de traantjes. Een videoscherm vervangt haar familie niet natuurlijk. Dus hopelijk mogen we binnenkort dit hele feestje nog eens overnieuw doen.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Re: Pokemon-party

Bericht door Freya »

Owh wat heb ik genoten van je foto's, wat een mooi feestje heeft Ava gehad! Heel begrijpelijk dat er tranen waren, deze tijden zijn echt raar en voor een kind al helemaal nauwelijks te bevatten. Hopelijk kijkt jullie jongste dame er in ieder geval met plezier op terug, want het ziet er geweldig uit zo <3

Laatst omhoog gehaald door Freya op 22 mei 2020, 16:49.

Plaats reactie